Jump to content

Varför skrattar du åt hiphop?


The Dude
 Share

Recommended Posts

Oooooookej!

Var det där det mest obscena du hittade? Lyssna på den och se om du kan ta den på allvar. Sedan lyssna på Stitch Mouth - There Goes My Baby och jämför.

Jag glorifierar inte någon av ovanstående eller texter som handlar om våldtäkt och mord. Jag bara menar att det där var ju knappast den grad av obscent du, eller jag, verkade nämna.

Jag fullkomligt hatar PK-beteende och att finna The Neden Game stötande får mig att sucka "snälla..".

Kontrar:

"Mom Song"

[Violent J]

This is for mom
Miss Linda Harwood
Miss Cathy Hill
This is for you.

I respect my mother
With every step I take
She was there for my first step
In the first place
Everybody wants out on their own
Now that I'm grown
I wanna be back home
In a world full of vipers
Only my mother's love was righteous
I feel I've been to hell and back three times
I could never sum it up with these rhymes
Looking for a story to share
With somebody, but they never seem to care
While I'm looking for this person everywhere
I'm slippin', cause my mom is right here
Life moves along so fast
When I see real love at last it's past
That ain't gonna happen to me
I can hear my conscience rapping to me
It's like "Hey, you've only got one real friend
From the cradle, to the grave, and back again."
With unconditional love
That's my mother I'm speakin' of.

That's just the way it is (That's just the way it is)
My love will never change (My love will never change)
That's just the way it is (That's just the way it is)
(Mamma)

And I know it's true
Even in my darkest time
In my darkest hour
When my heart is blind
And I'm giving nobody respect
My mother's there to put my ass in check
And she don't play that mister famous trash
She was putting them diapers on my ass
She's seen every side of me
It don't matter how thuggish I'd try to be
NAW every week in the back yard
Now I'm in the big time, trying to act hard
What mattered when I looked a years back
Was mamma, bringing the chairs back
Supportin' every dream I got
You best believe, man, I dreamed a lot
Me and Rude Boy, I'm trying to tell ya,
Not a day goes by in life, we don't feel ya
We ain't taking nothing for granted
Mom's lasagna is so good I can't stand it!
Mrs. Hill always greets me with a hug
Now I see where Rudy got all his love

That's just the way it is (That's just the way it is)
My love will never change (My love will never change)
That's just the way it is (That's just the way it is)
(Mamma)
That's just the way it is (That's just the way it is)
My love will never change (My love will never change)
That's just the way it is (That's just the way it is)
(Mamma)

Everybody around me, they use me, and go for self
They want cash, equity, bank and wealth
Mom puts that on the shelf
All she cares about is my health
It all seems too good to be
As I'm battling life, mamma's backin' me
And she only really wants one thing of mine
Just a little time
Mother, in this world of scars
Money and snakes and labeled wars
Whatever else life puts me through
It's all #2
When it comes to you.
And your love is all I treasure
My real father just didn't measure
He was gone, without a thing to say!
I know he would have failed in comparison anyway.
You gave me 3 times the love
Enough for you, him, and the God above
Rude Boy, his daddy was strong,
Stayed holding on when the ease was gone.
Now a days, everything's all right
Millionaire rocking these microphones all night.
Makin' all of our dreams come true,
And we're full of love, mamma, thanks to you.!
I'm still sorry about the china cabinet
Wish I could bring it all back now, dammit!
Linda, Ron, Cathy and Ryo
We want you to know that we love you.

That's just the way it is (That's just the way it is)
My love will never change (My love will never change)
That's just the way it is (That's just the way it is)
(Mamma)
That's just the way it is (That's just the way it is)
My love will never change (My love will never change)
That's just the way it is (That's just the way it is)
(Mamma)[/codebox]

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det där det mest obscena du hittade? Lyssna på den och se om du kan ta den på allvar. Sedan lyssna på Stitch Mouth - There Goes My Baby och jämför.

Jag glorifierar inte någon av ovanstående eller texter som handlar om våldtäkt och mord. Jag bara menar att det där var ju knappast den grad av obscent du, eller jag, verkade nämna.

Jag fullkomligt hatar PK-beteende och att finna The Neden Game stötande får mig att sucka "snälla..".

Jag har bara lyssnat ganska lite på The Great Milenko och mindes att någon text handlade om våldshandlingar mot kvinnor, hittade den och postade den. Jag sa aldrig att det var obscent eller stötande och det tycker jag inte det är heller, men jag är också ganska tolerant. Många hade nog funnit även den texten upprörande, sucka på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara lyssnat ganska lite på The Great Milenko och mindes att någon text handlade om våldshandlingar mot kvinnor, hittade den och postade den. Jag sa aldrig att det var obscent eller stötande och det tycker jag inte det är heller, men jag är också ganska tolerant. Många hade nog funnit även den texten upprörande, sucka på...

Luring där!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken hiphopare rappar om att döda och misshandla tjejer? :wub:

De enda jag kan tänka mig är Insane Clown Posse och det är inte direkt normal hiphop.

N.W.A's Fuck Tha Police beskriver hur de som svart minoritet förtrycks av polisen, vilket förmodligen ofta är sanning. Tänk dig poliserna i San Andreas.

Jag tror att ni skrattar på grund av en missuppfattning från er sida om vad sampling är. Om du vet hur sampling används inom hiphopen och tycker det är roligt så visst kan du skratta åt det. Jag tycker bara att det är konstigt att man skulle tycka det är så komiskt. Däremot är det inte konstigt att skratta åt hur black metalsnubbar posar, kollade du den top 10-listan som någon postade i andra tråden eller? :) Så nej jag tycker inte det blir samma sak ändå.

