Jump to content

Äntligen en ny dator!


eXotic
 Share

Recommended Posts

Woops, blev inskyfflad till Fri frakt-inlägget så jag såg inte ditt.

Skärmen är samma sak fast med LED, står du ut med det högre priset är det bara att köra.

Angående minnena kan du köpa 1333MHz, prestandaskillnaden är nästan inte mätbar och de är 200 kr billigare. Dessutom måste du manuellt ändra hastigheten i BIOS om du vill köra schnappare än 1333MHz (då det är standard).

Vill du ha ett moderkort som finns i lager så finns MSI P67A-C45.

Vill du ha ett chassi med lite fler fläktplatser så finns Cooler Master Gladiator 600. Eftersom det har fler hål läcker det mer ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woops, blev inskyfflad till Fri frakt-inlägget så jag såg inte ditt.

Skärmen är samma sak fast med LED, står du ut med det högre priset är det bara att köra.

Angående minnena kan du köpa 1333MHz, prestandaskillnaden är nästan inte mätbar och de är 200 kr billigare. Dessutom måste du manuellt ändra hastigheten i BIOS om du vill köra schnappare än 1333MHz (då det är standard).

Vill du ha ett moderkort som finns i lager så finns MSI P67A-C45.

Vill du ha ett chassi med lite fler fläktplatser så finns Cooler Master Gladiator 600. Eftersom det har fler hål läcker det mer ljud.

Okej, sådär då. Jag vill gärna ha datorn fort så jag bytta ut de komponenter som inte fanns i lager, mot lagerprodukter. Jag bytte även chassit.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/127640/resultat

Tack så mycket för all hjälp, allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här går det undan minsann! (w00t)

Fick ett sms under min matematikföreläsning där det stod att mina grejer höll på att packas. Fick sedan ett mail tjugo i elva att alla grejer är skickade!

Vågar man hoppas på att det är här imorgon? Det är för mycket begärt nästan, men senast torsdag borde det ju ha kommit! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vågar man hoppas på att det är här imorgon? Det är för mycket begärt nästan, men senast torsdag borde det ju ha kommit! (w00t)

Så länge Posten inte har några konstiga rutiner lokalt får du grejerna imorgon. Saker som skickas före ~17 kommer fram nästa dag, förutsatt att man bor söder om Gävle (har jag för mig). (w00t) Har beställt saker på eftermiddagen från Inet i Göteborg och hämtat ut dem ~20 timmar senare i Dalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge Posten inte har några konstiga rutiner lokalt får du grejerna imorgon. Saker som skickas före ~17 kommer fram nästa dag, förutsatt att man bor söder om Gävle (har jag för mig). (w00t) Har beställt saker på eftermiddagen från Inet i Göteborg och hämtat ut dem ~20 timmar senare i Dalarna.

Alright! (w00t)

Tur att jag slutar tidigt imorgon, mycket tid att bygga och utforska på! Plus lite ledighet på fredag. Mums!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad najs det är med nya datordelar! Inte för att jag har några på väg själv, men jag blir fan taggad av att bara läsa att du får dina snart, eXotic! NY DATOR FÖR FAN, TAGGA! w00t_1181130_0.gif

Jag har svårt att bestämma mig för om du är ironisk eller inte. :P

Jag var i alla fall astaggad, men jag fick inte hämta ut den idag så nu är jag bara sur. :/

Edit: Nu fick jag sms om det sista paketet. Jisses!

Synd bara att jag inte har möjlighet att ta mig dit nu då ingen bil är hemma, plus att jag måste studera matte så jag kommer inte ha tid att bygga den ändå.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...