Jump to content

Söker ställe att spela på i Stockholm


felshoe
 Share

Recommended Posts

Nice, kul att ni expanderar! ^_^

Det är inte överdrivet svårt att få spelning i Stockholm - enda nackdelen är att många klubbars profit bygger på att X antal biljetter (oftast 20) säljs till spelningen, och detta brukar banden själva få stå för.

Klubb Kalashnikov

En klubb på KGB - jag vet inte så mycket om stället, men vi ska spela där nu på lördag.

Klubb Dislocated

Har klubb lite här och var - Broder Tuck i Stockholm, Garage i Märsta, Harry B. James i Sthlm

Fight Club

Tre jag kom på på rak arm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen! Och Axel, kan inte du komma tillbaka med lite mer info om stället ni ska spela på när det är gjort? Kan ju faktiskt bli aktuellt om det är bra. Stampen verkade vara ett jazzhus, och där platsar vi inte riktigt in. Café 44 är nog inte rätt ställe att spela på. Ska titta in de andra ställena lite till. Keep 'em coming!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stampen verkade vara ett jazzhus, och där platsar vi inte riktigt in. Café 44 är nog inte rätt ställe att spela på. Ska titta in de andra ställena lite till.

Nejnejnej, tänk inte alls så - tro inte att Stampen är typ en inrökt lounge där femtioplussare med solglasögon hänger, och där endast band som "The Muddy Blues Band Quartet" spelar. Klubben Fight Club huserar där, då i stort sett alla typer av band får spela, och det är stor variation på banden som spelar där. Komposters hade ett lyckat gig där, med skön publikskara. Det är ju aldrig ett ensamt band som spelar - ofta är det spelkvällar med fyra-sex band, och då alla drar dit >20 pers, kan det vara rätt bra drag!

Kafé 44 är ett anrikt ställe, där bör man verkligen försöka få in sin fot och spela - jag vet inte vad du har för bild av det, men jag tror verkligen ni skulle passa in. Ring Tompa, det är han som bestämmer vilka som får/inte får spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...