Jump to content

Den omöjliga frågan!


Mordos
 Share

Recommended Posts

Är a, b samt c de enda alternativen där man ska svara på vad som närmas relaterar till mjölkens inflytande i måltiden, eller får man var "kreativ" här?

Annars tycker jag det är mjölk?

Det besvarar ju dock inte vad mjölken blir TILL flingorna. a, b och c alternativena är i princip de enda alternativena som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det besvarar ju dock inte vad mjölken blir TILL flingorna. a, b och c alternativena är i princip de enda alternativena som finns.

Det är sant. Då yrkar jag på sås.

En sås, av det franska ordet sauce, är en flytande komponent i en maträtt., L'Wikipööd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill säga dryck. Man ändrar ju inte mjölkens ursprungssyfte för att man häller det i en tallrik, dessutom är det (allt som oftast) en djup tallrik så man skulle kunna (med lite fantasi) snarare se tallriken som ett bredare och lägre glas. För att återgå till ursprungssyfte: mjölkens ursprung är att dricka den (det vill säga så är det en dryck) och därför dricker man den. Det är som med andra raser av människan som kommer hit; ursprunget ändras ju inte bara för att de föder ett litet knytt här i Sverige. Alban som alban, arab som arab, dryck som dryck. Och det är utav den anledningen som rasister även rasindelar "invandrare" födda i Sverige (de tillhör ju trots allt en annan ras, så som mjölk tillhör kategorin "dryck".) Nu är jag visserligen inte någon gourmét, men det är vad jag anser.

Om svaret är något annat än dryck så kräver jag att rasister i framtiden tar reda på om någon med utländskt påbrå är född i Sverige eller inte innan rasindelning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill säga dryck. Man ändrar ju inte mjölkens ursprungssyfte för att man häller det i en tallrik, dessutom är det (allt som oftast) en djup tallrik så man skulle kunna (med lite fantasi) snarare se tallriken som ett bredare och lägre glas. För att återgå till ursprungssyfte: mjölkens ursprung är att dricka den (det vill säga så är det en dryck) och därför dricker man den. Det är som med andra raser av människan som kommer hit; ursprunget ändras ju inte bara för att de föder ett litet knytt här i Sverige. Alban som alban, arab som arab, dryck som dryck. Och det är utav den anledningen som rasister även rasindelar "invandrare" födda i Sverige (de tillhör ju trots allt en annan ras, så som mjölk tillhör kategorin "dryck".) Nu är jag visserligen inte någon gourmét, men det är vad jag anser.

Om svaret är något annat än dryck så kräver jag att rasister i framtiden tar reda på om någon med utländskt påbrå är född i Sverige eller inte innan rasindelning.

Vatten är ju också ursprungligen en dryck, men lägger du grönsaker i den så har det blivit en buljong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det har gått från att vara en dryck till att vara en buljong.

Så blötlagda grönsaker genererar alltså buljong?

Jag trodde det typ behövde kokas osv först. Men där ser man. Man lär sig något nytt varje dag.

Dock ser jag nog ändå mjölk som en dryck trots att du har flingor i. Skulle du sila bort flingorna och servera vore det ju som dryck?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill säga dryck. Man ändrar ju inte mjölkens ursprungssyfte för att man häller det i en tallrik, dessutom är det (allt som oftast) en djup tallrik så man skulle kunna (med lite fantasi) snarare se tallriken som ett bredare och lägre glas. För att återgå till ursprungssyfte: mjölkens ursprung är att dricka den (det vill säga så är det en dryck) och därför dricker man den. Det är som med andra raser av människan som kommer hit; ursprunget ändras ju inte bara för att de föder ett litet knytt här i Sverige. Alban som alban, arab som arab, dryck som dryck. Och det är utav den anledningen som rasister även rasindelar "invandrare" födda i Sverige (de tillhör ju trots allt en annan ras, så som mjölk tillhör kategorin "dryck".) Nu är jag visserligen inte någon gourmét, men det är vad jag anser.

Om svaret är något annat än dryck så kräver jag att rasister i framtiden tar reda på om någon med utländskt påbrå är född i Sverige eller inte innan rasindelning.

Du anser alltså att ost ska benämnas som dryck?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjölken du dricker är väl behandlad på ett ganska annorlunda sätt än vad osten är?

O sen har man ju inte ost på flingorna så himla ofta. Inte här omkring i alla fall

Ja så är det. Fast ursprungligen är det ju mjölk ifrån kossor, right?

Man ändrar ju inte mjölkens ursprungssyfte för att man häller det i en tallrik eller för den delen hälla i ett glas etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du anser alltså att ost ska benämnas som dryck?
Som ost får mjölk ett helt nytt syfte: pålägg. Mjölk i form av mjölk har som syfte att drickas och förändras inte i form för att man häller den i en tallrik. Ost i sig är en helt ny produkt. Man kan återvända till invandrare som parallel: en person i Turkiet är en fullfjädrad läkare, läker runt och har det bra fram till att han inte har det så bra - han måste fly. Sedan kommer han till Sverige - till helt nya omständigheter - och blir en pizzabagare. Ursprungligen var han en turk (mjölk) och nu är han en pizzabagare (ost). Vad jag menar med "ursprungssyfte" är produktens syfte - och som jag har skrivit är mjölk och ost två skilda produkter även om dessa kommer från samma ställe (kossan/Turkiet).
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...