Jump to content

Super PLAY läggs ner!


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :o

Det här kanske inte hör hemma i den här forumdelen men jag måste berätta den här VÄLDIGT tråkiga nyheten:

Den kända speltidningen Super PLAY läggs ner! För er som inte känner till Super PLAY så är det en av sveriges mest kända speltidningar, första numret av tidningen kom i mars 1993 men då med namnet Super Power, 1996 bytte tidningen namn till Super PLAY...

För mig och säkert många andra som läser tidningen är det här väldigt tråkigt. VD Per Kjellander berättar om en av anledningarna till nedläggningen:

"Vi satsar vidare på Sveriges största spelsite FZ.se och världens största pc-speltidning PC Gamer, båda i vår portfölj."

Vad tycker ni? Finns det någon här som har läst tidningen? Själv så läser jag både Super PLAY och PC Gamer.

Läs mer: Super PLAY säger hej då!

Källa: FZ

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bryr mig inte om SP har alltid läst FZ på deras hemsida om spel enda spel sourcen jag kollar efter information och ny kommande spel.

Det är lättare och mer bekvämt på internet men inget slår att läsa i en tidning, jag skulle nästan kunna jämföra det som ett piratkopierat spel och ett köpt spel, inte alls samma känsla...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lättare och mer bekvämt på internet men inget slår att läsa i en tidning, jag skulle nästan kunna jämföra det som ett piratkopierat spel och ett köpt spel, inte alls samma känsla...

Det sista du sa jag kan hålla med om att det är inte samma sak att ha ett piratkopierat spel än ett köpt spel. Vet hur alltid känslan är när man har precis vart i affären och köpt ett PC spel som man vill ha så skyndar man sig hem.

Väl hemma så sliter man upp plasten på fodralet och ska till och installera sen alltid denna "doft" av nyköpt spel är rätt så speciell. Samt att man har en manual till spelet så man kan läsa om alla möjliga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika bra. Tidningen har sjunkit i kvalitet som bara den under de sista åren. Innan var den min absoluta favorit och jag var en långtidspremurant men nu tål jag inte tidningen längre.

Hade hoppats att den skulle bli bättre igen på något sätt. Den är ju trots allt Sveriges äldsta speltidning men nu går den i graven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte några nummer SP för ett antal år sen, typ 2004, och tyckte då att det var en riktig skittidning så jag bryr mig inte nämnvärt om det här. Dock är detta troligtvis en förvarning om en väg som många andra speltidingar kommer att vandra i framtiden eftersom tidningsmarknaden minskar och allt fler läser sina spelnyheter och recensioner på nätet. De enda gångerna som jag personligen köper speltidningar nuförtiden är i princip då jag ska ut på någon långtråkig luftskeppsresa eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...