Jump to content

Köa låtar automatiskt i Winamp


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjo.

Jag brukar alltid lägga in ett helt album i winamps playlist, jag är inte en sån som brukar strölyssna på låtar utan hellre tar ett helt album i taget. Kan jag på nåt sätt högerklicka/shiftEnter-klicka på mappens filer för att automatiskt sortera playlist efter "Path and filename" eller måste jag hela tiden göra detta manuellt i Winamp?

Att göra en egen spellista för varje mapp och album är uteslutet, det skulle ta för lång tid. Tackar! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, så brukar jag göra när jag märker att det är i oordning, men jag tänkte slippa den detaljen och istället få det i ordning automatiskt. Vilket det faktiskt verkar göra när jag markerar alla och helt enkelt trycker Enter. ^_^

Det verkar däremot inte funka att göra så med ett album först, och sen markera några andra och ta shiftEnter vilket lägger i kö. Då blir bara det första albumet i ordning och resten huller om buller så jag måste klicka Sort by path and filename ändå.

Jag antar att jag letar efter nån flik i Winamp-inställningarna där playlist alltid ska autosortera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg till all musik i mediabiblioteket så kan du bläddra bland artist och album däri. Om du inte tycker att det är för jobbigt. Då, om låtarna har låtnummer taggade, hamnar dom i rätt ordning i biblioteket. Om inte musiken är taggad så är det ju inte så jättejobbigt att göra det, du behöver ju bara göra det en gång - första gången du ska lyssna på albumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...