Jump to content

Varför skrattar du åt hiphop?


The Dude
 Share

Recommended Posts

De flesta av mina fördomar är redan nämnda, allt detta "Yo yo bitches" där dem rappar/sjunger w/e om hur hårda dom är när dom misshandlar kvinnor och flyr från polisen, det är bara patetiskt. Och att ha kläder stora nog för att tälta i gör inte det hela bättre.

Nae, thank God for Heavy Metal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förekommer en del hiphopare samlar gammal musik, vissa perioder gick mycket ut mycket på att leta de coolaste samplingarna från låtar och filmer, men det är fortfarande inget som präglar genren särskilt mycket. Jag tror att Plaisir har fel i att de gör det för att det ska vara lätt att ta till sig, det är bara en del av hiphopmusiken...

Jag kan knappast se samplingarna som en anledning att skratta åt hiphopen.

Men då kan ju jag lika gärna säga att ni kan inte skratta åt hur Black Metal snubbar lär sig, det är ju bara så det är nu... Det blir väl samma sak ändå? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då kan ju jag lika gärna säga att ni kan inte skratta åt hur Black Metal snubbar lär sig, det är ju bara så det är nu... Det blir väl samma sak ändå? :teehee:

Hur black metal snubbar lär sig vadå?

Och för att snubbla tillbaks till Dudes inlägg du quota så håller jag med om det sista. Det är ju inte det man skrattar åt. Jag skrattar nog knappt ens åt musiken. Förutom det här när det är påhittade historier där dom ska verka va så jävla coola.

Likadant med metal när dom ska döda folk o dricka deras blod.. TJENA!

(sök på låten fistfuck med nåt band jag inte minns på nån videosajt.. SKUMT!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur black metal snubbar lär sig vadå?

Och för att snubbla tillbaks till Dudes inlägg du quota så håller jag med om det sista. Det är ju inte det man skrattar åt. Jag skrattar nog knappt ens åt musiken. Förutom det här när det är påhittade historier där dom ska verka va så jävla coola.

Likadant med metal när dom ska döda folk o dricka deras blod.. TJENA!

(sök på låten fistfuck med nåt band jag inte minns på nån videosajt.. SKUMT!)

Oops! Det ska vara "Klär" :)

Ja men är det så mycket bättre att man sjunger/snackar om hur man hatar polisen och hur man är en gangsta som dödar och misshandlar tjejer? :teehee:

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oops! Det ska vara "Klär" :teehee:

Jahaaa.. haha. Hoppas du inte tolka det som att jag försökte va dryg :P

Både Hip-hoppare och Blackmetals hardcorefans klär sig ju väldigt annorlunda och för mig ser det väldigt obekvämt ut. Ungefär som sånadär partille-johnnys elelr va dom kallar sig. Strypa blodtillförseln i fötterna, VARFÖR?

jaja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaaa.. haha. Hoppas du inte tolka det som att jag försökte va dryg :P

Både Hip-hoppare och Blackmetals hardcorefans klär sig ju väldigt annorlunda och för mig ser det väldigt obekvämt ut. Ungefär som sånadär partille-johnnys elelr va dom kallar sig. Strypa blodtillförseln i fötterna, VARFÖR?

jaja. :)

Coola puckar! :)

Men w0rd på vad du sade, det ser obekvämt och det ÄR obekvämt med "rock"-kläder, har provat det och fyfan, aldrig mer! Ha läder överallt, jävla armband och skit, nej usch för det :P Om det är så att folk säger att jag inte är en sann heavy-metal snubbe bara för att jag inte klär mig som det så bryr jag mig inte, jag älskar heavy-metal med hela mitt hjärta men kan inte klä mig som dom! Och ja, folk har faktiskt sagt det :teehee: Men det ser fortfarande förjävligt ut, både hip-hoppare och Metal-gubbar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oops! Det ska vara "Klär" :P

Ja men är det så mycket bättre att man sjunger/snackar om hur man hatar polisen och hur man är en gangsta som dödar och misshandlar tjejer? :wub:

Vilken hiphopare rappar om att döda och misshandla tjejer? :o

De enda jag kan tänka mig är Insane Clown Posse och det är inte direkt normal hiphop.

N.W.A's Fuck Tha Police beskriver hur de som svart minoritet förtrycks av polisen, vilket förmodligen ofta är sanning. Tänk dig poliserna i San Andreas.

