Jump to content

Cpdator


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ang. pipen så finns de inte i den här guiden: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Det är två korta, paus, en kort.

Denna killen hade samma pip som jag och där verkar grafikkortet vara problemet: http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forum...p;topicid=15338

Men så verkar det väl inte vara i mitt fall?

Nu verkar allting funka och så i alla fall. Datorn är omformaterad, pipen är de jag haft sen jag fick datorn, har det alltid varit något fel då eller? Ska den inte pipa alls egentligen? Jag har inte installerat något alls på den än eftersom det fortfarande känns osäkert. Felen som uppkom vid omformateringen, är de lösta nu eftersom jag reparerade och började om?

Igårkväll när jag startade datorn fick jag samma meddelande som hela problematiken började med (att en fil saknas i registret och återskapats med en logg) men med skillnaden att datorn sedan startade normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Omformaterar idag igen. Allt har gått bra hittills men nu fastnade den på 26 minuter kvar. Startar om datorn och fortsätter med installationen av Windows och då funkar det till slut. Är det ett problem att det hängde sig, även om jag inte får några felmeddelanden i övrigt eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick igenom en helt problemfri omformatering utöver att jag fick starta om datorn en gång för den hakade upp sig. Nu försöker jag installera drivrutiner men installationsprogrammen avslutas hela tiden och "har stött på problem" eller "could not be read". Fläktarna går på 100% hela tiden typ.

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kontrollera att alla fläktarna i datorn fungerar, du kan även checka temperaturen i BIOS (pc-health).

Byt ut en komponent i taget.

1. Hårddisk.

2. Minne (testa att köra memtest86 först i några timmar).

3. Moderkort.

4. Grafikkort.

5. CPU.

Verkar det som tyvärr.

Först måste jag hitta någon som vet hur allt sånt där ser ut.. Tror jag ringer och hör med Komplett om hur garantin fungerar innan jag ger mig in på något sånt där. Men tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika bra det om vi inte hittar en annan lösning under tiden. Men hur funkar datorn just nu då när du startar upp?

Den startar problemfritt men det går inte att installera drivrutiner eller någonting alls. Ringde Komplett imorse, ska damma ur datorn och om inte det hjälper får jag skicka in den.

Till något helt annat: försöker nu rigga upp en gammal bärbar dator i mitt rum. Vill koppla in min skärm i den och har så gjort, men får ingen bild utan bara en ruta som åker runt och säger "check signal cable". Misstänker att jag någonstans måste ställa in inställningar för dubbelskärm? Vart gör jag det? Eller är det nåt fel på kabeljäveln bara?

Så, fixade det. Men jag kan bara använda båda skärmarna samtidigt, det går inte att kryssa i "använd som primär bildskärm" för den inkopplade skärmen. Varför går inte det? Kan man inte det på laptops? <_< Eller kan jag fixa det på något sätt?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den startar problemfritt men det går inte att installera drivrutiner eller någonting alls. Ringde Komplett imorse, ska damma ur datorn och om inte det hjälper får jag skicka in den.

Till något helt annat: försöker nu rigga upp en gammal bärbar dator i mitt rum. Vill koppla in min skärm i den och har så gjort, men får ingen bild utan bara en ruta som åker runt och säger "check signal cable". Misstänker att jag någonstans måste ställa in inställningar för dubbelskärm? Vart gör jag det? Eller är det nåt fel på kabeljäveln bara?

Så, fixade det. Men jag kan bara använda båda skärmarna samtidigt, det går inte att kryssa i "använd som primär bildskärm" för den inkopplade skärmen. Varför går inte det? Kan man inte det på laptops? :) Eller kan jag fixa det på något sätt?

Om jag har läst rätt från andra här på forumet som har haft likadana problem så har det alltid hjälpt med en VGA kabel. Men hur gick det med din dator nu då efter du har dammat ur den. Hoppas det löser sig <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den startar problemfritt men det går inte att installera drivrutiner eller någonting alls. Ringde Komplett imorse, ska damma ur datorn och om inte det hjälper får jag skicka in den.

