Jump to content

GTAsajtens Forumgala 2010


Siana
 Share

Recommended Posts

Så var det dags att rösta på de nominerade i Forumgalan 2010!

Forumgalan har blivit lite sen i år, så resultaten kommer inte att presenterar förrän efter nyår, men det gör väl inte så mycket.

Som vanligt väljer ni en forumit ifrån nomineringarna i varje kategori och PM:ar sedan mig - eller ännu hellre, starta en privat konversation med mig, för jag tror att det inte räknas till min redan överfulla inbox. Ta tid på er att rösta, eftersom att ni inte skriver ett inlägg som kan redigeras. Det blir väldigt rörigt för mig om ni kommer med ändringar.

Låt oss sätta igång! Formatet är som följer:

Kategori

Beskrivning

Nominerade forumiter

Årets romantiker

Den forumit som bäst delat med sig av sina känslor och även hjälpt övriga forumiter med kärlekens alla bekymmer.

Pixiegnom, Henkibojj, Weener, Samuelszon, P-C

Årets stil

Klädstilen på denne forumit skall ha uppvisats i diverse trådar och vara tilltalande på ett eller annat sätt.

Eudoros, xstreem, Tackleberry, Karatemorfar, P-C

Årets sportfåne

Den forumit som, trots de långa timmarna vid forumet, har visat att denne fortfarande är aktiv inom sport, idrott eller annan fysisk aktivitet.

eXotic, kicken, Halo

Årets spelnörd

Den forumit som genom poster i speciellt "Spel"-delen av forumet har visat att denne spelar ofta, länge och med skicklighet.

Siana, Crusader, Vice.

Årets filmrecensent

Forumets filmguru, som ser på många filmer och ofta delar med sig av sina upplevelser på givande sätt.

Med bara två nominerade (Renard, Crusader - Crusader med flest nomineringar) stryks kategorin.

Årets musikrecensent

Den största musiklyssnaren, som under året har tipsat om många album, band, låtar och annat musikrelaterat.

Med bara två nominerade (mr_tobbe, The Dude med lika många nomineringar var) stryks kategorin.

Årets musiker

Den forumit som varit mest musikalisk.

Weener, felshoe, Xersize

Årets skribent

Den forumit som under året har visat sin skicklighet med sitt skrivna språk.

Umberto, Henkibojj, kicken

Årets konstnär/designer

Tilldelas den forumit som visat enorm konstnärlig skicklighet och fantasi.

Patrik, Vinnie, AngryAxel, Spam Snuten

Årets fotograf

Forumiten som har uppvisat fantastisk kunskap och utförande av fotografering.

P-C, Adrian_G, RavenE, AngryAxel

Årets avatar

Tilldelas forumiten som har eller har haft årets bästa avatar på forumet.

Frusciante (Peter från Kjell), Mordos (Björn), Kebab (Giraff)

Årets signatur

Tilldelas forumiten som har eller har haft årets bästa signatur på forumet.

MyStiC (Kalle & Hobbe), Mordos (Krokodil), The Dude (?), Jazz (Glad mun), GiZmo (Gizgiz-schäfer), okka (snopp)

Årets administratör/moderator

Tilldelas den moderator eller administratör som under året har uppvisat stört passion, aktivitet och rättvisa.

Umberto, StellHell, Misterwhoopee, Henkibojj, Hultenius

Årets trådskapare

Den forumit som tillfört intressanta, nytänkande och populära trådar under året.

Lajnux, Maimstream, Vice., Mordos, Renard, Henkibojj

Årets tråd

Den mest tilltalande tråden under året, som har visat sig vara lite mer än en i mängden.

Lajjan testar, Wikileaks, Val 2010

Årets konstverk

Det vackraste, intressantaste och fantasifullaste konstverket som har postats (kan vara ett fotografi, en bild eller t o m en dikt)

AngryAxel http://www.gtasajten...-1269441972.jpg

Patrik http://fc00.devianta..._by_veclock.png

P-C http://pici.se/pictu...e/XeoPgkWIw.png

Årets roligaste medlem

Forumiten som gång på gång har fått dig att dra på smilbanden eller till och med skratta framför skärmen.

Kebab, Maimstream, Umberto, Vice.

Årets mest hjälpsamma medlem

Forumiten som har varit till stor hjälp på ett eller annat sätt.

Henkibojj, Curly, P-C

Årets trevligaste medlem

Tilldelas forumit som med sin blotta närvaro har spridit en anda av trivsel och gemenskap på forumet.

AngryAxel, Jazz, Kebab, MyStiC, Mordos, Misterwhoopee, Pixiegnom

Årets debattör

Forumiten som vid flertal tillfällen under året har uppvisat knivskarpa argument och en exemplarisk retorik.

Umberto, The Dude, R2D2

Årets mest respekterade medlem

Den forumit som har en enorm respekt bland övriga medlemmar.

Umberto, The Dude, Kebab

Årets medlem

Tilldelas den enskilde forumit som, under året, har gjort mest för forumet som helhet och bidragit till en gynnsam utveckling.

Kebab, VickeX, kicken, Umberto

Blaque Memorial Award

Tilldelas den forumit som inte längre är kvar på forumet men som fortfarande är ihågkommen och saknad av övriga medlemmar.

