Jump to content

Forumets sökfunktion är värdelös!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Som många säkert vet om är sökfunktionen helt åt fanders sedan forumuppdateringen. Jag kan söka på saker som jag vet finns utan att hitta. Jag har nu övergett den och tillförlitar mig helt på "site:gtasajten.com 'sökord'" på Google. Men det känns inte rätt! Det går inte heller längre att få fram en lista över alla trådar en viss medlem har gjort, bara de han har skapat det senaste året(?). Jag tycker det är trevligt att söka fram gamla trådar, och nu för tiden är det jättesvårt ifall man inte vet exakt vad tråden hette/heter (och inte ens då kan vara säker på att få fram rätt).

Som ni ser så kan jag inte riktigt sätta fingret på vad som inte blir rätt när man söker, det är bara något som inte stämmer helt enkelt. Någon som har bättre koll?

Kuriosa: om man googlar på "ste:gtasajten.com hultenius" så omnämns han i svarsalternativen som "admin" och inte "Hultenius".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte heller längre att få fram en lista över alla trådar en viss medlem har gjort, bara de han har skapat det senaste året(?).

Jag tror det hör ihop med att man heller inte kan få fram en medlems alla inlägg, utan bara några slumpmässigt utvalda. Vilket jag fortfarande tycker är det sämsta med uppdateringen, jag saknar den funktionen tre gånger om dagen, varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som många säkert vet om är sökfunktionen helt åt fanders sedan forumuppdateringen. Jag kan söka på saker som jag vet finns utan att hitta. Jag har nu övergett den och tillförlitar mig helt på "site:gtasajten.com 'sökord'" på Google. Men det känns inte rätt! Det går inte heller längre att få fram en lista över alla trådar en viss medlem har gjort, bara de han har skapat det senaste året(?). Jag tycker det är trevligt att söka fram gamla trådar, och nu för tiden är det jättesvårt ifall man inte vet exakt vad tråden hette/heter (och inte ens då kan vara säker på att få fram rätt).

Som ni ser så kan jag inte riktigt sätta fingret på vad som inte blir rätt när man söker, det är bara något som inte stämmer helt enkelt. Någon som har bättre koll?

Kuriosa: om man googlar på "ste:gtasajten.com hultenius" så omnämns han i svarsalternativen som "admin" och inte "Hultenius".

Jadu, det är mycket som är värdelöst på det här forumet men tack för din observation. Den läggs i högen och du kan förvänta dig att något görs åt saken lagom till... ptja, julen 2014? Håll ut! ;)

Jag har förresten också märkt det där med att googla Hultenius. Skulle googla fram H&Co-tråden i vintras och hittade då Admin & Co. ^^

Problemet är ju att det är IPB som sköter allt sådant och såvida det inte kommer några uppdateringar så kommer det inte bli löst.

Jag är rätt säker på att problemet inte beror på IPB och OM det, mot förmodan, gör det finns det troligtvis redan någon uppgradering/patch eftersom det isf känns som ett ganska stort fel. Jag tror snarare att det är någon inställning som är fel eller så gick något snett vid uppgraderingen.

Nåväl, inte något ont som inte för något gott med sig. Nu är det iaf inte längre lika lätt för folk att snoka på andra. :bigsmile:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...