Jump to content

DreamHack Winter 2009


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 264
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Meh, IMO är Göteborg Sveriges bästa stad, så jag har inget emot det. Dessutom går det fler tåg Kalmar -> Göteborg än Kalmar -> Jönköping. :shifty:

Inget emot det sådär heller, närmare osv. Frågan är bara om mässan fungerar lika bra som Elmia, och hur mycket folk de kan packa in där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.jnytt.se/nyhet/28417/inget-mer-...mia-i-jonkoping

Det verkar inte bara handla om att datumen krockar.

Egentligen borde väl jag jubla högt eftersom det blir jävligt nära för mig att åka, men jag vet inte. Det känns som att detta DH kommer att bli betydligt mindre. Om DreamHack hade flyttat till Stockholm så vetetusan om jag hade pallat att åka dit, och det är säkert en massa Stockholmare som tänker samma sak nu. Svenska Mässan må vara bättre för DreamHack att utvecklas på - senaste DH visade ju tydligt t e x hur bedrövligt det blev med sovplatser - men Jönköping ligger ju ändå så jävla perfekt geografiskt. Sedan tycker jag faktiskt det är lite av det mysiga att man åker iväg ut i Sverige en bit för att komma till kära Elmia, Svenska Mässan har man ju sett så mycket redan.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det suger ordentligt. Jag kommer inte dra till GBG för att gå på DH. Min ändra ursäkt har ju varit att det är i jönköping mig min del.

Det kan för all del bli sista spiken i kistan för DH, floppar göteborg och elmia inte vill ha tillbaka dom så är det kört. GLHF med DH Skellefteå 2 gånger om året istället.

Det tror jag verkligen inte kommer hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elmia har redan sagt att de gärna tar tillbaka DH över vintern. Däremot får vi väl se hur Garpenstål och gänget tycker. Jag skulle gissa på att DH denna sommar är mycket av ett test för Svenska Mässans potential. Summer i Göteborg och Winter i Jönköping hade faktiskt varit lite ballt. Skoj att sitta på DH under sommaren och sedan sticka ut en snabbis till Liseberg (ligger mitt emot Svenska Mässan). Och efter det en tripp till Universeum. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är ju den ultimata frågan:

DreamHack Göteborg förra året var i april. Man hade förväntat sig att få se ännu ett DreamHack Göteborg, men nu blir det ju lite lustigt. Två DreamHack på samma ställe inom loppet av några månader?

Det är lite trist om det ställs in också, för jag hade planerat att vara crew på DreamHack Göteborg (det "lilla"). Pröva på, liksom. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som snappat upp varför de inte bara flyttar datumet några dagar?

Är det för att prova på Svenska Mässans lokal?

Nån som vet vad det är för uppkoppling där?

Är den större än Elmia?

Kommer de få spela lika hög musik, eftersom det (?) ligger inom tätbebyggt område?

Många frågor, få svar! Attans.

Och jag som får åka 15mil längre än tidigare om jag nu ska besöka eventet, vilket jag troligtvis inte ska.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som snappat upp varför de inte bara flyttar datumet några dagar?

Är det för att prova på Svenska Mässans lokal?

Nån som vet vad det är för uppkoppling där?

Är den större än Elmia?

Kommer de få spela lika hög musik, eftersom det (?) ligger inom tätbebyggt område?

Många frågor, få svar! Attans.

Och jag som får åka 15mil längre än tidigare om jag nu ska besöka eventet, vilket jag troligtvis inte ska.

Ja, kolla min tidigare länk. Det handlar inte bara om att datumet krockar. Uppkopplingen har nog inte så mycket med platsen att göra, men jag skulle tro att Göteborg kan få en högre hastighet än Jönköping. Svenska Mässan är marginellt större än Elmia i den mening att den har många, små salar. Elmia har få men stora, vilket egentligen lämpar sig bättre för DreamHack. Om musiken har jag ingen aning, men Liseberg låter ju en hel del med så jag tror inte att det ska vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kolla min tidigare länk. Det handlar inte bara om att datumet krockar. Uppkopplingen har nog inte så mycket med platsen att göra, men jag skulle tro att Göteborg kan få en högre hastighet än Jönköping. Svenska Mässan är marginellt större än Elmia i den mening att den har många, små salar. Elmia har få men stora, vilket egentligen lämpar sig bättre för DreamHack. Om musiken har jag ingen aning, men Liseberg låter ju en hel del med så jag tror inte att det ska vara något problem.

Elmia är större än Svenska Mässan. Det är även på tapeten att bygga en till hall och öppna en galleria där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elmia är större än Svenska Mässan. Det är även på tapeten att bygga en till hall och öppna en galleria där.

Inte enligt Wikipedia iaf...

Då är det 41k kvadratmeter mot 34k, fast Svenska Mässan har totalt 148k men det kommer knappast bli DreamHack i hela. Svårt att veta vilka ytor som kommer och inte kommer användas i förväg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_M%C3%A4ssan

http://en.wikipedia.org/wiki/Elmia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget emot det sådär heller, närmare osv. Frågan är bara om mässan fungerar lika bra som Elmia, och hur mycket folk de kan packa in där.

Dom kan säkert få in massa fåntrattar.

Du vill inte åka med mig igen :D

Aw, klart jag vill. :c Bara det att byta färdmedel är jobbigt, jag är lat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte enligt Wikipedia iaf...

Då är det 41k kvadratmeter mot 34k, fast Svenska Mässan har totalt 148k men det kommer knappast bli DreamHack i hela. Svårt att veta vilka ytor som kommer och inte kommer användas i förväg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_M%C3%A4ssan

http://en.wikipedia.org/wiki/Elmia

Well, Gothia Hotell blir svårt att ha DH i. Elmia har 34k, ett kongresshus och 300k utomhusområde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...