Jump to content

Läser du böcker?


Renard
 Share

Läser du böcker?  

31 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag blev tyvärr tvungen att kryssa nej, för det finns helt enkelt inte tid. Så fort jag ser en bok jag vet är bra liggandes på ett bord någonstans suckar jag lite och önskar jag kunde läsa den. Förr om åren läste jag ut hela bokserier på 10 böcker på nån månad. Jag läste om Harry Potter-böckerna säkert tre-fyra gånger var, och när jag var liten hade bibliotekarien nästan slitit sitt hår för att hitta resterande böcker i serien i bibliotekets källare. När hon kom upp igen sa jag att "den har jag också läst..." :D

Så nej, förutom Den Oändliga Historien förra året och I Cirkelns Mitt (Dan Brown) förrförra året eller ännu längre sedan, har jag inte läst en enda bok på flera år. Utom skolböcker :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att citera Jefferson: "I cannot live without books". Utan böcker skulle mitt liv bli mycket fattigare och jag måste säga att jag tycker synd om folk som inte läser - de går miste om mycket, inte minst den språkliga och intellektuella utvecklingen som följer av bokläsande. Jag läser klart fler böcker än vad jag ser filmer på ett år, jag snittar omkring 1-3 böcker per månad (kurslitteratur givetvis borträknat). Brukar oftast läsa i sängen innan jag somnar.

v: flera böcker om... året.... ... :confused:

Inlevelsen i en ljudbok är tusen gånger högre än en vanlig bok. Det blir som en film, du ser alla framför dig. Dessutom är det bekvämare, mer avkopplande

Ljudböcker KAN vara bra men att "inlevelsen" skulle vara 1000 ggr högre är bara dumheter. Dessutom är ljudböcker extremt beroende av uppläsaren. Jag vill påstå att närmare 70% av uppläsarna inte är tillräckligt bra eller inte "passar" till den bok de läser. Alla böcker funkar inte heller som ljudböcker.

Precis som Tweak och Sniper så läser jag heller inte jag längre. Anledningen till det är väl att jag inte pallar skitsnacket från författarna, sättet dem beskriver och skriver. Jag förstår att man som författare måste beskriva miljön och detaljer för att läsaren ska få en bild av händelsen i boken men jag är en simpel kille som vill ha hamburgaren geggig på tallriken. Inget bullshit.

Testa James Ellroy. Rakt på sak, kortfattat, inga krusiduller.

Jag blev tyvärr tvungen att kryssa nej, för det finns helt enkelt inte tid.

Du har gott om tid. Lägg din PSP på hyllan och koppla av en stund. :yes:

Med böcker menar du alla slags böcker, eller bara romaner?

Böcker läser jag mycket, men mestadels kurslitteratur (inom matte och fysik). Romaner, däremot har jag nästintill slutat läsa efter gymnasiet. Ska försöka ta igen i sommar.

Som jag förstår det menar han böcker, fack- och skönlitteratur, som man läser på frivillig basis i rekreationssyfte.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss börjat läsa böcker igen. Jag har inte läst sedan jag började gymnasiet. Läste ut Stephens Kings Hjärtan i Atlantis i veckan. Direkt efter lånade jag Signal - också av Stephen King. Längtar dock mest till sommaren. Finns inget bättre än att ha varit ute och tränat och/eller lekt runt en hel dag för att sedan komma hem, duscha, fixa mat och äta ute i solen, fika, och läsa en bok i solen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...