Till något helt annat: försöker nu rigga upp en gammal bärbar dator i mitt rum. Vill koppla in min skärm i den och har så gjort, men får ingen bild utan bara en ruta som åker runt och säger "check signal cable". Misstänker att jag någonstans måste ställa in inställningar för dubbelskärm? Vart gör jag det? Eller är det nåt fel på kabeljäveln bara?

Så, fixade det. Men jag kan bara använda båda skärmarna samtidigt, det går inte att kryssa i "använd som primär bildskärm" för den inkopplade skärmen. Varför går inte det? Kan man inte det på laptops? <_< Eller kan jag fixa det på något sätt?

Tror inte det funkar på laptops då, om sladden åker ut skulle den andra skärmen inte starta igen och ja, du skulle ha en laptop utan skärm tills du åter satte i sladden och valde att den andra skärmen ska vara primär.

Men, men.. Du sitter väl inte med laptopen och använder touchpad+tangentbordet på den och sen har en extern skärm? Ta mus och tangentbord från din andra dator och sätt i laptopen och stäng sen laptopen så slocknar den skärmen, mycket simpelt. Körde själv så i ett par månader, hade laptopen på golvet med mus och tangentbord inkopplat i den och hade sen TV:n som skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det funkar på laptops då, om sladden åker ut skulle den andra skärmen inte starta igen och ja, du skulle ha en laptop utan skärm tills du åter satte i sladden och valde att den andra skärmen ska vara primär.

Men, men.. Du sitter väl inte med laptopen och använder touchpad+tangentbordet på den och sen har en extern skärm? Ta mus och tangentbord från din andra dator och sätt i laptopen och stäng sen laptopen så slocknar den skärmen, mycket simpelt. Körde själv så i ett par månader, hade laptopen på golvet med mus och tangentbord inkopplat i den och hade sen TV:n som skärm.

Japp, precis så jag tänkt göra! :mf_doof: Problemet är att när laptopen är primär skärm syns ingenting alls på min externa skärm - enda sättet att använda den är att dra över saker till den genom att köra ut dem ur höger bildruta på laptopskärmen. Det låter väl logiskt att man inte kan ha den externa som primär skärm, men man borde ju i alla fall, på något sätt, kunna ha samma bild på den som på laptopen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, precis så jag tänkt göra! :mf_doof: Problemet är att när laptopen är primär skärm syns ingenting alls på min externa skärm - enda sättet att använda den är att dra över saker till den genom att köra ut dem ur höger bildruta på laptopskärmen. Det låter väl logiskt att man inte kan ha den externa som primär skärm, men man borde ju i alla fall, på något sätt, kunna ha samma bild på den som på laptopen?

Du kan ju ha samma bild på båda skärmarna, det går det vet jag. Minns inte hur jag gjorde, men jag har haft så på Dator flera gånger..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leta efter nåt i stil med att Klona skärmen. Heter ju nåt vackert men det är vad du letar efter >_<

Ah fast det är ju simplare än så egentligen. Klicka ur rutan "Utöka skrivbordet till denna bildskärm" så ska det bli klonat istället :mf_doof:

Nej, det har jag ikryssat och det gör att jag kan dra fönster till den skärmen. Men får väl nöja mig med det då.

Sista frågan - jag vill fixa internet till datorn. När jag kör på "erhåll ipadress autmoatiskt" tilldelas jag ett ip och nätmask, men ingenting mer. Hur fixar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det har jag ikryssat och det gör att jag kan dra fönster till den skärmen. Men får väl nöja mig med det då.

Sista frågan - jag vill fixa internet till datorn. När jag kör på "erhåll ipadress autmoatiskt" tilldelas jag ett ip och nätmask, men ingenting mer. Hur fixar jag?

Vad får du för ip?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det betyder att det är nått fel med kontakten till internet/modemet/routern/nått, då adresser som börjar med 196.254.x.x är sånna som windows tilldelar sig själv när det inte kan ansluta till internetz

alla kablar inkopplade? :mf_doof:

Det är trådlöst med usb-mottagare. >_< Funkade på förra datorn.. Hmm. Sjukaste är att det fungerade ett tag igår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...