Jump to content

Äckligt email-virus.


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Som många av er säkert redan har märkt har jag fått något drygt virus kopplat till min hotmail som gör att den sitter och skickar email till de som jag har på min msn. Det står att det kommer från postmaster@mail.hotmail.com och jag vet inte hur jag ska bli av med det här. Eftersom att det är jobbigt för både mig och de som jag har på listan så beslöt jag mig för att vända mig till er. Jag utfärdar en belöning på etthundra kronor till den som löser det här problemet. Vill däremot inte höra något om att jag borde skaffa ny email etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som många av er säkert redan har märkt har jag fått något drygt virus kopplat till min hotmail som gör att den sitter och skickar email till de som jag har på min msn. Det står att det kommer från postmaster@mail.hotmail.com och jag vet inte hur jag ska bli av med det här. Eftersom att det är jobbigt för både mig och de som jag har på listan så beslöt jag mig för att vända mig till er. Jag utfärdar en belöning på etthundra kronor till den som löser det här problemet. Vill däremot inte höra något om att jag borde skaffa ny email etc.

Gissar att du virussökt datorn?

Du har sparat ditt lösenord när du loggar in på msn va? Man kan nämligen få fram lösenordet ><. Byt lösenord på mailen!

Är det inte från din mail dom skickar kan du nog inte göra ett skit :( Då har du troligen hamnat i en sådan lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt lösenord är rätt leet och jag tror inte att någon recovery-grej skulle fungera för där knappade jag bara in något slumpmässigt.

ehh? Läste du ens min post? Börja med att svara på alla frågor i ordning :)

Sparar du lösenordet när du loggar in så sparar msn ditt lösenord i en krypterad fil (som enkelt kan okrypteras(!)) på datorn, ett virus kan enkelt hämta denna fil och läsa vad du har för lösenord :(

Kommer ihåg en kompis som brukade ladda ner denna fil när folk delade ut hela /:c på dc++

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ehh? Läste du ens min post? Börja med att svara på alla frågor i ordning :)

Sparar du lösenordet när du loggar in så sparar msn ditt lösenord i en krypterad fil (som enkelt kan okrypteras(!)) på datorn, ett virus kan enkelt hämta denna fil och läsa vad du har för lösenord :(

Kommer ihåg en kompis som brukade ladda ner denna fil när folk delade ut hela /:c på dc++

Ah, missade det. Nej, jag sparar inte lösenordet utan skriver in det på nytt varje gång jag loggar in på min mail.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor hade ett likartat problem. Jag löste det genom att:

  • Starta kör
  • Skriv in msconfig
  • Tryck på fliken startup
  • Bocka av ALLT som verkar konstigt, och allt som har MSN/live i namnet.
  • Starta om datorn
  • Byta lösenord på hotmail

Sen dess har mailutskicken slutat. Viruset finns kvar i datorn men startas inte längre varje gång datorn startar, vilket är bra nog för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor hade ett likartat problem. Jag löste det genom att:

  • Starta kör
  • Skriv in msconfig
  • Tryck på fliken startup
  • Bocka av ALLT som verkar konstigt, och allt som har MSN/live i namnet.
  • Starta om datorn
  • Byta lösenord på hotmail

Sen dess har mailutskicken slutat. Viruset finns kvar i datorn men startas inte längre varje gång datorn startar, vilket är bra nog för mig.

Tack för tipsen.

Är det någon som fortfarande får de äckliga mailen eller har det slutat? Tänker mest på de två-tre senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...