Jump to content

Handslag


Henkibojj
 Share

Handslag  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Undviker att skaka hand om jag kan, men om jag behöver så försöker jag inte göra något speciellt. Ta tag i handen, skaka lite, ta bort handen och dra den längs byxorna så det känns mindre blä.

Och du brukar städa toaletter? Vilken panikångest du måste få :D

---

Själv har jag funderat lite på hur mitt handslag är egentligen. Försöker göra det så fast och "ordentligt" - men jag vet inte riktigt hur mitt handslag uppfattas. Måste komma ihåg att tänka på det vid nästa handslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Misstänker att många kvinnofolk kör döda fisken både när det gäller handslag och i sängen.

Själv har jag alltid väldigt kalla händer, min genomsnittstemperatur i kroppen är ca 35,3 grader. Försöker kompensera genom att medvetet ha ett lite fastare handslag än vad jag tror jag skulle haft om jag inte riktigt tänkt på det. Ett lös och kall hand borde väll vara värre än en fast och kall hand?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men en toalett är ju bland de renaste ställena i hela huset ju.

Efter att du städat den, ja.

Misstänker att många kvinnofolk kör döda fisken både när det gäller handslag och i sängen.

Själv har jag alltid väldigt kalla händer, min genomsnittstemperatur i kroppen är ca 35,3 grader. Försöker kompensera genom att medvetet ha ett lite fastare handslag än vad jag tror jag skulle haft om jag inte riktigt tänkt på det. Ett lös och kall hand borde väll vara värre än en fast och kall hand?

Bra där! Det tror jag, jag möter sällan "kvinnfolk" som har rejäla handslag, och det har väl på nåt sätt blivit mer okej än karlar som gör det. Men det är fortfarande keff, så det är skönt att höra nån som bryter trenden.

Och en kall, slapp hand är nog värre än en kall, fast hand, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ett fast, bra handslag. Inget bokstavligt skak, inget biceps-trams, men jag möter såväl vänner som främlingar med en trygg, förtroendeingivande, karda, och en vänlig blick. Avskyr folk som går efter devisen "Ju hårdare skak desto bättre", och får genast en respekt för folk som har ett bra handslag. Tar alltid av mig handskar när jag ska skaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ett fast, bra handslag. Inget bokstavligt skak, inget biceps-trams, men jag möter såväl vänner som främlingar med en trygg, förtroendeingivande, karda, och en vänlig blick. Avskyr folk som går efter devisen "Ju hårdare skak desto bättre", och får genast en respekt för folk som har ett bra handslag. Tar alltid av mig handskar när jag ska skaka.

Biceps har ingen del i processen att göra ett hård handslag runt någons hand, det visar bara på stadga i hela armen och därmed ett intryck av självsäkerhet. Blir man ihjälklämd när man hälsar, har den andre troligen tagit i allra mest med egen hand (möjligen med hjälp av underarmen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...