Jump to content

SSX (PS3 & XBOX 360)


eXotic
 Share

Recommended Posts

Då existerar jag inte då eftersom alla älskar det spelet. :P

Jag älskade 1an. Minns inte tvåan men tror det var bra som fasen. (Edit: Tror jag vill minnas att SSX3 var ordentligt också.) Sen kom tricky.

Men jag förstår att det är det folket gillar ändå, eftersom det är det enda överdrivna snowboard spel som finns :P

Men jag tycker inte riktigt om när man kan göra 28 volter medans man breakdancear på brädan.

kan vara demon, men jag tror inte man kan ramla heller. ^^

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då existerar jag inte då eftersom alla älskar det spelet. :P

Jag älskade 1an. Minns inte tvåan men tror det var bra som fasen. (Edit: Tror jag vill minnas att SSX3 var ordentligt också.) Sen kom tricky.

Men jag förstår att det är det folket gillar ändå, eftersom det är det enda överdrivna snowboard spel som finns :P

Men jag tycker inte riktigt om när man kan göra 28 volter medans man breakdancear på brädan.

kan vara demon, men jag tror inte man kan ramla heller. ^^

Tricky är tvåan, och kom före SSX 3. Dessutom är det konstigt att du gillar ettan men inte Tricky, då många tycker att spelen är så pass lika att det känns som Tricky är en uppdatering på ettan snarare än ett nytt spel. :P

Men ja, Tricky är det spelet som de flesta ser tillbaka på med nostalgi i blicken, SSX och SSX 3 hamnade lite i skymundan bakon Tricky. Så det är inte så konstigt att man valde att göra spelet efter Trickys mall, då det är det spelet som fått bäst kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon annan som tycker demot är rätt svårt?

Jag körde en tävling tre gånger och fick endast bronze.sad_1182040_0.gif

Testade demot lite snabbt bara. Fick silver på race och brons på trick. Tänkte inte så mycket på att få bra score utan ville bara glida omkring och glassa.

Märkte däremot att det var ett stort gap mellan brons och silver på trickdelen, så det kan nog bli svårt att plocka medaljer i det riktiga spelet sen.

Någon annan än jag som tyckte att introt där man fick lära sig kontrollerna nästan var roligast? Undrar om det kommer finnas något sådant mode där man frifaller ett tag och gör en massa trick innan man landar och börjar åka själva racet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som fick hem spelet i lådan igår? Postbilen hann precis anlända till vårt hus så jag kunde ta med spelet när jag skulle dra. Så jag fick med det till LAN-kvällen och kunde dra av några rundor på morgontimmarna när jag lyckades komma undan från COD-rummet. :P

Först var man tvungen att gå igenom samma inledning som demot hade. (Tror jag, var ordentligt trött när jag spelade. Haha!)

Sedan låste man upp en ny bergstopp att åka på, men jag orkade inte fortsätta då jag höll på att somna med kontrollen i handen.

Tänkte lira lite mer ikväll, om det inte blir annat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade aldrig SSX back in the day (mer än att prova någon gång hos en kompis) men efter alla coola trailers så tänkte jag dra hem demot och testa det... Fastnade och har försökt slå min egen tid/highscore flera gånger... Loving it. Blir nog ett köp såsmåningom då det gått ner lite i pris bara.

Gjorde en video där jag snackar om vad jag tycker om med spelet.

Visar min bästa tid på Race It-banan (1:57:03) i demot och en relativt bra poäng på Trick It-banan (13m).

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är det någon mer än jag som lirar spelet?

Öste på lite ikväll och börjar få lite bättre känsla i Trick It-racen som jag hade lite problem med till en början. Lyckades dunka på med 75k XP efter ett Trick It-race. Vet inte om det är speciellt mycket, men det är det högsta jag fått än så länge. :D

Det jag har att klaga på än så länge: Avalanche-banorna, hur tänkte man där egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...