Jump to content

Academy Awards nr82


L_Voll
 Share

Bästa film?  

19 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tänkte att jag skulle spana in Oscarsgalan för första gången i mitt liv. Om det är någon mer som ska titta så kanske det kan bli lite diskussion i den här tråden, annars tänkte jag bara fråga om någon vet en bra live-stream? Har inte kanal9 nämligen.

Jag håller tummarna för Inglourious Basterds btw.

Men åh, det börjar 02.35 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Lite kul det här med James Cameron vs exfrun Kathryn Bigelow, båda med 9 nomineringar var. Jag vill minnas att jag tyckte "The Hurt Locker" var väldigt bra, men förvånad att den har fått så många nomineringar. Men ändå väldigt roligt då inte alls ofta en kvinnlig regissör får så många nomineringar, eller några överhuvud taget(Oscar för bästa regi har aldrig tillfallit en kvinna t.ex.).

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beskådat varje Oscarsgala live sedan anno 2001 och tänker göra det också i år. Det har blivit något av en tradition.

I år är det första gången som hela 10 filmer är nominerade i kategorin bästa film; det är också första gången som yours truly inte har sett en enda av de nominerade filmerna! skamsen_1101620_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beskådat varje Oscarsgala live sedan anno 2001 och tänker göra det också i år. Det har blivit något av en tradition.

I år är det första gången som hela 10 filmer är nominerade i kategorin bästa film; det är också första gången som yours truly inte har sett en enda av de nominerade filmerna! skamsen_1101620_0.gif

Wow, då har du något att se fram emot! Har du kanal9 btw eller har du någon nice webblänk att dela med dig av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas District 9 'skräller' och kniper något pris. Sjukt bra rulle. Är speciellt imponerad av Sharlto Copley som har huvudrollen i filmen, eftersom han aldrig hade varit med i film eller ens haft en tanke på att försöka sig på en skådespelarkarriär innan den filmen. Han gör sin roll riktigt bra.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nuäreavgjort!

Hurt Locker

, alltså. Har inte sett den, men har tänkt göra det ett tag. Förväntningarna trappades upp ett snäpp iochmed detta, men sedan blev jag väldigt tveksam på trovärdigheten i galan när jag läste Caroline Hainers (svensk nöjesskribent, hon bor i LA just nu och försöker skriva en bok) blogginlägg:

Amerikanen är med och röstar fram Oscars och berättade om allt fuffens som pågår. Som att han har polare som röstar åt sina chefer för att cheferna inte orkar se alla filmer. Som varför Jeff Bridges och K. Bigelow kommer att vinna i år (”Det är bestämt att det är Jeffs tur nu, och att vi behöver ge regipriset till en kvinna”).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...