Jump to content

The Expendables


L_Voll
 Share

Super awesome eller fiasko?  

24 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

..Danny Trejo, Brittany Murphy, Mickey Rourke, Terry Crews

"an old-school, kick-ass action movie where people are fighting with knives and shooting at each other." -Dolph Lundgren

3553046588_b04a8d78d6_1136056_0.jpg

Har spanat på den här filmen ett tag på imdb. Det verkar som Sylvester Stallone, som regisserar och har skrivit manus, försöker göra en film med alla män som någonsin har medverkat i en framgångsfull actionfilm. Filmen har en budget på 70 miljoner dollar, vilket är ganska hyfsat och Stallone har ju visat sig inte vara helt oduglig på att regissera: så vad tror ni - super awesome eller fiasko? ^_^

Jag tror att det kan hur coolt som helst, men det känns lite 90tals-varning så jag hoppas han gör filmen med glimten i ögat. Kul att Dolph Lundgren har fått en roll också, då han inte har gjort något seriöst sedan 1985. Egentligen var rollen tänkt till Jean-Claude Van Damme, men han tankade nej som tur var. Wesley Snipes, Steven Seagal och Kurt Russel var också erbjudna roller i filmen. ^_^

http://www.imdb.com/title/tt1320253/

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte snubben näst längst till höger i den nedersta raden Forest Whitaker? Vad jag ser så är han inte med i rollistan på IMDB. Hur kom han in i bilden?

The role accepted by Forest Whitaker was originally conceived as a role for Wesley Snipes but later rewritten for Whitaker.[3] Due to a scheduling conflict prior to filming, Whitaker was replaced by Curtis "50 Cent" Jackson for the role of Hale Caesar.[4] He was then replaced by former NFL player Terry Crews.[5]

- http://en.wikipedia.org/wiki/The_Expendables_%282010_film%29

...vilken soppa ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The role accepted by Forest Whitaker was originally conceived as a role for Wesley Snipes but later rewritten for Whitaker.[3] Due to a scheduling conflict prior to filming, Whitaker was replaced by Curtis "50 Cent" Jackson for the role of Hale Caesar.[4] He was then replaced by former NFL player Terry Crews.[5]

- http://en.wikipedia.org/wiki/The_Expendables_%282010_film%29

...vilken soppa ^_^

Haha, herregud...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Filmen har haft USA-premiär för en tid sedan och verkar ha genererat höga intäkter.

Egentligen var rollen tänkt till Jean-Claude Van Damme, men han tankade nej som tur var.

Jag läste någonstans att han tackade nej eftersom han ansåg att hans roll "saknade substans". Jag vet inte riktigt hur substansfulla man kan kalla majoriteten av hans roller. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...