Jump to content

LEK: Gissa fodralet!


Boomer
 Share

Recommended Posts

Så, jag försökte med denna tråden på FZ men lyckades inget vidare faktiskt. I vilket fall så går leken ut på att en person ritar av ett album i MS Paint, och postar den. Sedan är det upp till forumet att lista ut vilket album det är, och den som får rätt får då i sin tur skapa en ny bild och så får de andra gissa.

Vad sägs?

Exempel på hur en bild kan se ut:

http://pici.se/pictures/OwkhSFSZD.jpg

Som sagt, Umberto godkände och då kan vi köra igång. Vi kör med den gamla hederliga hatten, och den som gissar rätt får den. Ni får rita album-, film- och spelfodral, det är bara fantasin som sätter gränserna - och reglerna såklart. Är det ingen som listar ut bilden eller att bildskaparen inte svarar, så blir den automatiskt fri efter 24h. På begär så slänger vi även in "Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom en timma"-regeln. PS: Viktigt att den är ritad i Paint.

Så, jag börjar väl då och jag kan avslöja att det är ett album.

REGLER

  • Den som gissar rätt först får såklart hatten.
  • Ni får rita album-, film- och spelfodral.
  • Är det ingen som listar ut bilden eller att bildskaparen inte svarar, så blir den automatiskt fri efter 24h.
  • Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom tre timmar, helst skiter du i att gissa.
  • Viktigt att den är ritad i Paint.
  • Den som nyligen haft hatten (dvs föregående) får inte gissa på den nya inom två timmar.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 523
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...