Jump to content

Magiska ögonblick


Flaskan
 Share

Recommended Posts

Ja i den här tråden kan ni posta magiska ögonblick från spel.

Kan vara allt från Super Mario till Counter-Strike.

Jag kan väl börja med att när jag körde GTA IV Multiplayer en gång, så blev det min favoritbana: Airport.

Så det första jag gjorde var att springa direkt mot helikoptrarna.

När jag väl kommit upp i luften så såg jag en snubbe på marken så jag flög mot honom och gick lös med kulsprutorna.

Han sprang och undvek mina skott, men helt plötsligt vände han sig om och drog upp en fet RPG.

Han skjuter men jag lyckas undvika första skottet, men andra skottet träffade han där bak på helikoptern och hela helikoptern dog.

Jag krashade rätt mot honom och lyckades landa på honom, så det slutade med att båda dog.

WIN!

Shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo 2:

Vi körde bomd på Coagulation. På sista ronden skulle vi bomba fiendens bas och vi körde in med 2 bilar fulla och mesta av oss dog men VI lyckades få in bomben och planta den till precis 99%. Jag dog precis när vi kom dit, precis när jag respawnar så ser jag alla röda kryss som menas med att alla i fiende basen som håller i bomben dog...

Den sekunden var tung, först trodde vi att vi hade vunnit...

Men bomben var på 99%.. så allt som krävdes var bara en sekund vid den och vi hade vunnit.

Alla vi springer ju emot fiendes bas och matchen håller på att rinna emot sitt slut. Och det tar ju en stund att går utan bil dit...

Precis när vi kommit till fiendens bas så får vi sudden death bara för att vi är nära bomben så att match timer var stoppad, Så jävla hårt vi tryckte på där för att nudda bomben. Det var helt otroligt, vi skrek till varanda om allt, var fiender var och att bara någon nuddade bomben.

När nästan alla hade dött och en var kvar skadad utan sköld som sprang in för att nudda bomben dör han. OCH TA MIG FAN VI VANN!

Han hann precis!

Ååååhhh, Halo 2... dom tiderna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varning för dramatisk Medieval 2 Total war story! :)

När jag spöade 3 fullt utrustade påv-arméer med min tysk-romerska prins och en full armé :D

Blev attackerad allt oftare av fransmännen frän väster, mina generaler blev mördade av Franska mördare.

Påven favoriserade naturligtvis Frankrike, så mina försök att försvara min mark ledde bara till

att jag blev exkommunicerad.

Påven startade ett korståg mot min huvudstad, jag blev helt förbannad och skickade ner min prins

och mina bästa soldater även en armé med senaste teknologin.. kanoner och gevär, med hopp om att återvända med påvens huvud på ett fat efter all denna orättvisa.

Min krut-armé hade ett litet försprång före prinsen, och blir överfallen av 2 fullt utrustade påvarméer,

ingen av dem hade självaste påven som befälhavare. Min krutarmé blev överlägset krossad.

Blev naturligtvis ännu mer förbannad och fortsatte skicka ner prinsen,

plötsligt tar påven mig genom ett bakhåll, och dom andra 2 arméerna som förstärkning.

Jag gömde dock undan mina Gothic knights i skogen, som blev den avgörande pjäsen.

Min armé slogs till siste man, Prinsen och hans lojala livvakter stod kvar,

Påven och hans livvakter inklusive 4000 man gör det sista anfallet mot prinsen.

Nu tar jag fram mina Gothic knights från skogen som trycker upp sina lancar i påvens arsle,

påven stupar och hans armé får panik och flyr för att sedan bli tillfångatagna och avrättade.

Och 1 heroisk seger till mig. Nästa påve blev Engelsk, det enda landet som hade väldigt

bra relationer till mig, och Frakrike blev nästan genast exkommunicerat ^^

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du beskriver det så att det låter sjukt coolt. :D

Håller med till 100%!!

Själv har jag väl lyckats glömma allt!

Men visst var det en skön känsla i Batman: Arkham Asylum när jag lyckades få två stycken skurkar helt livrädda och sen kasta en batarang emellan dem. Ett antal skott avlossas, den ene sköt ihjäl den andre och det var bara för läderlappen att greppa tag i den överlevande och hänga honom i en gargolyle (=vattenkastare på svenska så..)

