Jump to content

Cpdator


Tweak
 Share

Recommended Posts

Nej, det har jag ikryssat och det gör att jag kan dra fönster till den skärmen. Men får väl nöja mig med det då.

Sista frågan - jag vill fixa internet till datorn. När jag kör på "erhåll ipadress autmoatiskt" tilldelas jag ett ip och nätmask, men ingenting mer. Hur fixar jag?

Ja men du ska INTE ha det ikryssat och det SKA göra att du får två likadana skrivbord och med andra ord det jag uppfattade att du sökte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm..nått fel på modemet/kortet då skulle jag gissa, svårt att säga :o

installerat alla drivrutiner till det?

Alla drivrutiner till vad? Det är inte att jag ska in oh pilla nånstans i nätverksanslutningar eller så, det kan inte hjälpa?

Plaisir: Läser som ett mongo ser jag. Ska testas, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Hm..nått fel på modemet/kortet då skulle jag gissa, svårt att säga :)

installerat alla drivrutiner till det?

Nu har jag fått tillbaka min dator med internminnet utbytt (vad är det för något? :)) Men jag får inte internet att fungera på den heller. Måste lösas det här. :) Vafan kan man göra? Gizmo, kom hem till mig och laga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad exakt är det som inte fungerar, hittar den ingen nätverksanslutning?

Det är i princip samma som innan - den tilldelar sig själv en felaktig ip-adress. Alltså, det är ju med all säkerhet världens enklaste grej, bara att jag är sjukt trög. Det står när jag kopplar in usb-mottagaren ibland att det är höghastighets-usb och att jag kan få bättre hastighet i ett annat uttag. Sen får jag, nu på den nya datorn, när den försökt logga in på nätverket ett tag, upp ett meddelande om att det är begränsad eller ingen anslutning, typ.

Men jag misstänker att jag borde ändra något på routern eller nätverket, från datorn jag sitter på nu, typ. Innan har jag ju pillat med att sätta upp statisk ip-adress osv, det kan inte vara det som kärvar nu, eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Är det någonting jag kan göra via routern och dess hemsida, eller.. inställningarna där liksom? Hjälp..

När jag kör Wizard setupen finns det här:

"Domain Name

The ISP's domain name is often sent automatically by the ISP to the router. If you are having difficulty accessing ISP services, you may need to enter the Domain Name manually in the field below.

This field is normally left blank"

men det har inget med saken att göra va?

Bättre felbeskrivning:

Jag loggar in på nätverket, det laddar jättelänge men till slut får jag upp ett felmeddelande om att datorn har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet eftersom nätverket inte lyckas ge mig en giltig nätverksadress. Hur fixar jag en giltig nätverksadress?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...