Jump to content

Smurf!


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Hej! Hur leker ni "smurf"?

Jag leker såhär: när man säger något samtidigt som någon annan måste man slå den andra personen och säga "smurf!" först. Den som blir "smurfad" får inte prata förrän någon säger den personens namn.

En variant som jag har stött på är att man måste räkna till tio efter man har sagt "smurf!" men då kutar man bara runt

i en evighet

och då kan man lika gärna leka ta ("tafatt").

Vad har ni för regler?

Jag redigerar för att nämna vad jag glömde nämna: det är inte ett hårt slag, snarare som en knuff, fast med knuten näve.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var mindre så körde vi såhär!

Exempelvis A och B säger typ "kolla en fågel" exakt samtidigt, då var det för den ena att säga Smurf och räkna till 10, hann inte den andra säga Gargamel så fick inte den andra prata fören man sa den personens namn!

Numera kör vi såhär, säger man nånting samtidigt så är det "Smurf du bjuder på läsk"... Men den andra bjuder aldrig, irriterande lek!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VI sa smurf o sen fick man inte säga något förrens man sa dennes namn.

Sa man något så fick man smäll.. Utvecklades efterhand till att alla i närheten fick ett slag var på personen i fråga.

Ungefär som att Gul bil leken förvandlades till att den som vart slagen först fick ta emot alla slag :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...