Jump to content

Robotar


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Anledningen till att vi blir "ensamma" är ju på grund av all dess hjälp.

Är du ensam, har du ingen partner, vad sägs om Fleshlight eller en Realdoll?

Har du tråkigt? Vad sägs som att surfa på internet en stund?

Har du inga vänner? Det är lugnt, det skaffar du online.

Att skapa robotar för att bota ensamhet kommer inte hjälpa, helt tvärtom. Jag tror att den mest ensamme kommer snart bygga upp ett sorts "hat" mot andra människor, eftersom roboten hjälper honom att ge honom sällskap, detta kan trigga igång hjärnan och hjärnan säger "såhär ska allihopa vara mot mig". Snart kommer han till insikt att alla är inte såhär mot honom och säger därför upp all sin sociala kontakt!

Robotar kommer inte hjälpa oss, dom kommer göra saker värre för oss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Robotar kommer inte hjälpa oss, dom kommer göra saker värre för oss!

Exakt vad jag tycker om det här. Den utbredda ensamheten i dagens samhälle kommer just av att all ny teknik gör att vi umgås mindre med varande irl. Det här är ytterliggare en uppfinning som leder mänskligheten åt fel håll. Den lurar kroppen att må bra genom artificiell närhet och berörning. Det blir en falsk lycka, som att lindra sina sorger med alkohol. Det enda riktiga botemedlet mot ensamhet är att folk träffar varandra mer.

Dock kan en sån här manick (håller med trådskaparen om att den är ganska creepy) säkert fungera som en nödlösning för människor som har väldigt svårt för att knyta kontakter med andra i det verkliga livet pga psykiska eller fysiska hinder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är då mina tankar ang robotar.

När vi hör ordet robot, så tänker via automatiskt på människoliknande robotar. De flesta av oss gör det i vilket fall, det är inte många som börjar tänka på de som monterar bilar på BMW. Nu, det är dessa skapelser vi bör passa oss för. Varför? För att om vi nu skulle kunna konstruera en maskin som fungerar likt en människa, fast kan göra allt (nästan), mycket bättre, så skulle vi tillslut inte behöva röra oss. Alla industrier skulle ersätta sina arbetare med robotar, som arbetar gratis (bortsett från eventuell reparation dvs). Visst, skulle detta hända skulle våra 'fantastiska' regeringar komma på något nytt system för hur människan skulle överleva (bidrag av någon form?), men vi har väl alla sätt WALL·E?

Men, nu när jag läser igenom det låter det ganska långsökt. Men, vidare till min andra åsikt om detta. Säg att vi uppfinner en människoliknande robot, bättre på alla sätt. Vi kommer eventuellt vilja att den ska kunna tänka själv, så att vi kan slippa programmera in minsta lilla grej. Där kommer AI in i bilden (artificiell intelligens). Om vi nu skapar en robot som kan tänka själv, samt har ett system uppbyggt av människan, dvs att den tänker i samma banor som oss. Vad kommer hända? Den kommer inse tillslut hur patetisk mänskligheten är och hur svaga vi är, och eventuellt förinta oss. Varför inte, liksom? Enligt människans logik är det ju starkast och smartast som ska bestämma, så varför skulle inte denna maskin som inte har några felande länkar (förutom diverse maskinvara som kan lätt uppgraderas när det behövs) då ta chansen?

Fan, jag måste sluta kolla på Sci-Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker att om en robot börjar slå en människa så skulle det räknas som ett allvarligt produktionsfel och tillverkaren skulle dra tillbaka alla robotar av den modellen.

Men om det nu blir så att inte bara en gör det, utan flera och blir mer och mer aggressiv mot människan och kanske t.o.m tar till vapen, blir inte direkt jätte lätt då inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker att om en robot börjar slå en människa så skulle det räknas som ett allvarligt produktionsfel och tillverkaren skulle dra tillbaka alla robotar av den modellen.

Eller snarare att hela 'anti robot'-lobbyrörelsen får en mängd vatten av bibliska proportioner på sin kvarn, och typ hela världens robotproduktion skulle dras in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste ge seriöst medhåll åt "Skaffa hund!". Finns få saker som är så snäll, söt och mån om en som en trevlig hund är. Vart hemma hos pojken och hälsade på. Hans familj har massor av hundar. Alla lika söta. Vill bara klappa! <3

Fick dessutom en puss på nosen av en bordercollie när vi vart ute på stan. *skryt*

Giv hund, tack?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...