Jump to content

Era spelbedrifter!


Troxie
 Share

Recommended Posts

Är ett visst antal timmar verkligen en spelbedrift? Om nån säger att han lagt 1000 timmar på WOW är jag verkligen inte imponerad. Hade jag nån insikt hade jag väl varit imponerad av hans gear, men inte hur länge han spelat för att få det. Ju mer tid, desto sämre människa är man väl, anser jag.

Därmed inte sagt att jag själv aldrig spelar vissa spel väldigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer tid, desto sämre människa är man väl, anser jag.
Jag skrattar. Så hur mycket tid man spenderar framför ett spel bestämmer alltså hur bra man är som människa? Då bör ju att vara självupptagen och allmänt översittardryg vara aningen värre... Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrattar. Så hur mycket tid man spenderar framför ett spel bestämmer alltså hur bra man är som människa? Då bör ju att vara självupptagen och allmänt översittardryg vara aningen värre...
36 timmars pokerspel på 4-5 dagar. (hoppas jag inte är en sämre människa nu bara..)

Sen har jag spelat med/mot en övervägande del av de semi-proffs på cs som nu idag lirar i top15 klaner.

Nu tog ni honom lite väl hårt på orden. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrattar. Så hur mycket tid man spenderar framför ett spel bestämmer alltså hur bra man är som människa? Då bör ju att vara självupptagen och allmänt översittardryg vara aningen värre...

Det är klart det är värre att vara dryg. Jag menar inte att man är en "evil person!!!" av att man spelar en jäkla massa. Men att skryta om att man lagt ner tusentals timmar av sitt liv framför en teveskärm är IMO rätt mycket fail. Om man lyckats med nåt speciellt såsom en internationellt hög highscore eller att man fått nån sällsynt gear i WOW eller att man fått alla Xbox 360-achievements trots att de är svåra, då tycker jag man kan skryta. Det pinsamma med såna bedrifter är ju den tid det måste ha tagit, och det är sånt man är tyst om snarare än skryter om. Många speltimmar = tragisk människa. Mer eller mindre.

Och som sagt, jag har också lagt ner en himla massa speltimmar på diverse spel men det är ju inget jag skryter över.

Nu tog ni honom lite väl hårt på orden. :(

Jo, det måste jag säga. "Dålig människa" låter ju fel om man tar det ur sitt sammanhang.

Spelbedrift och spelbedrift men Hideo Kojima har signerat mitt MGS4. Fick även skaka hans hand. ;)

DET är däremot något som inte var man kan säga. I slutändan handlar det visserligen bara om att en hand vidrört en annan, men det är ju ganska speciellt trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...