Jump to content

Äntligen en ny dator!


eXotic
 Share

Recommended Posts

De Sandiga Broarna är här!!! w00t w00t wtf!!! osv. ^_^

Du gör som du vill om du vill ta HD6850 eller GTX 460. De presterar ungefär likadant (parentes eftersom du egentligen inte är intresserad: båda överklockar högt som satan - men HD6850 ligger lite i sin egen liga. Siten Tweaktown skrämde upp sin över 1GHz-gränsen från 775MHz, det är extremt).

Jag jämförde dem lite via Inet. Men jag blev inte mycket klokare. ^_^

460 verkar ju ha PHYSX och någon mer grej som inte HD6850 har, vet inte om det är något speciellt eller ens någonting som man behöver. HD6850 hade lite högre värden när man kollade på frekvensminne och så vidare men är det ens någon märkbar skillnad?

Äsch, det känns för min del som det kvittar nästan, priset var ju snarlikt också. Ta den du tror blir bäst bara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du ett GTX 460 så sparar du en hundralapp och får PhysX. Köper du ett HD6850 får du liiite bättre prestanda. Något beslut får du göra själv. :D

Haha, men jag har ingen aning om vad physx är ens. :P

Nåväl, jag googlade lite snabbt för att se vad det var. Kollade även lite videor där man spelade med och utan physx och i ärlighetens namn så tror jag inte jag behöver physx, kommer nog inte sakna det, speciellt då jag aldrig spelat med det. (Undantaget på PS3an)

Så vi kör på HD6850 tycker jag. :D

Jag kom förresten på, finns det några intag på de här grafikkorten? Om jag till exempel vill koppla in min PS3, eller från TV:n?

Det kanske bara är speciella grafikkort som har sådant? Om det ens finns vill säga.

Edit: Hur gör jag förresten med beställningen? Fläkten och DVi-kablarna finns inte i lager. Brukar sådant ta lång tid innan det kommer in? Inet säger att de har beställt sakerna, fast de vet inte när de kommer in.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, men jag har ingen aning om vad physx är ens. :P

Nåväl, jag googlade lite snabbt för att se vad det var. Kollade även lite videor där man spelade med och utan physx och i ärlighetens namn så tror jag inte jag behöver physx, kommer nog inte sakna det, speciellt då jag aldrig spelat med det. (Undantaget på PS3an)

Så vi kör på HD6850 tycker jag. :D

Jag kom förresten på, finns det några intag på de här grafikkorten? Om jag till exempel vill koppla in min PS3, eller från TV:n?

Det kanske bara är speciella grafikkort som har sådant? Om det ens finns vill säga.

Edit: Hur gör jag förresten med beställningen? Fläkten och DVi-kablarna finns inte i lager. Brukar sådant ta lång tid innan det kommer in? Inet säger att de har beställt sakerna, fast de vet inte när de kommer in.

Ring helt enkelt och fråga :)

Grafikkort har inte ingångar, de har utgångar! Varför tänkte du koppla in ps3:an i datorn för?!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ring helt enkelt och fråga :)

Grafikkort har inte ingångar, de har utgångar! Varför tänkte du koppla in ps3:an i datorn för?!?

Men det står ju på hemsidan att de inte vet när sakerna kommer komma till dem.

Att spela in såklart. Men jag såg att grafikkort inte är de som har hand om sådant. Det är separata kort man måste köpa i sådana fall, så den frågan är besvarad.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, men jag har ingen aning om vad physx är ens. :P

Nåväl, jag googlade lite snabbt för att se vad det var. Kollade även lite videor där man spelade med och utan physx och i ärlighetens namn så tror jag inte jag behöver physx, kommer nog inte sakna det, speciellt då jag aldrig spelat med det. (Undantaget på PS3an)

Så vi kör på HD6850 tycker jag. :D

Lite flashiga fysikeffekter i spel ungefär. Vet väldigt lite om det och har aldrig testat på, så jag ska inte säga nåt mer om det.

Är nog bäst om du ringer el Ineto och frågar om leveranstider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite flashiga fysikeffekter i spel ungefär. Vet väldigt lite om det och har aldrig testat på, så jag ska inte säga nåt mer om det.

Är nog bäst om du ringer el Ineto och frågar om leveranstider.

Okej men då så, då är det väl klart för beställning här då. Ska ringa imorgon och kolla lite. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt moderkort med.

Priset har höjts också, är det grafikkortet som skjutit i höjd? Bör jag fortfarande ha kvar det?

Byt din avatar, jag får dampryck när jag tror att Kebab har flikat in hela tiden. >_<

Inet är jävligt snabba med valutakursförändringar, men de senaste dagarnas ökning motiverar inte sådan prishöjning. Med andra ord vetifan vad de sysslar med. Du får välja själv om du vill byta mot GTX 460.

Skaplig rusch på Sandy Bridge. Ta Gigabyte P67A-UD3 istället, 2 års garanti på AsRocks 1 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De Sandiga Broarna är här!!! w00t w00t wtf!!! osv. ^_^

Du gör som du vill om du vill ta HD6850 eller GTX 460. De presterar ungefär likadant (parentes eftersom du egentligen inte är intresserad: båda överklockar högt som satan - men HD6850 ligger lite i sin egen liga. Siten Tweaktown skrämde upp sin över 1GHz-gränsen från 775MHz, det är extremt).

Det är ju bättre för Exotic att ta det HD6850 som redan är överklockad.

http://www.inet.se/artikel/5409074/gigabyte-radeon-hd6850-oc-1gb

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär verkar det bli till sist.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/100924/datorbestallning

Har du några sista invändningar Curly?

Moderkortet kommer preliminärt in den 21:e.

På skärmens status står det att det är en beställningsvara och att den normalt inte finns inne i lager, så frågan är om jag ska ändra den till en annan skärm kanske?

Den närmast billiga 24":aren är en LED, samma tillverkare som den förra skärmen du länkade.

http://www.inet.se/artikel/2203101/benq-tft-24-g2420hdbl-led

Är det något att ha?

Jämförelselänk: http://www.inet.se/jamfor?compare=2203101&compare=2203149

Så till sist, RAM-minnena kommer den 25:e, hittade ett par andra som verkar vara likadana. Fungerar dessa?

http://www.inet.se/artikel/5305470/corsair-4gb-2x2048mb-1600mhz-xms3

Jämförelselänk, det enda som skiljer är latens.

http://www.inet.se/jamfor?compare=5305673&compare=5305470

Edit: Just det, jag plockade bort kablarna ur paketet då jag var nere på stan idag och inhandlade det. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...