Jump to content

Årets Nyhet 2010


Renard
 Share

  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu tar år 2010 sina sista andetag. Det har varit ett händelserikt år. Mycket har skett både här på hemfronten och runt om i världen. Vilken nyhet har enligt dig haft störst genomslagskraft och betydelse, inrikes och utrikes? Ni kan välja flera alternativ.

I pollen finns alla större nyheter jag kan komma på. Kommer ni på några fler så är det bara att skriva i tråden så editerar jag in era nyheter i pollen :)

Du avgör själv på egna premisser vad en "stor" nyhet är.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Peter Mangs (han lyckades ju faktiskt med det oändligt tragiska, att ha ihjäl oskyldiga människor, till skillnad från Taimour) och BP's oljespill.

Fast jag ville ta Nordkorea på sista, lite grann. Mest för att de är ganska skjutglada, men också för att de kan vara farliga ifall de vill. Men, strunt samma.

Okej, men Sydkorea/USA är ju minst lika provocerande som utför militärövningar med skarp ammunition precis utanför Nordkoreas kust.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh.. Haiti?

Japp, jag håller med där. Över 200000 människor miste livet i jordbävningarna och att den "nyheten" inte ens finns med som alternativ är ytterligare ett exempel i raden på hur vi i västvärlden förbiser sådant som inte händer på vår omedelbara bakgård.

Håller med Umberto om att vi bryr oss mindre om folk som är längre bort, men att det skedde i början av året tror jag är en minst lika viktig faktor till att det glömdes bort. Och sedan är ju inte Renards poll ett tvärsnitt av vad den Svenska Befolkningen anser är de viktigaste händelserna det här året.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...