Jump to content

Vardagliga tips och trix!


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 97
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu får ioförsig de flesta här på forumet busskort, men om ni skulle vilja fejka en SMS-biljett (gäller ej Stockholm) så finns det en väldigt bra guide här. Har fejkat min otaliga gånger och fungerar lika bra varenda gång. Om man är extra rädd för kontrollanter - vilket man inte borde vara - kan man alltid sitta redo att skicka ett "riktigt" sms.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån superkur mot halsont? har haft det i 4 veckor nu. Te, whiskey, slemlösade, "apotekets sugtabletter" 1-2 liter vatten i timmen, bubbelvatten har inte funkat.

Var på vårdcentralen idag, de bad mig avakta, ja de kan jag ju göra..

Kommer inte ihåg om de var mot förkylning eller halsont, men du kan ju prova följande. Ta ett vanligt glas och fyll det med vatten. Ta sedan flera teskedar salt och rör om i vattnet. Gurgla sedan saltvattnet i halsen flera gånger. Det ska verkligen smaka salt om det. Se till att inte svälja. Gör detta tre gånger per dag.

Som sagt, vet inte om det var mot någonting annat än halsont, men du kan ju prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte ihåg om de var mot förkylning eller halsont, men du kan ju prova följande. Ta ett vanligt glas och fyll det med vatten. Ta sedan flera teskedar salt och rör om i vattnet. Gurgla sedan saltvattnet i halsen flera gånger. Det ska verkligen smaka salt om det. Se till att inte svälja. Gör detta tre gånger per dag.

Som sagt, vet inte om det var mot någonting annat än halsont, men du kan ju prova.

Vad jag hört är det halsont iaf :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Nån superkur mot halsont? har haft det i 4 veckor nu. Te, whiskey, slemlösade, "apotekets sugtabletter" 1-2 liter vatten i timmen, bubbelvatten har inte funkat.

Var på vårdcentralen idag, de bad mig avakta, ja de kan jag ju göra..

Jag har haft liknande. Råder dig att ta ett halsprov eftersom det kan vara något skumt, exempelvis streptokocker. Så var det i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
För några dagar sedan blev jag varse om att om man av någon märklig anledning skulle vilja förminska en PET-flaska med sisådär ~5-15 cl, kan man koka upp en lagom mängd vattenvarpå man fyler flaskan med det.

Och om du vill ha varmvatten i naturen kan du fylla en petflaska, verkligen fylla den. För att sedan lägga den i elden.

Den smälter inte om den är full.

För övrigt är koffeintabletter skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om du vill ha varmvatten i naturen kan du fylla en petflaska, verkligen fylla den. För att sedan lägga den i elden.

Den smälter inte om den är full.

Till slut gör den. men du har rätt man kan få det att koka. Skär av halva flaskan och häll på vatten, sätt den ovanför en eld och det börjat koka.

Jag ser minsann oxå på "survivor man". :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lärde mig från hajk, eller nå sån skit! så de så!

Något tips för att stärka huden, min hud är så sjukt känslig.

Då menar jag om jag typ rispar mig på något så blir det väldigt rött runtomkring och ofta så "buktar" det, trots att de inte är nå speciellt jag rispat mig på.

Så, vad borde man t.ex äta för att få awsome skindefense?

(Oj va jobbigt jag skrev)

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lärde mig från hajk, eller nå sån skit! så de så!

Något tips för att stärka huden, min hud är så sjukt känslig.

Då menar jag om jag typ rispar mig på något så blir det väldigt rött runtomkring och ofta så "buktar" det, trots att de inte är nå speciellt jag rispat mig på.

Så, vad borde man t.ex äta för att få awsome skindefense?

(Oj va jobbigt jag skrev)

Sandpappra hela kroppen 2 gånger om dagen. höhö.

Nä men srsly så kan man nog inte göra så mycket, och om det är genom mat lär det inte bli någon större skillnad. Men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lärde mig från hajk, eller nå sån skit! så de så!

Något tips för att stärka huden, min hud är så sjukt känslig.

Då menar jag om jag typ rispar mig på något så blir det väldigt rött runtomkring och ofta så "buktar" det, trots att de inte är nå speciellt jag rispat mig på.

Så, vad borde man t.ex äta för att få awsome skindefense?

(Oj va jobbigt jag skrev)

Sola kanske funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lärde mig från hajk, eller nå sån skit! så de så!

Något tips för att stärka huden, min hud är så sjukt känslig.

Då menar jag om jag typ rispar mig på något så blir det väldigt rött runtomkring och ofta så "buktar" det, trots att de inte är nå speciellt jag rispat mig på.

Så, vad borde man t.ex äta för att få awsome skindefense?

(Oj va jobbigt jag skrev)

Du menar när du skrapar emot nått vasst men det skär inte igenom huden helt. Så blir det för alla och det är nog inget du kan göra åt. Har du däremot en torr hud som lätt spricker så använd hudkräm. Bra även om du inte ahr jätte torr hud. man skall ta det lite då och då. Speciellt på sommaren då solen torkar ut huden mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...