Vet inte direkt till 100% vad gruppen heter som sjöng om att misshandla tjejer och skit, kompisarna i klassen lyssnade på något skit, jaja...

Fast med kläderna är ju svårt och säga då alla tycker olika! Jag tycker mer att hip hoppare med deras 10 storlekar för stora kläder ser otroligt roligt ut! Dom har inte ens svångrem för guds skull så ja, det är helt enkelt en smak sak!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast med kläderna är ju svårt och säga då alla tycker olika! Jag tycker mer att hip hoppare med deras 10 storlekar för stora kläder ser otroligt roligt ut! Dom har inte ens svångrem för guds skull så ja, det är helt enkelt en smak sak!

Och jag håller med!

Outkast har ofta stora kläder med de håller iaf byxorna högt! :)

00341245_lg_1136716_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker denna debatten är rolig eftersom den har pågått så jävla länge. Minns back in the days när det fanns likadana trådar här på Sajten där HOWHOW och grabbarna bråkade med hårdrockare.

Personligen gillar jag endel hiphop, dock skrattar jag åt hiphop när jag finner vissa rhymes så hårda och råa att dom bli komiska.

Tex : "Niggas wanna pop shit, i pop clips, bitch"

Så klockrent, men mer roligt än häftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Början på METHOD MAN med Wu Tang är ganska hög skrattfaktor på, sen är det iofs en jävligt bra låt!

I'll fuckin

I'll fuckin tie you to a fuckin bedpost

with your ass cheeks spread out and shit

Right?

Put a hanger on a fuckin stove and let that shit sit there

for like a half hour

Take it off and stick it in your ass slow like

Tssssssss

Yeah, I'll fuckin

Yeah I'll fuckin lay your nuts on a fuckin dresser

Just your nuts layin on a fuckin dresser

And bang them shits with a spiked fuckin bat

Ooooohhhh

Whassup? BLAOWWW!!

I'll fuckin

I'll fuckin pull your fuckin tongue out your fuckin mouth

and stab the shit with a rusty screwdriver, BLAOWW!!

I'll fuckin

I'll fuckin

I'll fuckin hang you by your fuckin dick

off a fuckin twelve sto-story building out this motherfucker

I'll fuckin

I'll fuckin

sew your asshole closed, and keep feedin you

and feedin you, and feedin you, and feedin you

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är klart, men jag syftade mer på den stereotypiske rapparen som skryter om en överdrivet tuff barndom :confused:

Jag tror inte så många skryter om att sin mor är avliden(vilket låter helt befängt), utan snarare handlar det om att genom musik bearbeta en traumatisk uppväxt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

If you say so :confused:

Om man ska skratta får man väl göra det åt de som hittar på eller kraftigt överdriver en tung uppväxt för att få respekt, typ Vanilla Ice. Men jag tror inte att de är så vanligt hos seriösa artister eftersom det missgynnar karriären om man blir avslöjad (Vanilla Ice). Sedan finns det ju såklart de svenska förortskidsen som lägger upp sina rap-videos på youtube...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska skratta får man väl göra det åt de som hittar på eller kraftigt överdriver en tung uppväxt för att få respekt, typ Vanilla Ice. Men jag tror inte att de är så vanligt hos seriösa artister eftersom det missgynnar karriären om man blir avslöjad (Vanilla Ice). Sedan finns det ju såklart de svenska förortskidsen som lägger upp sina rap-videos på youtube...

Haha, that's more like it :). Du verkar vara rätt insatt i det här du :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrev i metaltråden: Jag skrattar åt folk som tar sig själva på för stort allvar. Hiphop, likt metal, är en konstruerad image och livsstil. Fans av hiphop och metal brukar hävda att musiken kommer ur livsstilen när det enligt mig är tvärtom.

Sen förespråkar hiphop i det stora hela kriminalitet, gängmentalitet och sexism; tre saker jag gärna skulle vilja se mindre av i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrattar inte speciellt mycket åt hip-hop, mer att jag ogillar de påhittade gangster-historierna och tycker att det är synd att folk inte kan vara kreativa och komma på något nytt istället för att skriva som samma saker som många andra gör.

Mycket underground-hip-hop/rap är väl där många kreativa texter finns, t.ex Jedi Mind Tricks och Immortal Technique. (Vet inte hur underground de klassas som längre, bra låtar och texter i vilket fall)

Klär mig själv i rätt stora kläder, kanske inte överdrivet, och inte med byxorna nere vid knäna, men gör det mest för att det är stilen jag valt och för att jag tycker att det är bekvämt, de som träffat/sett mig vet ungefär hur jag klär mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråden borde heta "varför skrattar du åt rap?"... Hiphop är mer än stora byxor och vara ful i käften (med svordomar eller grilz).

Jag blir aldrig fångad av en låt som är för mycket "bling bling, hoes and cars" men när det kommer till hur dem lever eller levt tidigare med att slingat droger och skjutit pistol (hela thug mentaliteten) så kan jag fastna. inte för att jag själv är den typen men det kan finnas saker i texter som du kan känna igen hos dig själv när man tänker på dem som en metaforer. Oftast är det rockare (som jag ser det iaf) som inte fattar hur vita pojkar från förorten kan lyssna på det utan att klassas lite som hycklare men då har jag alltid svarat att; det är sant att jag inte säljer droger och skjuter folk, men vadå? brukar du skära folk i halsen och knulla såret? (bara ett exempel från en slipknot text).

Man kan inte rå för musiken man gillar lika mycket som man inte kan rå för maten man gillar, you just do!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...