Jump to content

Fängelse-spel


Xersize
 Share

Recommended Posts

Tjena! Jag har nu förgäves försökt hitta ett spel som utspelar sig i ett fängelse där man är en fånge. Innan ni frågar, nej, jag är inte säker på om det ens existerar, men jag har i några dagar försökt hitta ett spel i en fängelsemiljö via bland annat Google och Wikipedia och det enda jag har hittat hittills är The Suffering som inte ens nästan är i stil med vad jag letar efter. Vill ha mer verklighet och mindre demoner ifrån helvetet som ockuperar fängelset.

Som sagt, jag vet inte om det finns något spel som utspelar sig i fängelsemiljö (utom möjligtvis The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay) men om någon av er råkar känna till något så får ni gärna hjälpa en liten gamer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena! Jag har nu förgäves försökt hitta ett spel som utspelar sig i ett fängelse där man är en fånge. Innan ni frågar, nej, jag är inte säker på om det ens existerar, men jag har i några dagar försökt hitta ett spel i en fängelsemiljö via bland annat Google och Wikipedia och det enda jag har hittat hittills är The Suffering som inte ens nästan är i stil med vad jag letar efter. Vill ha mer verklighet och mindre demoner ifrån helvetet som ockuperar fängelset.

Som sagt, jag vet inte om det finns något spel som utspelar sig i fängelsemiljö (utom möjligtvis The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay) men om någon av er råkar känna till något så får ni gärna hjälpa en liten gamer :P

Enda jag kommer på är prison break spelet, men vet icke hur det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt roligt att den här tråden kom ungefär samtidigt som jag sett Hot Tub timemachine :P

Undrade skitlänge vad det va för nåt spel där han va i fängelset i början o lyckades lista ut att man kan hamna i fängelse i Second life.

Kan ju vara något av ett förslag. Skaffa det och bete dig kriminellt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prisoner of War från 2002 är kanske vad du söker. Du spelar en amerikansk pilot som blir tillfångatagen av nazisterna. Du blir placerad i olika läger som du genom precis tajming och hjälp från dina medfångar en efter en flyr ifrån. Riktigt utmanande vill jag minnas! Om du hittar det så är det värt ett försök!

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_W...28video_game%29

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns några Kvinnofängelset spel på nätet men de är rätt simpla om jag har förstått det rätt och går mäst ut på slagsmål i First Person, tror jag.

Edit: Hittade dem.

Edit2: Jag hittade ett par fängelse spel:

Death Row Prisoner

Prison Block RPG

Prison Server Online

Men jag vet inte vad för typ av spel det är.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prisoner of War från 2002 är kanske vad du söker. Du spelar en amerikansk pilot som blir tillfångatagen av nazisterna. Du blir placerad i olika läger som du genom precis tajming och hjälp från dina medfångar en efter en flyr ifrån. Riktigt utmanande vill jag minnas! Om du hittar det så är det värt ett försök!

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_W...28video_game%29

GRYMT bra spel! Rekomenderas starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...