Jump to content

Kommande filmer


Siana
 Share

Recommended Posts

Undrar om den är tänkt till den internationella marknaden eller bara den Svenska?

Det känns som den internationella marknaden är mer mogen för svenska filmer än vad det har varit tidigare. Astrid Lindgren och Tomas Alfredson är ju tunga namn även utomlands, så det borde inte vara så svårt att sälja in den till andra länger. Och sen kommer den säkert dubbas som många barnfilmer gör ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prometheus (2012)

Det har ryktats ett tag om att Noomi Rapace ska spela huvudrollen i Ridley Scotts "prequel" till Alien filmerna. Ridley Scott är regissören bakom Alien och det var denna fantastiska film han verkligen slog igenom med 1979. Han har inte gjort någon av uppföljarna, James Cameron gjorde Aliens 1986 som var riktigt bra, men sedan kom det bara några tama filmer efter det.

noomi-rapace-actors-stars-famous-2011-next-year-77446672-medium_new_1198995_0.jpgHrgigeralien_1198995_1.jpg

Nu har i alla fall Noomi Rapace bekräftat detta, men det är också sagt att filmen (eller filmerna om det blir två stycken)inte längre ska vara ett prequel utan snarare en fristående film utan anknytning till de gamla filmerna rent historiemässigt.

“While Alien was indeed the jumping off point for this project, out of the creative process evolved a new, grand mythology and universe in which this original story takes place. The keen fan will recognize strands of Alien’s DNA, so to speak, but the ideas tackled in this film are unique, large and provocative.”

Något som också är väldigt nice är att Damen Lindelof (Lost) skriver på manuset. Filmen ska heta Prometheus har har premiär 2012.

Intervju med Noomi SvD

Mer läsning

Nu har jag hypat den här filmen nästan 1½ år! Ska se den nästa vecka så fort jag är ledig :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det klart att John Ajvide Lindqvist, författaren bakom "Låt den rätte komma in", ska skriva manuset till Bröderna Lejonhjärta :D Dessutom ska filmfotografen Hoyte van Hoytema sitta bakom kameran, vilket också bådar riktigt gott. Han gjorde ju ett grymt jobb med "Låt den rätte komma in" och "Tinker, tailor, soldier, spy"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

World War Z Trailer:

Alla verkar rätt överens. Ser intresant ut men verkar inte ha något alls med boken att göra. Vilket har mked att producenterna lurades många. J. Michael Straczynski skrev ett manus väldigt troget boken som gjorde att de vann rättigheterna till matrialet och fick grönt ljus till filmen. Sedan skrotar producenterna manuset och har någon annan skriva om det totalt för att göra en actionfilm då det säljer bättre.

Det hela är så idiotiskt och falskt IMO. J. Michael Straczynski får en massa beröm för sitt manus och så skrotas det för de vill ha en actionfilm.

I ärlighetens namn så hade nog World War Z passat bättre som TV-serie än film. Och jag är så förbaskat trött på super-zombies.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ärlighetens namn så hade nog World War Z passat bättre som TV-serie än film. Och jag är så förbaskat trött på super-zombies.

Mmm, jag avskyr sådana där snabba zombier och de har ingenting med boken att göra. Usch.

---

Trots sannolikt digra mängder USA-runkeri, historiska förvrängningar och Steven "Mainstream" Spielberg vid spakarna ser jag fram emot att se Lincoln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Quadpost. (w00t)

Från samma gäng som producerade Flukt kan jag nu meddela att trailer är släppt till deras nästa film, Ragnarök. Lite seriösare, större budget (och bättre tror jag). Vi gör VFXen till även denna rulle. Jag har inte jobbat på den så mycket (än) men av det jag har sett än kan jag säga att det kommer bli riktigt slick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...