Jump to content

Amnesia: The Dark Descent


Jacker
 Share

Recommended Posts

Det kom ju ut för en månad sedan. Jag är besviken på GTAsajten att inte ha snappat upp det här tidigare. Definitivt ett måste om man gillar skräckspel, det är ett helt fantastiskt spel som är så grymt creepy på vissa delar.

Det bästa är ju definitivt att du inte kan försvara dig på något sätt förutom att gömma dig. Pröva det. Specifikt, köp det. Killarna på Frictional Games behöver stålarna, då de slängde ut varenda krona de hade på det här spelet för att bli klar med det. Och enligt mig, värt de få kronorna de kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

VARFÖR KOMMER DET INTE TILL PS3!!!!!!!?????

Som sagt, en liten svensk indie-studio som knappt hade pengar att göra spelet. De fick lov att avskeda hälften av folket som jobbade på spelet och dra ned sin egna lön till 50%. Om inte spelet var en succeé så skulle de få lov att lägga ned företaget.

Inget av Penumbra spelen finns konsoller, det är för de gör inte spel till konsoller, det är för mycket för en indie-studio att göra.

Och dessutom så är inte konsoller en sån bra marknad för den här typen av spel. Penumbra och det här är tänkt att man ska spela på natten, vid en dator, hörlurar på högsta och vara inne i spelet. Går inte riktigt att få fram den atmosfären på en konsoll - vilket är synd.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Gav det här spelet en chans trots allt.

Ptja, lite läskigt var det väl, men det mjukstartar väldigt mycket och det hände inget alls i början. Det är väl förvisso rätt bra att de bygger upp stämningen, men det blev nästan lite "Hallå????? Skräm mig då??????" över det hela.

Överlag var jag inte jätterädd, i alla fall inte som i t e x FEAR där jag satt med panikkänsla och ibland bara ville stänga av spelet. Men det kan ha att göra med att jag satt i sällskap av en tjej. Hon gav förvisso inte något särskilt stöd utan gömde sig mest under täcket, men jag kände mig ju lite mer badass om jag tuffade till mig lite framför henne naughty_1182473_1.gif

Får pröva en runda själv sen. Tyvärr tyckte jag spelets själva gameplay var astråkigt/jobbigt eftersom jag, som sagt, hatar pusselspel. Jag är så jäkla dålig på dem, och jag hatar när jag kör fast i spel. Att då och då tabba ut till en walkthrough pajade stämningen lite, också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag satt och spela detta 1-2tim och tyckte det inte va nå läskigt. Däremot tyckte jag att Penumbra serien var läskig. Siana: Hur kan du tycka FEAR var läskigt? Jag har spelat FEAR 1 och 2:an samt epacket till det jag var inte rädd för en sekund ens. Tyckte bara spelet var lång tråkigt och segt fast jag körde drygt 2 timmar på fear 2 och halva spelet på fear 1.

Så jag ser inte grejen i spelet som gör att det är så läskigt kompisen säger bara samma sak att spelen är inte ens läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana: Hur kan du tycka FEAR var läskigt? Jag har spelat FEAR 1 och 2:an samt epacket till det jag var inte rädd för en sekund ens. Tyckte bara spelet var lång tråkigt och segt fast jag körde drygt 2 timmar på fear 2 och halva spelet på fear 1.

Vet inte riktigt, jag spelade det kort efter release för 5-6 år sen, och det var på tiden då jag fortfarande var ganska löjligt rädd för skräckfilm/skräckspel. Kort därefter vände det och jag blev skräckfilmsfantast - skräckspel har jag inte spelat sedan dess, så det är möjligt att jag inte skulle tycka FEAR var läskigt om jag spelade det idag. Lite som att The Ring för alltid kommer vara den läskigaste filmen jag någonsin sett... blush_1181011_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag satt och spela detta 1-2tim och tyckte det inte va nå läskigt. Däremot tyckte jag att Penumbra serien var läskig. Siana: Hur kan du tycka FEAR var läskigt? Jag har spelat FEAR 1 och 2:an samt epacket till det jag var inte rädd för en sekund ens. Tyckte bara spelet var lång tråkigt och segt fast jag körde drygt 2 timmar på fear 2 och halva spelet på fear 1.

Så jag ser inte grejen i spelet som gör att det är så läskigt kompisen säger bara samma sak att spelen är inte ens läskigt.

För grejen med FEAR är att det bygger på lätta hoppa-i-taket-moments. Är man immun mot såna så är det väldigt lätt att bara sitta igenom spelet.

Amnesia bygger på att du har atmosfären väldigt rätt utanför spelet. Inget spel du ska sitta med högtalare och att det är ljust ute direkt. Om du inte kan uppnå kravet med hörlurar och att det är mörkt är det knappt ens någon idé att spela Amnesia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...