Jump to content

Vem har världens bästa jobb?


Saleen
 Share

Recommended Posts

THE GREAT DEBATE MAY NOW BEGIN!

Vem har egentligen världens bästa jobb? George Clooney, Carl Bildt eller kanske Lasse nere på meket? Motivera ditt bidrag och låt diskussionen flöda!

Saleens thoughts:

Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May. De tre fastsvettsade vännerna som åker jorden runt på äventyr och testar bilar för pengar. Vad kan egentligen vara bättre än det?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THE GREAT DEBATE MAY NOW BEGIN!

Vem har egentligen världens bästa jobb? George Clooney, Carl Bildt eller kanske Lasse nere på meket? Motivera ditt bidrag och låt diskussionen flöda!

Saleens thoughts:

Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May. De tre fastsvettsade vännerna som åker jorden runt på äventyr och testar bilar för pengar. Vad kan egentligen vara bättre än det?

Kanske inte det bästa jobbet ur min synvinkel. Men Pära på verkstaden på Shell där jag jobbar måste nog ha det perfekta jobbet ur hans synvinkel.

Pappa var kompis med honom när de var yngre, och han har berättat att Pära aldrig var speciellt bra i skolan, han kunde bara inte lära sig saker ur en skolbok hur mycket han än försökte, han kunde helt enkelt inte lära sig saker på det sättet, det fastnade inte.

Men han kunde, redan vid 12 - 13 års ålder plocka isär en mopedmotor i molekyler för att sedan sätta ihop den igen, han kunde precis allt som fanns att veta om en mopedmotor och han lärde sig det genom att själv sitta och plocka med en motor, skruva isär den och fippla lite för att sedan plocka ihop den.

Vid 15 års ålder ska han tydligen ha varit den som alla kom till och betalade en liten slant för att få sin moped trimmad. Det spelar ingen roll vilken sorts motor som satt i mopeden, Pära visste exakt vad han skulle göra för att få mer fjutt i just den motorn.

Enligt pappa så ska intresset ha hållit i sig även upp till bilåldern, liksom med mopederna så var Pära tidigast ute med att ha en egen bil som han kunde precis allt om och även kunde pilla med på egen hand.

Han gick, enligt vad jag har hört, ur högstadiet med urkassa betyg. Men tack vare tidigare sommarjobb på verkstäder, där han gått ifrån med lovord, så fick han en plats på Shells bilverkstad. Där håller han till än idag, och han är den enda verkstadskillen som jag verkligen fått kontakt med, förutom min chef då, eftersom han känner pappa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som jobbar med något som de brinner för, som jobbar med något de är bra på och som de utvecklas av, något som inte känns som ett jobb och som de lika gärna skulle kunna göra gratis, eller till och med betala för att få göra.

Men, det är väldigt subjektivt, så för mig skulle det vara... Blank. Något inom medie- eller spelbranschen. Men det är ett tråkigt svar, och jag tror att kvantfysikerna i CERN har några av de roligaste jobben. Eller Christer Fuglesang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast nä, jag har alltid tyckt att killarna i Jackass har ett jävligt soft jobb. Att bara åka världen runt och komma på galna saker att göra med polarna samtidigt som man håvar in miljarder och åter miljarder dollar verkar inte helt fel.

Håller med. Jag skulle vilja leva som Bam Margera; hänga med polarna, skejta och filma allting för enorma summor pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag? Jag är väldigt nöjd med mitt jobb. I första hand har jag väl ett jobb för överlevnad, men hade jag pengar så jag klarade mig hela livet skulle jag fortsätta gå till mitt jobb. Kanske inte under sommarmånaderna och kanske inte 8-17 varje dag, men jag skulle jobba en del ändå för att fördriva tid och för att det är kul, dessutom trevligt att träffa kollegorna varje dag.

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag? Jag är väldigt nöjd med mitt jobb. I första hand har jag väl ett jobb för överlevnad, men hade jag pengar så jag klarade mig hela livet skulle jag fortsätta gå till mitt jobb. Kanske inte under sommarmånaderna och kanske inte 8-17 varje dag, men jag skulle jobba en del ändå för att fördriva tid och för att det är kul, dessutom trevligt att träffa kollegorna varje dag.

