Jump to content

Nyttiga snacks


Saleen
 Share

Recommended Posts

Naturgodis innehåller hur mycket kalorier som helst. Naturgodis käkar man inte för att det är nyttigare, utan för att det ger sken av att vara nyttigt, så man slipper ha dåligt samvete.

Jag antar att NÖTTER är bra. Man måste tänka på att jordnötter inte är en nöt i dess rätta bemärkelse. . Cashewnötter tror jag ska vara betydligt nyttigare/mindre onyttig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naturgodis innehåller hur mycket kalorier som helst. Naturgodis käkar man inte för att det är nyttigare, utan för att det ger sken av att vara nyttigt, så man slipper ha dåligt samvete.

Jag antar att NÖTTER är bra. Man måste tänka på att jordnötter inte är en nöt i dess rätta bemärkelse. . Cashewnötter tror jag ska vara betydligt nyttigare/mindre onyttig.

Både vanliga nötter och Cashewnötter innehåller väldigt många kalorier. Naturligtvis är det lugnt om man bara äter ett par eller en väldigt liten skål, men jag letar efter snacks som man kan äta ordentligt av, och ändå inte oroa sig över kalorierna. Har googlat runt lite och gurka/morötter + dip av lättyoghurt är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...