Jump to content

Assassin's Creed 3


Renard
 Share

Recommended Posts

Än vet vi ju inget konkret om det tredje spelet i Assassin's Creed serien, så här kan vi spekulera lite i var och i vilken tid det kommer utspela sig osv.

Jag läste på GameReactor för ett tag sedan att det hintats om att det kanske kommer utspela sig under andra världskriget, och att man spelar som en kvinnlig lönnmörderska.

Vore ju skitcoolt om det utspelade sig i Tyskland! Berlin, Frankfurt, Stuttgart... you name it! Daggers byts ut mot stealth-knivar, kastknivar mot ljuddämpade pistoler!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än vet vi ju inget konkret om det tredje spelet i Assassin's Creed serien, så här kan vi spekulera lite i var och i vilken tid det kommer utspela sig osv.

Jag läste på GameReactor för ett tag sedan att det hintats om att det kanske kommer utspela sig under andra världskriget, och att man spelar som en kvinnlig lönnmörderska.

Vore ju skitcoolt om det utspelade sig i Tyskland! Berlin, Frankfurt, Stuttgart... you name it! Daggers byts ut mot stealth-knivar, kastknivar mot ljuddämpade pistoler!

Det lär vi nog aldrig få se.

nej det kommer att fortsätta vara svärd och knivar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De 2 största spekulationerna är andra världskriget och asien.

Varför WW2? Alla top-människor i SS och en del amerikaner var templars. Nazisternas järnkors är mark of Kain. Anledningen till att det inte är spoiler-taggat är för att det är inte relaterat till något av spelen.

Asien är pga. de flesta tror att kinesiska assassins helt enkelt skulle bli ett bra spel. Och det finns en hel del templars i Asien också.

Men nu ska ju inte jag prata, då jag inte har kört Brotherhood och kan inte yttra mig om det händer något i det spelet som säger emot allt jag säger.

Daggers byts ut mot stealth-knivar

En dagger är en stealth-kniv. FYI.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asien är pga. de flesta tror att kinesiska assassins helt enkelt skulle bli ett bra spel. Och det finns en hel del templars i Asien också.

Eller japanska ninjas? :ph34r:(w00t)

Tyckte jag läste något rykte om att det skulle utspela sig i Egypten.

Det släpptes väl någon konceptbild på det innan Brotherhood?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men det är ju standarden. Det är det jag syftar på.

Jo det förstår jag att du gör! Men om de behåller "färga kläderna" funktionen i 3:an så skulle det ju funka! Annars vore det coolt att springa omkring som White Ninja också för den delen imo!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat Brotherhood än (eftersom det inte finns till PC än) och jag vet inte hur storyn fortsätter där efter AC2, men det känns som ett ganska långt hopp i tiden från medeltiden till andra världskriget. Men det kanske dem skulle få att funka ändå, jag vet inte. Hade å andra sidan varit rätt coolt.

Gjorde förresten inte Velvet Assassin hela den grejen med en kvinnlig lönnmördare under andra världskriget? (Har inte spelat det heller.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spoilern innehåller slutet av Brotherhood!

Kvinnlig assassin låter imo asnice. De skulle ju kunna använda

Lucy. Om de nu inte hade valt att döda henne på slutet i Brotherhood

<_< What's up with that liksom? Hur går man vidare därifrån?

Plats är svårt alltså. WW2 kan jag gå med på, men inte överlyckligt. Asien verkar coolt som tusan även om jag knappt har någon koll alls på asiatisk historia.

Varför inte Skandinavien förresten? :rolleyes: Döda folk med istappar :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...