Jump to content

SSX (PS3 & XBOX 360)


eXotic
 Share

Recommended Posts

HimalaysIceLeap_Border_656x369.jpg?cb=1302734745

Releasedatum: Januari 2012.

Bekräftelse

Spelet har försenats till den förste mars 2012.

Finns det några fler än jag som spelade SSX för några år sedan?

Förmodligen de mest actionfyllda, minst verkliga och mest häftiga snowboardspel som gjorts. Man susade fram i livsfarliga hastigheter, tog sig an hopp som skickade iväg en på en flera sekunder lång luftfärd och gjorde tricks som man aldrig vågat drömma om ens fanns.

Alla ni som någon gång spelat SSX vet att det är något speciellt med spelserien, det första man blev häpen över var såklart att det var så extremt. Det är inte ett dugg verkligt, men det är det som gör SSX så otroligt skoj.

Nu är det så att EA ska återuppta spelserien och släppa ett nytt SSX, och spelet kommer att släppas både till PS3 och XBOX 360.

Releasedatumet är satt till januari 2012, alltså om knappt ett år bara! Nu blev jag sjukt sugen på att spela det, hoppas tiden går fort fram till 2012.

Jag kommer helt klart att dra fram SSX, Tricky och SSX 3 när jag kommer hem och dra några åk. :D

Någon annan än jag som tycker det ska bli skoj att få ta sig an spelserien igen?

Länkar:

Officiella sidan.

SSX Facebooksida. - Där kan man även rösta på vilka karaktärer man vill ska vara med. Bara Elise är bekräftad än så länge, så rösta på!

En artikel om spelet med tillhörande filmklipp.

Har inte orkat se hela filmklippet då det laggar fram på skoldatorerna, men det lilla jag orkade se såg riktigt bra ut!

En artikel om spelet, tillsammans med en redan tidigare visad bild plus trailern.

Making SSX serie:

Making SSX - Part 1: Bringing back the franchise.

Making SSX - Part 2: Gameplay physics and tricks.

Making SSX - Part 3: Level design.

Making SSX - Part 4: Characters.

Making SSX - Part 5: Det stod inte någonting om någon ny del, så karaktärsdelen kan kanske ha varit den sista i den serien.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskade SSX som yngre! Och längtar även till detta spel :D

Kommer det vara mer åt SSX Tricky hållet eller nått av dom äldre (mindre overkliga IMO)? :P

Jag spelade bara till SSX 3, sedan släppte jag mitt PS2 och missade därför det efterföljande spelet som släpptes till den konsolen.

Jag tyckte däremot att trean fortfarande var ganska så overkligt, men jag håller med dig. Det var inte riktigt lika roligt som Tricky, även fast det fortfarande var skoj.

Jag håller också med dig om att det vore nice om det blir som Tricky, för det var helt klart bäst i serien.

Edit: Läste att det förmodligen släpps under 2012.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råkade just snubbla över en lite serie som skaparna av SSX släpper. Lite i stil med den som visar oss Battlefield 3.

Jag uppdaterade förstaposten med de tre avsnitt som finns ute just nu, det fjärde avsnittet kommer om sju dagar!

Det jag hunnit lägga märke till när jag skummade igenom filmerna är:

På några av bilderna så har minst en åkare på sig skidor, så det verkar som skidorna fortfarande är kvar i spelet. Vilket jag (och Spajdermän antar jag) tycker är riktigt nice.

Ubertricks kommer finnas i spelet.

Banorna verkar vara helt galna! Först och främst vill de inte ha en massa avspärrningar, utan man ska själv få välja sin helt egna väg ned för berget. Sedan verkar det som varje bana innehåller en mängd galna platser och stora hopp att utföra några härliga trick i. Bland annat de bilder där man åker på en mur, eller där man åker förbi ett tåg som strandsats i en lavin, det ser riktigt häftigt ut!

Det finns säkert mycket mer än det där lilla att snappa upp från filmerna, så iväg och titta på dem nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

En game play-trailer!

http://www.ign.com/videos/2011/06/04/ssx-gameplay-clip

Ett game play-klipp på ungefär 1½ minut. Det ser riktigt bra ut!

Det enda jag känner är väl att det inte verkar vara riktigt lika fartfyllt och galet som Tricky är, men det ser ändå riktigt bra ut.

Jag råkar också veta att Elise och Mac är bestämda och färdiga som karaktärer till spelet. Någonting som jag gillar då Mac alltid var min favorit i de äldre spelen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En game play-trailer!

http://www.ign.com/videos/2011/06/04/ssx-gameplay-clip

Ett game play-klipp på ungefär 1½ minut. Det ser riktigt bra ut!

Det enda jag känner är väl att det inte verkar vara riktigt lika fartfyllt och galet som Tricky är, men det ser ändå riktigt bra ut.

Jag råkar också veta att Elise och Mac är bestämda och färdiga som karaktärer till spelet. Någonting som jag gillar då Mac alltid var min favorit i de äldre spelen. :D

Vid första anblick gillar jag inte riktigt de där reshapevågorna som blir efter vissa jumps :confused: Men det kanske blir nice, sånt som märks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Jag lär nog köpa det.

Har precis köpt projektor och 90" duk, så det blir mycket mer tv-spelande framöver :)

Kan tänka mig att det blir sweet! Att släcka ned och täcka fönstrena så det blir kolsvart i rummet. För att sedan lysas upp i vitt av all snö som projektorn skjuter upp på väggen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tänka mig att det blir sweet! Att släcka ned och täcka fönstrena så det blir kolsvart i rummet. För att sedan lysas upp i vitt av all snö som projektorn skjuter upp på väggen. :D

Indeed my friend!

Testade lite Mortal Kombat igår, it was huge and in 3D :D

För att inte gå på tok offtopic, jag la en påminnelse på telefon första gången jag såg att det skulle komma ett nytt SSX.

Sen 7 januari har det plingat i min telefon att kolla upp spelet.

Gissa om man blev besviken när det flyttats fram :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte gå på tok offtopic, jag la en påminnelse på telefon första gången jag såg att det skulle komma ett nytt SSX.

Sen 7 januari har det plingat i min telefon att kolla upp spelet.

Gissa om man blev besviken när det flyttats fram :(

Ja det var en besvikelse, hade gärna glidit omkring bland bergen vid det här laget.

Men å andra sidan så har man fortfarande något att se fram emot. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...