Jump to content

Civilization V


eXotic
 Share

Recommended Posts

Spelade nån av dessa Civilization spelen för ett par år sen men fastnade aldrig för det och vad går det ens ut på? :ph34r:

Att vinna.

There are several ways to win a game of Civilization V. You can be the first country to make it to space or you can construct the United Nations and win the vote for world leader, just to name a couple. The various paths to victory mean there’s a good amount of replay value: If you tire of winning through one method, you can experiment with another.

Nu har jag bara spelat IV men där fanns det:

Conquest: Att besegra alla sina motståndare, via krig.

Domination: När man kontrollerar 75% av världens invånare, och 75% av kartan så vinner man.

Space Race: Först till rymden vinner!

Diplomatic: Genom att vinna Världsledar-valet kniper man åt sig hela segern.

Cultural: Lyckas man få tre städer att nå legendary status så vinner man.

Time (Score): Om man har mest poäng vid år 2050 så vinner man.

Kanske finns fler/andra sätt att vinna i Civ V, någon kan komplettera listan i sådana fall om de vill. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vinna.

Nu har jag bara spelat IV men där fanns det:

Conquest: Att besegra alla sina motståndare, via krig.

Domination: När man kontrollerar 75% av världens invånare, och 75% av kartan så vinner man.

Space Race: Först till rymden vinner!

Diplomatic: Genom att vinna Världsledar-valet kniper man åt sig hela segern.

Cultural: Lyckas man få tre städer att nå legendary status så vinner man.

Time (Score): Om man har mest poäng vid år 2050 så vinner man.

Kanske finns fler/andra sätt att vinna i Civ V, någon kan komplettera listan i sådana fall om de vill. :P

Är spelet nästan som Empire Total War? Fast man strider på själva kartan som sagt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man bort filmen i början egentligen? är ju olika knappar varenda gång :S

Den går att stänga av.

Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cultural win igår förresten. Det var väldigt nära att jag inte hann - eller jag glömde att bygga Utopia Project tills det var 40 turns kvar (cap på 500 turns), och att bygga det skulle ta 41 turns. :P Jag klarade det dock genom att lägga om priorities till production och sedan bygga alla Factories, Nuclear Plants och allt i den staden. Så jag vann väl med typ 3 turns kvar eller något. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den går att stänga av.

Gå till dina dokument, sedan leta upp Civilization-mappen och i den så ska det finnas en fil med namn UserSettings.ini, leta efter "SkipIntroVideo = 0" Ändra den till 1 istället för 0.

Vad är den direkta sökvägen dit?

Nvm, kunde söka i datorn och hitta den!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag inte gillade de tidigare Civilization spelen så ska ja ge detta en chans. Tänkte höra vilka länder kan man spela som i full versionen? Ska först testa demot.

Det finns 18 länder/riken/civilisationer tror jag. Japan, Kina, USA, Egypten, Siam (=Thailand tror jag), Tyskland, Indien, Romarriket, Azteksnubbarna, Persien, Frankrike, England, Ryssland, Arabien, Grekland, Iroquois, Ottoman och Songhai. Köper du deluxe-versionen får du även Babylon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...