Jump to content

Vad ska kicken köpa för spel?


kicken
 Share

Recommended Posts

Bästa GTAsajtare,

Nu är det så att Mr. Kicken införskaffat sig ett Xbox 360 och ett Nintendo Wii (jag har ej betalat för konsolerna, men råkar "ha dom nu") och eftersom jag har mycket ledig tid över på jobbet tänkte jag mig köpa både en och två tv-spel som förhoppningsvis faller mig i smaken.

Problemet infinner sig i att jag inte spelat 360 sedan GTA IV kom ut och Nintendo Wii har jag aldrig ens varit i närheten av. Vad har det släpps för nya spel det senaste året? Har ni några tips på bra spel som skulle göra kicken till en klad häst? Jag gillar i princip allt förutom fantasyspel, fightingspel och "Gears of War"-spel. Speciellt mycket gillar jag spel som Heavy Rain, GTA, Splinter Cell, Mafia, Assasin's Creed (gillar det inte så mycket, men är min typ av spel).

Hjälp mig komma på förslag på spelen som är ett absolut måste!

Med vänliga hälsningar,

kicken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar vara ett helt okej spel, men jag känner att jag inte vill spendera pengar på det spelet.

Om jag var tvungen att välja ett enda spel att spendera pengar på, för att sedan tvingas ladda ner alla framtida spel gratis, så skulle jag lägga pengarna på RDR. Tro mig när jag säger detta, RDR är mer än ett spel. Det är en atmosfär, en hel värld, en resa genom tid och rum!

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag var tvungen att välja ett enda spel att spendera pengar på, för att sedan tvingas ladda ner alla framtida spel gratis, så skulle jag lägga pengarna på RDR. Tro mig när jag säger detta, RDR är mer än ett spel. Det är en atmosfär, en hel värld, en resa genom tid och rum!

Mja, kanske lägger ett öga på det då.

Alan Wake

Gillade verkligen allt inför-snack, alla trailers och liknande, men när jag såg faktisk gameplay och lite recensioner bottnade allt intresse.

Super Mario Galaxy 2.

10.0 av IGN säger ganska mycket.

Absolut måste! Skriver jag upp på listan.

Om du vill ha spel för pengarna, ett av Disgaea spelen. Du kan bokstavligen talat spela i oändlighet, men det är ett strategi/RPG-fantasy spel så det är meh. Plus det är meh också.

Jag håller med de andra, RDR är grymt bra.

Fantasy = meh.

RDR = om ni lyckas övertala mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RDR = om ni lyckas övertala mig.

Alltså.. Jag tror inte RDR är ditt spel riktigt. Det är ett Renardspel helt klart, men jag tror inte det är ett kickenspel.

Samtidigt så säger jag emot mig själv i och med att du gillar GTA och det är rätt likt GTA fast i Vilda Västern. Äsch, suck.

Jag försökte hitta spel som är lika Heavy Rain, men enligt fansen finns det inget spel som liknar det, så där gick jag, du, bet.

Hur är det med FIFA och NHL och de där vanliga spelen då? FIFA skulle du ju lätt kunna slå ihjäl många timmar med, med tanke på din hängivenhet till den ädla sporten.

Har du något emot FPS (Till konsol alltså)? Annars finns det en drös med bra FPS-spel ute som du borde testa.

Äsch, svårt, och jag är skittrött. Får testa igen någon piggare dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså.. Jag tror inte RDR är ditt spel riktigt. Det är ett Renardspel helt klart, men jag tror inte det är ett kickenspel.

Samtidigt så säger jag emot mig själv i och med att du gillar GTA och det är rätt likt GTA fast i Vilda Västern. Äsch, suck.

Jag försökte hitta spel som är lika Heavy Rain, men enligt fansen finns det inget spel som liknar det, så där gick jag, du, bet.

Hur är det med FIFA och NHL och de där vanliga spelen då? FIFA skulle du ju lätt kunna slå ihjäl många timmar med, med tanke på din hängivenhet till den ädla sporten.

Har du något emot FPS (Till konsol alltså)? Annars finns det en drös med bra FPS-spel ute som du borde testa.

Äsch, svårt, och jag är skittrött. Får testa igen någon piggare dag.

Precis. Medan det råder ingen tvekan om att RDR är ett bra spel känns det inte så mycket "kicken". Det är även därför jag tvekar. Skulle nog utan tvekan testa det om det var gratis, men slösa pengar på det tvekar jag på.

Ett spel likt Fahrenheit och Heavy Rain vore supert, men precis som du säger finns det inga sådana.

FIFA 11 kommer jag köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ej spelat men säger som tidigare.

Super Mario Galaxy 2. 10/10 från IGN.

Zelda, Twillight Princess. Också fått extremt bra betyg. Sägs även vara minst lika bra som Ocarina of Time.

Ogillar Zelda, alltid gjort, tyvärr.

Var på hmw och kollade runt lite idag, men behöver era råd angående följande spel:

Fallout: New Vegas - behöver man spela igenom trean för att förstå handlingen i NV? Spelat en hel del på trean, men inte klarat ut det.

Kane & Lynch - vad har ni att säga om det? Är det att rekommendera? Är det "som GTA"?

Dead Rising - hur många speltimmar har det egentligen? Kan tänka mig att det är kul till en början, men att man tröttnar snabbt.

Read Dead Redemption - vad gör spelet till en succé?

Hmm, var nog allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallout: New Vegas - behöver man spela igenom trean för att förstå handlingen i NV? Spelat en hel del på trean, men inte klarat ut det.

Kane & Lynch - vad har ni att säga om det? Är det att rekommendera? Är det "som GTA"?

Dead Rising - hur många speltimmar har det egentligen? Kan tänka mig att det är kul till en början, men att man tröttnar snabbt.

Read Dead Redemption - vad gör spelet till en succé?

1 - Nej. Storyn hänger inte DIREKT ihop med trean. (Tyckte mer om trean, men New Vegas är helt klart värt att köpa om du gillade trean!)

2 - Spelat Dog.. något. Inte som GTA, väldigt mycket straight-forward-shooting, helt okej lir men inget jag skulle köpa.

3 - N/A

4 - Spelat en stund, föll mig inte i smak alls tyvärr.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dead Rising är galet kul om du har någon kompis att spela med, Dock så är det rätt kort

RDR är imo inte alls så roligt som alla säger, spelade dock inte så länge. BLir bara att man rider från a till b som tar 5 minuter för att döda några sen så ska man rida från c till d för att döda någon mm

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RDR är imo inte alls så roligt som alla säger, spelade dock inte så länge. BLir bara att man rider från a till b som tar 5 minuter för att döda några sen så ska man rida från c till d för att döda någon mm

Mjo, fast RDR är ungefär som Oblivion. Det har en ganska taskig story (Oblivion har en helrutten) och det är egentligen upplevelsen och att utforska på egen hand och göra vad man vill som lockar mest i spelet. För mig kändes det som jag spelade storyn bara för jag ville låsa upp nästa del av kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, fast RDR är ungefär som Oblivion. Det har en ganska taskig story (Oblivion har en helrutten) och det är egentligen upplevelsen och att utforska på egen hand och göra vad man vill som lockar mest i spelet. För mig kändes det som jag spelade storyn bara för jag ville låsa upp nästa del av kartan.

Problemet med RDR är dock att det, precis som Grand Theft Auto IV, är innehållsfattigt när det kommer till att bara glida runt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...