Jump to content

Civilization V


eXotic
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag inte gillade de tidigare Civilization spelen så ska ja ge detta en chans. Tänkte höra vilka länder kan man spela som i full versionen? Ska först testa demot.

America

Arabia

Aztec

China

Egypt

England

France

Germany

Greece

India

Iroquois

Japan

Ottoman

Persia

Rome

Russia

Siam

Songhai

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

England muckar gräl, skickar in 3000000 miljarder trupper in i min bas. Jag /lol'ar och dödar dem, sedan börjar på att våldta Englands städer och gör dem till mina puppets - med 4 trupper. Och varje gång hon ba "plz stop halp me hnngh" jag ba "fuk u bitch u aint got shit" så instant-trycker jag på decline på på peace treaty.

Life's good.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

England muckar gräl, skickar in 3000000 miljarder trupper in i min bas. Jag /lol'ar och dödar dem, sedan börjar på att våldta Englands städer och gör dem till mina puppets - med 4 trupper. Och varje gång hon ba "plz stop halp me hnngh" jag ba "fuk u bitch u aint got shit" så instant-trycker jag på decline på på peace treaty.

Life's good.

Har även märkt att man kan få pengar och resources om man drar ut på det lite. Om man klickar bort deras peace treaty och trycker på "What will make this deal work?" eller vad det heter, så får du ofta massa bonusar. :) Går även att sälja Open Borders tydligen, alltså typ få guld för det.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även märkt att man kan få pengar och resources om man drar ut på det lite. Om man klickar bort deras peace treaty och trycker på "What will make this deal work?" eller vad det heter, så får du ofta massa bonusar. :)Går även att sälja Open Borders tydligen, alltså typ få guld för det.

Det brukar jag göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sälja Open Borders är en giftig gamble. Jag har blivit paranoid och nekar alla open borders, pga. att jag har blivit totalt dominerad efteråt för att typ.. Caesar/Montezuma/England har bara strollat in, ställt units omkring min capital sedan dragit igång ett krig och totalt våldtagit mig på 1 turn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sälja Open Borders är en giftig gamble. Jag har blivit paranoid och nekar alla open borders, pga. att jag har blivit totalt dominerad efteråt för att typ.. Caesar/Montezuma/England har bara strollat in, ställt units omkring min capital sedan dragit igång ett krig och totalt våldtagit mig på 1 turn.

Fast jag brukar göra samma sak mot de svaga fienderna. Skaffa Open Borders, valsa in, attackera. Röj runt lite, tjäna massor på Peace Treaty.

--

Finns det något snabbt och smidigt sätt att upptäcka hela kartan eller måste man skicka ut en miljon scouts och båtar?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...