Jump to content

Den officiella "Jag söker ett spel..." - tråden


redoid
 Share

Recommended Posts

Jag söker ett spel som man kan spela på natten utan att kissa i brallan av rädsla.

Det ska helst vara till Ps3 och ha öppna miljöer. Inget GTA eller SR.

Parkour eller något liknande vore helt enkelt inte fel, jag vet att ni kommer säga antagligen AC eller Prototype. Men icke. :P

Aja, hoppas min beskrivning räcker. :wub:

inFamous?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 6 months later...

bump

Jag söker ett gammalt gammalt spel, 2D-vy, där man styrde brandmän som skulle fånga folk från ett brinnande hus med studsmatta typ. Kommer inte ihåg så mycket mer men om ni vet något liknande så skriv gärna.

Tänker på det där spelet där man fångade fallande babysar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Är strategispelsugen en regnig söndag som denna. Tips på förbisedda guldkorn?

---

Söker efter ett gammalt spel som ser ut som Half life 1 motorn har för mig nå dinosaurier fanns med i spelet och nej det är inte Jurassic park jag syftar på. Bilarna man körde såg lite konstiga ut typ framtids mässigt det är typ first person spel.

Turok?

Turok 2?

Carnivores (2)?

Trespasser?

Jurassic Park iofs...

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umb angående strategi spel så har du detta som jag testade nyligen lite snabbt det är rätt så likt det nya Empire Total War som kom för nåt år sen fast detta heter Storm Frontline Nation du kan spela vilket land du vill vad jag vet när jag kollade genom. Eller om du vill kö skandinaviskt krig med Sverige Norge Danmark Finland och Island (Tror dem fanns med).

Angående det andra du posta nje men du är på rätt spår vet att du spelar som en marin soldat och du börjar på nån bas och fordonerna man kör ser lite konstiga ut vet att spelet är från lite sent 90 tal till 00 var iallafall typ 11-12 år när jag körde det. Det är rätt så likt HL Opposing Force fast med dinosaurier med.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh. Jag spelade ett spel på PS1 när jag va liten. Minns verkligen inte namnet, och inte mycket av spelet heller. Vill minnas att det handlade om halloween eller så. Man va på en kyrkogård, och det va pumpor, eller om man spelade en pumpa eller så. Minns nästan inget, har bara några få bilder i huvudet. Någon som har en aning om vilket spel jag pratar om? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja! Men vad heter spelet? Heter det bara 'Fire'? Kan lägga till också att när människorna hamnar på mattan så studsar de upp och man måste studsa fram dem till bilen, en detalj jag glömde nämna när jag frågade.

EDIT: Kollade lite på Youtube och "Fire" är ganska säkert spelet jag sökte. Tack! Nu är bara frågan hur man bär sig åt för att spela det..

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja! Men vad heter spelet? Heter det bara 'Fire'? Kan lägga till också att när människorna hamnar på mattan så studsar de upp och man måste studsa fram dem till bilen, en detalj jag glömde nämna när jag frågade.

EDIT: Kollade lite på Youtube och "Fire" är ganska säkert spelet jag sökte. Tack! Nu är bara frågan hur man bär sig åt för att spela det..

Min http://cgi.ebay.com/Nintendo-Handheld-Electronic-Game-Watch-FIRE-ATTACK-/220787502394?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3367f5ed3a#ht_1055wt_907

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Söker efter ett gammalt spel som ser ut som Half life 1 motorn har för mig nå dinosaurier fanns med i spelet och nej det är inte Jurassic park jag syftar på. Bilarna man körde såg lite konstiga ut typ framtids mässigt det är typ first person spel.

Angående det andra du posta nje men du är på rätt spår vet att du spelar som en marin soldat och du börjar på nån bas och fordonerna man kör ser lite konstiga ut vet att spelet är från lite sent 90 tal till 00 var iallafall typ 11-12 år när jag körde det. Det är rätt så likt HL Opposing Force fast med dinosaurier med.

No one? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Eh. Jag spelade ett spel på PS1 när jag va liten. Minns verkligen inte namnet, och inte mycket av spelet heller. Vill minnas att det handlade om halloween eller så. Man va på en kyrkogård, och det va pumpor, eller om man spelade en pumpa eller så. Minns nästan inget, har bara några få bilder i huvudet. Någon som har en aning om vilket spel jag pratar om? :>

Första jag kom att tänka på var MediEvil, kanske? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...