Jump to content

Årets spel - 2010


Jacker
 Share

Recommended Posts

Håller nog med om Red Dead Redemption. Även om free-roamigheten och replay value är ganska låg enligt mig ( i jämförelse med GTA ) så var storyn, multiplayern och allt annat så fantastiskt så det är helt klart värt GOTY.

Gör en poll med 15 av de största spelen så får folk rösta. Tar du de 15 största spelen så borde inte någon känna att deras spel känns lämnat utanför, När ändå bara ett spel ska väljas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att Bayonetta är det enda spelet 2010 som jag faktiskt har haft tålamod att klara ut mer än en gång. Hade nog även haft det bästa soundtracket om inte mega man 10 inte hade haft sin release i år.

Tycker föresten att spelen som folk hypat sönder har varit förvånansvärt kassa. RDR och FalloutNW har båda gett mig en " Ta sluuuuuuuuut föööööör faaaaaaaan" känsla.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga ett spel under 2010, dom jag får upp i huvudet nu är Halo Reach, Red dead redemption och Alan Wake.

Alan Wake var ett underbart spel imo och det förtjänar faktiskt årets spel. Storyn är mystisk och man vill bara spela mer och mer för att få reda på vad som händer. Det var en mysig/läskig känsla i spelet och jag gillar det skarpt. Ni som sitter där med ett xbox 30, köp det!

Red dead redemption var också underbart. mysig känsla och stämning i det med när man red över öknen. underhållande multiplayer och undead nightmare dlcn var awesome. Kanske den bästa dlcn jag sett till ett spel. Det enda jag har att klaga på är att det hade lite av en Gta IV gen. Då menar jag på saker att göra i free roam eller när man klarat spelet.

Halo Reach har jag inte spelat sååå mycket, inte pumpat det som dom flesta 360 boysen. Men oj vad det är kul när man väl hoppar in i multiplayern. Bungie är en av mina favorit studios eftersom dom ger så mycket innehåll i sina spel.

Spelar man halo campainen och tröttnar, då kan man hoppa in i multiplayern och lira i dagar och tröttnar man på det så gör man nya banor, spel eller bara leker runt i forge.

Jag vill säga Red dead redemption, men Alan Wake ligger där också. Så kan inte välja ett av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heavy Rain, helt klart. Tveklöst. New Vegas, Red Dead Redemption och Alan Wake ligger också rätt högt.

Finns många andra bra spel också men de har alla haft något jag inte har varit så värst nöjd med. Dead Rising 2 var för likt första spelet, Final Fantasy XIII hade ett för tråkigt stridssystem, Fable III var för obalanserat mm.

Visst, NW, RDR och AW hade också sina fel men de var inget som fick en att tröttna på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game of the Year 2010 Nominees

The nominees are:

Battlefield: Bad Company 2, Bayonetta, Halo: Reach, Heavy Rain, Mass Effect 2, Red Dead Redemption, Starcraft II: Wings of Liberty, Super Mario Galaxy 2, Super Meat Boy, Vanquish

Gamespot

Hur kan de nominera Bayonetta, Super Meat Boy och Vanquish för Game Of The Year? Visst, alla kanske är bra spel, men det finns inte en chans attdem är lika bra som Halo Reach, Mass Effect 2, Red Dead och Starcraft... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...