Men då kan ju jag lika gärna säga att ni kan inte skratta åt hur Black Metal snubbar lär sig, det är ju bara så det är nu... Det blir väl samma sak ändå?

Jag tror att ni skrattar på grund av en missuppfattning från er sida om vad sampling är. Om du vet hur sampling används inom hiphopen och tycker det är roligt så visst kan du skratta åt det. Jag tycker bara att det är konstigt att man skulle tycka det är så komiskt. Däremot är det inte konstigt att skratta åt hur black metalsnubbar posar, kollade du den top 10-listan som någon postade i andra tråden eller? :) Så nej jag tycker inte det blir samma sak ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken hiphopare rappar om att döda och misshandla tjejer? :)

De enda jag kan tänka mig är Insane Clown Posse och det är inte direkt normal hiphop.

ICP rappar inte alls om sådant, tvärtom tycker jag de har många låtar som talar väl om kvinnor (om än på ett udda sätt). Visst är många av deras texter obscena, men det är ofta på en humoristisk nivå. Stitch Mouth, Temple Rain och Preacher X är mer inne på spåret att rappa om mord, våldtäkt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag, SimonJ, Joe Dirt främst. Sen trodde jag att du gillade metal? Lyssnar inte du på Job for a cowboy och liknande?

Jag lyssnar på metal, ja, men jag lyssnar även på annan sorts musik. Jag vill inte tillhöra någon grupp och jag anser mig inte vara en "rocker" eller något annat för den delen. Jag behöver inte tillhöra en grupp, jag behöver inte känna någon som helst gemenskap genom musiken jag lyssnar på. Jag tycker det är så enormt fånigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyssnar på metal, ja, men jag lyssnar även på annan sorts musik. Jag vill inte tillhöra någon grupp och jag anser mig inte vara en "rocker" eller något annat för den delen. Jag behöver inte tillhöra en grupp, jag behöver inte känna någon som helst gemenskap genom musiken jag lyssnar på. Jag tycker det är så enormt fånigt.

Ok, då vet jag det :). Själv tycker jag att det är härligt att veta att det finns miljoner människor där ute i världen som känner samma sak som jag när jag lyssnar på metal, som troget går på samma konserter som jag, och som i de flesta fall inte tycker att det är larvigt att gå i biker-jacka mitt i sommarvärmen :wub:. Om Joe Dirt inte gillar skinn så är det ok, det är hans åsikt och den ska respekteras. På samma sätt respekterar jag att många gillar hip-hop, även om jag tycker att det är en larvig musikstil och kultur. Jag förväntar mig att bli bemött av hip-hoppare med samma respekt.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ICP rappar inte alls om sådant, tvärtom tycker jag de har många låtar som talar väl om kvinnor (om än på ett udda sätt). Visst är många av deras texter obscena, men det är ofta på en humoristisk nivå. Stitch Mouth, Temple Rain och Preacher X är mer inne på spåret att rappa om mord, våldtäkt etc.

/.../

I'd probably just show up naked like I always do

And lick your momma in the eye and tell her, "FUCK YOU!!!"

Hurry up bitch, I'm hungry, I smell spaghetti

I'd pinch her loopy ass and tell her, "Get the food ready!"

/.../

I'm steady staring at your sister, I'll tell you this

You know for only 13, she got some big tits

After that, your dad will try to jump again

And only this time, I'd put the forty to his chin

After you mom does the dishes and the silverware

I'd dry-fuck her till I nut in my underwear

/.../

I'd grab your titties and stretch em down past your waist

Let em go, and watch em both spring up in your face

I'd sing love songs to you, the best I can

Get you naked, and hit it like a CAVEMAN!!!

When we go to the beach and walk through the sand

I throw a little in your face and say, I'm just playin

As you spit it all out, I'd rub your back

And grab your underwear and wedge it up your ass crack!!

/.../

I'd order you a drink and stir it with my dick

And then to get your attention in the crowded place

I'd simply walk up and stick my nuts in your face

Oooooookej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men självklart! Du har ju Mick som avatar och resten av gänget som signatur! Plus att jag gillar dig :wub:. Vi lyssnar ju på samma musik!

Blev riktigt glad nu! Tackar! :P

Får väldigt mycket skit i skolan ibland för att jag lyssnar på den musik jag gör, det är svårt att lyssna på Mötley Crüe i en tid där Rap, Hip-Hop, RnB, Techno och allt vad det heter är populärt. :)

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...