Jump to content

The Warriors


Mathias
 Share

Recommended Posts

The Warriors

Filmen utspelar sig i New Yorks undre värld, där gängen nu har planer på att slå ihop sig för att bli ett enda starkt gäng. De är uppåt 60 000 gängmedlemmar och det finns 20 000 poliser i hela staden, det vill säga 3 gängmedlemmar på varje polis. Gänget The Warriors åker till mötet i Bronx där Cyrus, ledaren för det största gänget The Riffs, ska predika för alla gäng, men han blir mördad av Luther, en annan gängledare, som lägger skulden på The Warriors som nu måste ta sig från Bronx i norr hem till Coney Island i söder och har nu 60 000 stridslystna gängmedlemmar och 20.000 alerta poliser efter sig. Det blir en kamp på liv och död och medlemmarna i the Warriors måste lära sig vikten av lojalitet och mod om de någonsin ska få se sitt hem igen.

post-8282-1259276252_thumb.png

Random off-topic om filmen överallt, kör det här istället! :rolleyes:

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Definitivt en film jag gillar! Men det var ett tag sedan jag såg den och då slötittade jag mest, det kanske får bli en genomtittning igen något tag framöver. Visst finns det ett spel baserat på filmen också? Är det något att ha?

Jo, Rockstar släppte ett spel till PS2 och Xbox 2005 (även till PSP 2007) sen har det släppts nåt annat spel på Xbox Live vid namn The Warriors: Street Brawl som jag inte har testat ännu...

Men Rockstars spel är nog bland det bästa jag har spelat, det utspelar sig 3 månader innan det stora mötet i Bronx och man får lite mer bakgrundsfakta om gängen och så, helt klart nåt man måste spela! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade hört så mycket om den att jag gjorde slag i saken och såg den för ett år sen eller så. Ärligt talat blev jag besviken och förvånad, vad är det som är så speciellt? Gruppmötet i början kan jag förstå att det finns nån gnutta epic i, men sen då? Kassa skådisar, sunkiga människor, konstiga slagsmål och allmänt tunn story. Varför är detta en kultfilm? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade hört så mycket om den att jag gjorde slag i saken och såg den för ett år sen eller så. Ärligt talat blev jag besviken och förvånad, vad är det som är så speciellt? Gruppmötet i början kan jag förstå att det finns nån gnutta epic i, men sen då? Kassa skådisar, sunkiga människor, konstiga slagsmål och allmänt tunn story. Varför är detta en kultfilm? :lol:

Tycker hela filmen är underbar! Alla olika gäng i ett New York som aldrig har funnits, filmen är nästan lite Science Fiction fast utan massa övernaturliga grejer. Det är som ett helt eget litet universum i The Warriors...

Storyn är simpel och lätt att förstå, musiken är helt underbar, gängen, kläderna...The Warriors är en helt unik film! ;)

(Svårt att förklara när man är trött.)

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker hela filmen är underbar! Alla olika gäng i ett New York som aldrig har funnits, filmen är nästan lite Science Fiction fast utan massa övernaturliga grejer. Det är som ett helt eget litet universum i The Warriors...

Storyn är simpel och lätt att förstå, musiken är helt underbar, gängen, kläderna...The Warriors är en helt unik film! :)

(Svårt att förklara när man är trött.)

Helt sant. Walther Hill har själv sagt att den ska utspela sig i en nära framtid och att den är inspirerad av diverse serietidningar (den nya directors cut börjar med en massa serierutor och Hill som pratar om mod och styrka). Helt underbar atmosfär hela filmen igenom!

Hur menar du nu? :(

Den är ju lite Holywood om man säger så. Den innehhåller ju nästan alla element som en amerikansk film ska innehålla. Konflikter, en galen bad-guy som man ska hata, kärlek, slagsmål och så klart, en "Hollywood ending" :D

@Spajdermän: Spelet är att av PS2's finest :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt sant. Walther Hill har själv sagt att den ska utspela sig i en nära framtid och att den är inspirerad av diverse serietidningar (den nya directors cut börjar med en massa serierutor och Hill som pratar om mod och styrka). Helt underbar atmosfär hela filmen igenom!

Jag har hört det...

Usch, gillar inte Ultimate Director's Cut alls! Dom har ju förstört några av dom bästa scenerna i filmen med serierutorna, speciellt slutscenen

när The Warriors går på stranden och eftertexterna kommer

, i Ultimate Director's Cut byts hela den scenen ut mot en av dom där stillbilderna! :(

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört det...

Usch, gillar inte Ultimate Director's Cut alls! Dom har ju förstört några av dom bästa scenerna i filmen med serierutorna, speciellt slutscenen när

The Warriors går på stranden och eftertexterna kommer

, i Ultimate Director's Cut byts hela den scenen ut mot en av dom där stillbilderna! :(

Jag har faktiskt inte sett hela Ultimate Directors Cut, men det låter verkligen inte roligt :)

Tog mig friheten att spoilertagga när du beskrev slutscenen :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om att det ska komma en remake 2010? Det har ju pratats om det enda sen 2007-2008, det är tydligen någon Tony Scott som ska regissera den och kommer handla om Los Angeles istället för New York och kommer innehålla vapen! :(

Jag kommer inte ens se filmen, måste alla bra filmer bli förstörda med massa usla remakes? :naughty:

The Warriors (2010)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om att det ska komma en remake 2010? Det har ju pratats om det enda sen 2007-2008, det är tydligen någon Tony Scott som ska regissera den och kommer handla om Los Angeles istället för New York och kommer innehålla vapen! :(

Jag kommer inte ens se filmen, måste alla bra filmer bli förstörda med massa usla remakes? :naughty:

The Warriors (2010)

Så vitt jag har förstått saken så kommer inga av originalkaraktärerna att vara med i remaken, de kommer istället bytas ut mot "gangstas" med bandanas, Tec-9 och "Yo yo yo madafakka". Helt förjävligt. Vilken förolämpning mot originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade hört så mycket om den att jag gjorde slag i saken och såg den för ett år sen eller så. Ärligt talat blev jag besviken och förvånad, vad är det som är så speciellt? Gruppmötet i början kan jag förstå att det finns nån gnutta epic i, men sen då? Kassa skådisar, sunkiga människor, konstiga slagsmål och allmänt tunn story. Varför är detta en kultfilm? :(

Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snuten i parken, lizzie-brudarna, kärleken mellan Swan och whatever-her-name-was.

Slagsmålen var inte heller särskilt spännande.

Anledningen att jag tycker filmen är en ganska bra film är för att den inte följer det traditionella tråkiga "pang pang"-actionschemat. Den är en annorlunda gängfilm, som inte inriktar sig på slagsmålsscener och explosioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...