Givande inlägg om du inte skrivet vilket yrke det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givande inlägg om du inte skrivet vilket yrke det är?

Åh, förlåt. Jobbar på ett företag som tillverkar en viss typ av produkter. Jag har i huvudsak tre uppgifter. Försäljning, lagerhantering samt lite olika administrationsuppgifter. Lite kombinerat kontorsarbete och lagerarbete. Mycket varierande arbete då jag har både kontakt med kunder, personalen på kontoret och personalen i fabriken, och ibland även en stund för mig själv då jag stänger in mig på kontoret och fixar lite pappersjobb. Mitt drömjobb om man utesluter jobb som inte är realistiska för mig att få.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, förlåt. Jobbar på ett företag som tillverkar en viss typ av produkter. Jag har i huvudsak tre uppgifter. Försäljning, lagerhantering samt lite olika administrationsuppgifter. Lite kombinerat kontorsarbete och lagerarbete. Mycket varierande arbete då jag har både kontakt med kunder, personalen på kontoret och personalen i fabriken, och ibland även en stund för mig själv då jag stänger in mig på kontoret och fixar lite pappersjobb. Mitt drömjobb om man utesluter jobb som inte är realistiska för mig att få.

Vad heter företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter företaget?

Det är väldigt litet företag med 8 anställda och en googling till vår hemsida skulle outa mig med bild och namn och det vill jag inte.

Håller med. Jag skulle vilja leva som Bam Margera; hänga med polarna, skejta och filma allting för enorma summor pengar.

Jo det är det ultimata drömjobbet, men inte särskilt realistiskt att man ska uppnå något liknande... :naughty:

Bam är förresten bara en stor bluff. Allt de gör i hans tv-program Viva La Bam är bara fejk och skådespel, stundtals ganska underhållande ändå.

(Om någon nu kommer och undrar varför jag har honom som avatar så kan jag svara med en gång - Helt enkelt för att han är häftig på bilden :mellow: )

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är det ultimata drömjobbet, men inte särskilt realistiskt att man ska uppnå något liknande... :naughty:

Bam är förresten bara en stor bluff. Allt de gör i hans tv-program Viva La Bam är bara fejk och skådespel, stundtals ganska underhållande ändå.

(Om någon nu kommer och undrar varför jag har honom som avatar så kan jag svara med en gång - Helt enkelt för att han är häftig på bilden :mellow: )

Tråden handlade om vem som hade drömjobbet, inte vilket jobb man själv skulle vilja uppnå.

Hur vet du att allt i Viva La Bam är uppgjort, förresten? Jag kan tänka mig att det mesta är det förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle faktiskt rösta på Huge Hefner :naughty:

:mellow:

-----

Jag skulle nog rösta på ett liv som fotbollsproffs. Mycket fritid så att man kan syssla med andra saker (stickning, träslöjd och dockor), och även något som engagerar många. Dessutom finns det många dumhuvuden som knappast haft ett vettigt jobb annars så det finns möjlighet för alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråden handlade om vem som hade drömjobbet, inte vilket jobb man själv skulle vilja uppnå.

Hur vet du att allt i Viva La Bam är uppgjort, förresten? Jag kan tänka mig att det mesta är det förstås.

Antingen det eller så följer ett filmteam honom dagligen och bara hoppas på att han ska hitta på någonting roligt. :naughty:

Sedan har han antagligen mycket inflytande över vad som ska ske och lär ha jävligt roligt under inspelningarna... det är ju dock inte direkt hans vardag man får se.

@Marquis: Jag undrar hur mycket fritid ett fotbollsproffs egentligen har. Är nog mindre än man vid första tanken kan tro.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen det eller så följer ett filmteam honom dagligen och bara hoppas på att han ska hitta på någonting roligt. :naughty:

Sedan har han antagligen mycket inflytande över vad som ska ske och lär ha jävligt roligt under inspelningarna... det är ju dock inte direkt hans vardag man får se.

Näe, sant. Jag gissar på att när de större grejerna ska ske (om de ska åka någonstans osv) är allt planerat i förväg, men att han ibland får roliga idéer om hur han ska jävlas med någon, säger åt kameragänget att börja filma och därifrån är allt improviserat. Jaja, tillbaka till topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...