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo 2:

Vi körde bomd på Coagulation. På sista ronden skulle vi bomba fiendens bas och vi körde in med 2 bilar fulla och mesta av oss dog men VI lyckades få in bomben och planta den till precis 99%. Jag dog precis när vi kom dit, precis när jag respawnar så ser jag alla röda kryss som menas med att alla i fiende basen som håller i bomben dog...

Den sekunden var tung, först trodde vi att vi hade vunnit...

Men bomben var på 99%.. så allt som krävdes var bara en sekund vid den och vi hade vunnit.

Alla vi springer ju emot fiendes bas och matchen håller på att rinna emot sitt slut. Och det tar ju en stund att går utan bil dit...

Precis när vi kommit till fiendens bas så får vi sudden death bara för att vi är nära bomben så att match timer var stoppad, Så jävla hårt vi tryckte på där för att nudda bomben. Det var helt otroligt, vi skrek till varanda om allt, var fiender var och att bara någon nuddade bomben.

När nästan alla hade dött och en var kvar skadad utan sköld som sprang in för att nudda bomben dör han. OCH TA MIG FAN VI VANN!

Han hann precis!

Ååååhhh, Halo 2... dom tiderna!

Tänk på de som är färgblinda.

Halo 2 var goda grejer det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom alla på det här forumet kanske inte läser i GTA forumen så skriver jag det här med.

GTA IV är spelet såklart.

Det var en mörk natt och jag var ute på rövartåg.

Jag gick runt i staden, klockan var 00:07.

En snubbe stirrade hotfullt på mig och förolämpade mig, jag gick dit och gav honom en rak höger.

Snubben faller till marken, och jag går därifrån.

Jag går upp för en trappa som leder till tågstationen.

Jag hör steg bakom mig och jag vänder mig om, där står snubben som jag nyss golvat.

Han höll en kniv i handen och sa:"Time to die motherf*cker!".

Han högg mot mig med kniven, jag undvek och slog den ur handen på honom.

Jag drog en hård spark rätt i magen på honom, sen betalade han tillbaka med en rak höger.

Sen lystes hela perrongen upp, tåget var på väg in.

Snubben vände sig och kollade mot tåget, nu hade jag min chans.

Jag drog en vänster i ansiktet på honom och knuffade ut honom på rälsen.

Tåget hinner inte stanna och snubben dör.

Jag går långsamt därifrån och vidare ut i natten.

Yeeees....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rubacava-kapitlet i Grim Fandango är helt otroligt magiskt. Den förstaplatsen är möjligtvis delad av Milkman Conspiracy-leveln i Psychonauts som också är helt fantastisk.

Kyssen

i Psychonauts ligger också otroligt nära hjärtat.

Nu låter det som att jag är överkåt på Tim Schafer men det är ju faktiskt inte mitt fel att han gör helt fantastiska spel.

Åhh, och öppningsscenen till Grim Fandango alltså... KÄRLEK! :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Precis nyss när jag körde Xbox Live på NHL 10.

Jag var Maple Leafs och jag mötte.. Äh, här har ni en video istället.

http://www.easports.com/media/play/video/13648868

Haha, får man snurra med pucken? Kör du utan regler? :whistling:

Här är ett av vää-ääldigt få frisparksmål jag lyckats göra på FIFA.

http://www.easports.com/media/play/video/12236389

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inget speciellt minne så mer än alla gamla cuper jag och mina klaner (lirade för 2 under min aktiva karriär :confused:) lirade i Call of Duty 2. Alla vanliga PCWs dessutom då vi nästan alltid lirade mot svenska klaner, fanns ju en hel del förr. Saknar verkligen de tiderna när spelet hade sina största dagar, numera blir det bara någon PCW i veckan :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Igår när jag vann Stanley Cup med Boston på NHL 10.

Att spöa upp Kings i finalen med 4-1 i matcher och sen få se Chara åka fram och lyfta bucklan. :wub:

Dock blev jag lite förvånad när han gav den till Phil Kessel då Kessel "bara" gjort runt 15 mål när det fanns andra som stänkte in 35 mål ungefär.

Men det var fortfarande magiskt. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock blev jag lite förvånad när han gav den till Phil KesselKessel "bara" gjort runt 15 mål när det fanns andra som stänkte in 35 mål ungefär.

Men det var fortfarande magiskt. :wub:

En annan anledning till att inte ge honom bucklan borde ju vara den att han lirar i Leafs... :wub:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...