Jump to content

Civilization V


eXotic
 Share

Recommended Posts

Striderna ser skit tråkiga ut imo . Körde fyran förrut, verkligen inget spel för mig

Haha!

Det här spelet är inte grundat på krig så som till exempel Age of Empires är. Därför är det heller inte lika mycket tid nedlagt på att utveckla krig som inte är "skit tråkiga".

Det är till för oss riktiga gamers som inte bara vill ha hjärndött pang-pang, här får man tänka och ta beslut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha!

Det här spelet är inte grundat på krig så som till exempel Age of Empires är. Därför är det heller inte lika mycket tid nedlagt på att utveckla krig som inte är "skit tråkiga".

Vad har de lagt tid på? Den fula kartan? Dåliga animationer? Aja, är väl bara jag som tycker att såna här spel är meningslösa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har de lagt tid på? Den fula kartan? Dåliga animationer? Aja, är väl bara jag som tycker att såna här spel är meningslösa

Typ som att kalla schack för ett skitspel bara för att pjäserna inte slår sönder varandra som i Harry Potter.

Det strategiska djupet, valmöjligheterna, musiken, humorn etc etc. Allt handlar inte om grafik (för övrigt ser Civ V exellent ut i nästan alla aspekter), stick och spela Modern Warfare 2 istället om det ska vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet.

Episkt ägd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slöt upp med Frankrike väldigt tidigt i omgången och efter någon timmes spelande ville han att vi skulle gå till krig tillsammans mot Ryssland. "Ja, varför inte?" tänkte jag och förflyttade mina trupper genom Frankrikes gränser och in mot Ryssland vilket strax skulle visa sig vara ett oerhört dåligt beslut. Jag blev nämligen lurad av Napoleon som sa upp våran vänskap, högg mig med en dolk i ryggen och förklarade krig emot mig. Nu hade jag stora starka Ryssland framför mina trupper och Frankrike bakom dem. Kunde bara sitta och titta när Napoleon klampade in i mitt rike och gjorde slut på mig. Det var med en tår i ögat och öppen mun som jag, efter min förlust, stängde av spelet och satt och bara glodde på bakgrundsbilden på skrivbordet.

:D:lol:(w00t)

Att AI:n kan vara så lömsk! Underbart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag försöker loada min save på Turn 398 får jag C++ runtime error på civilizationV_DX11.exe, vad beror detta på? Spelet krashade då och då innan utan varning, såg också att det går att skapa nytt spel utan större problem. sad_1182040_0.gif

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?p=1160209

Prova starta spelet med DirectX9.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://forums.2kgame...d.php?p=1160209

Prova starta spelet med DirectX9.

Har provat att uppdatera grafik drivrutinerna, installerat om DXSetup och vcredist_x86, köra spelet windowed, fungerar fortfarande inte att loada i varken DirectX9 eller X10/X11.

Edit: Även de lägsta grafikinställningarna, felmeddelandet jag fick denna morgon var "Sid Meier's Civilization V has stopped working".

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har provat att uppdatera grafik drivrutinerna, installerat om DXSetup och vcredist_x86, köra spelet windowed, fungerar fortfarande inte att loada i varken DirectX9 eller X10/X11.

Edit: Även de lägsta grafikinställningarna, felmeddelandet jag fick denna morgon var "Sid Meier's Civilization V has stopped working".

Patchat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...