Pico, Funnylin, Tweak, Cortez, Corleone

Hederspris 2010

Forumiten som förtjänar att uppmärksammas p g a hans höga klass inom områden som inte täcks av övriga kategorier.

Misterwhoopee, Umberto, Renard, Hultenius, Lajnux, xstreem, Henkibojj

Format:

Årets romantiker:

Årets stil:

Årets sportfåne:

Årets spelnörd:

Årets filmrecensent:

Årets musikrecensent:

Årets musiker:

Årets skribent:

Årets konstnär/designer:

Årets fotograf:

Årets avatar:

Årets signatur:

Årets admin/moderator:

Årets trådskapare:

Årets tråd:

Årets konstverk:

Årets roligaste medlem:

Årets mest hjälpsamma forumit:

Årets trevligaste forumit:

Årets debattör:

Årets mest respekterade medlem:

Årets medlem:

Blaque memorial award:

Hederspris '10:

Sätt igång! Återigen, skicka helst genom privata konversationer och inte genom PM.

DEADLINE: Söndag 9 januari 2011

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att själva starten tar en plats i inboxen, men att man sedan kan skriva hur mycket man vill utan att den utökas.

Ah, okej, tusan, jag får väl rensa min inbox lite då.

Varför blev det så?

Alla utom jag nominerade Crusader (och för att vara helt ärlig tänkte jag nominera honom också, men valde Renard för att bredda utbudet lite - misstolka mig inte dock, Renard tycker jag har varit en bra filmrecensent också). Kändes lite löjligt att rösta mellan två personer, speciellt när det redan var rätt solklart vem som skulle vinna.

---

@Alla: Ni får lov att diskutera i den här tråden då jag inte behöver kolla upp något i den - ni behöver alltså inte använda samlingstråden för att skrytandes berätta att ni röstat osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla utom jag nominerade Crusader (och för att vara helt ärlig tänkte jag nominera honom också, men valde Renard för att bredda utbudet lite - misstolka mig inte dock, Renard tycker jag har varit en bra filmrecensent också). Kändes lite löjligt att rösta mellan två personer, speciellt när det redan var rätt solklart vem som skulle vinna.

Aha okej, jag bara blev lite fundersam då Dude och Tobbe fick dela på priset i en annan kategori där bara de två blev nominerade. Men nu vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på en grej..

Blaque Memorial Award

Tilldelas den forumit som inte längre är kvar på forumet men som fortfarande är ihågkommen och saknad av övriga medlemmar.

Pico, Funnylin, Tweak, Cortez, Corleone

Tweak finns väl ändå kvar på forumet? Hans senaste post var ju den 28:e December. unsure_1184240_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på en grej..

Blaque Memorial Award

Tilldelas den forumit som inte längre är kvar på forumet men som fortfarande är ihågkommen och saknad av övriga medlemmar.

Pico, Funnylin, Tweak, Cortez, Corleone

Tweak finns väl ändå kvar på forumet? Hans senaste post var ju den 28:e December. unsure_1184240_0.gif

Mjo, han reser runt i Asien sedan några månader tillbaka så det är inte så konstigt att han är väldigt inaktiv. :P

Men tror ärligt talat inte (no offense) att han kommer vinna den kategorin ändå, så det är nog ingen större fara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta, men vafan...?

"Årets filmrecensent

Forumets filmguru, som ser på många filmer och ofta delar med sig av sina upplevelser på givande sätt.

Med bara två nominerade forumiter nomineras Crusader vinnare direkt."

Om det finns 2 nominerade skall väl banne mig båda upp som kandidater för utmärkelsen?

Om 500 nominerade Person A och 2 personer nominerade person B innebär ju inte det per automatik att person A är vinnare.

Vinnaren skall röstas fram av allmänheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta, men vafan...?

"Årets filmrecensent

Forumets filmguru, som ser på många filmer och ofta delar med sig av sina upplevelser på givande sätt.

Med bara två nominerade forumiter nomineras Crusader vinnare direkt."

Om det finns 2 nominerade skall väl banne mig båda upp som kandidater för utmärkelsen?

Om 500 nominerade Person A och 2 personer nominerade person B innebär ju inte det per automatik att person A är vinnare.

Vinnaren skall röstas fram av allmänheten.

Vi kom redan i förhand fram till att vi skulle skrota alla kategorier som inte uppnådde tillräckligt många nominerade. Om du inte håller med om det hade det varit ett bra tillfälle att lägga fram det då. Jag tänker i alla fall inte hålla omröstningar i kategorier med två tävlande.

Vi kom förvisso inte fram till att nomineringarna skulle avgöra vinnarna, och eftersom att jag inte orkar tjafsa så ändrar jag så att de båda kategorierna stryks istället. Tycker personligen att det är urlöjligt, men jag hoppas att du är nöjd nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte håller med om det hade det varit ett bra tillfälle att lägga fram det då. Jag tänker i alla fall inte hålla

Det var det säkert och eftersom jag inte höll tillräckligt med koll skall jag inte gnälla. det är rätt, hade ingen aning om beslutet blev mest konfunderad. Kör på som ni kom överens om.

Du gör ett bra jobb Siana. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...