Jump to content

Tangentbordstips!


Siana
 Share

Recommended Posts

Här om dagen spillde jag Monster på mitt tangentbord och G-knappen blev sig aldrig lik. Idag tog jag av alla knappar, tvättade med vatten och satte tillbaka dem. Resultatet: G krånglar fortfarande, dessutom tror jag att jag satte de avlånga knapparna dåligt för de krånglar nu med. Eftersom jag är en sån slösare så har jag nu tänkt att köpa ett nytt tangentbord!

Första tanken var ett G15 eftersom jag är en gamer och alltid vill ha lite för dyra saker... Men sen började jag fundera på om det verkligen är värt det. Just nu har jag ett Logitech Media Keyboard 600 - jag föredrar Logitech. G11 har jag också funderat på, är det som G15 utan display, eller? Någon som har tips på bra gamertangentbord som ändå inte är löjligt dyra? Alternativt att ni övertalar mig till G15 eller rent utav G19 - pengarna finns där, men det gör även tveksamheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Logitech Illuminated Keyboard. Har ingen klisterlapp på sig där det står Gamer, men det funkar helt utmärkt till spel, samt att det är laptop-stil över det så det är tyst och knapparna är platta. Helt klart bästa tangentbordet jag har ägt och då har jag haft alla de där "gamer"-borden, G11, Saitek, etc etc.

Ser riktigt fint ut faktiskt, fast jag är fundersam på hurpass upphöjda knapparna är? Jag vill helst ha rätt höga knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv använder jag och kan tipsa om Mac-tangentbordet. Det är löjligt kompakt, riktigt välbyggt i aluminium, ger mer plats på skrivbordet, det är tyst, knapparna är i låg profil och sköna att trycka. Jag är inne på mitt andra, efter 3-4 rätt allvarliga spill-incidenter la två knappar av. Men jag tvivlade inte på mitt andra. :( Man kan nog argumentera att det är för dyrt, men... Ptja, jag tycker det är det värt! ^_^ Det har fullt PC-stöd, trots att det står att det bara stöder Mac.

3948d1197236861-new-apple-keyboard-windows-xp-help-1119450088_7c11708855_1116407_0.jpg

EDIT:Ah, du ville ha höga knappar. Nåja, kan rekommendera skiten iallafall. :shifty:

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv använder jag och kan tipsa om Mac-tangentbordet. Det är löjligt kompakt, riktigt välbyggt i aluminium, ger mer plats på skrivbordet, det är tyst, knapparna är i låg profil och sköna att trycka. Jag är inne på mitt andra, efter 3-4 rätt allvarliga spill-incidenter la två knappar av. Men jag tvivlade inte på mitt andra. :( Man kan nog argumentera att det är för dyrt, men... Ptja, jag tycker det är det värt! :P Det har fullt PC-stöd, trots att det står att det bara stöder Mac.

EDIT:Ah, du ville ha höga knappar. Nåja, kan rekommendera skiten iallafall. :)

Men windowsknappen då?! :shifty:^_^;):cry::cry:

;>

-----

Är också på jakt efter nått nytt tagentbord, dock så needar jag inget fancy som extraknappar. Volym-knappar är iofs nått jag vill ha, och gärna nån USB-port. Höga knappar ftw.

Kör med ett Saitek Eclipse atm, riktigt nöjd med det och skulle kunna köpa ett till men de känns lite mysko att göra så :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saitek Cyborg keyboard

saitek-cyborg-keyboard_1116419_0.jpg

Köp detta ja har tänkt att köpa sånt här tangentbord då ja har pengar. Har hört att detta ska vara bra + macroknappar som man kan ställa in saker på. Samt så kan du göra så WASD lyser typ gul/orange pil tangenterna kan du göra så dom lyser grönt och numpad tangenterna lyser rött. Detta är ett av gameing tangentbord

Här för mig att nån på forumet här har detta tangentbord så han/hon kan berätta lite mer om detta tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev ett Illuminated, eftersom det ändå var på kampanj på Dustin - och där har jag dessutom gratis frakt. 602 kronor landade det således totalt på, inte illa. Platta tangenter var väl inget jag hade tänkt mig från början, men jag tror säkert att jag kan vänja mig. Tack för hjälpen alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev ett Illuminated, eftersom det ändå var på kampanj på Dustin - och där har jag dessutom gratis frakt. 602 kronor landade det således totalt på, inte illa. Platta tangenter var väl inget jag hade tänkt mig från början, men jag tror säkert att jag kan vänja mig. Tack för hjälpen alla!

Komplettera med G13.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår inte jag varför man inte lägger mer krut på mus/musmatta än på sitt tangentbord, men det är väl bara jag som klarar mig med skit från Clas Ohlson för 59:-

Jag har redan en G5:a och steelseries. :lol:

Allt går att klara sig med, vissa saker är bara behagligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår inte jag varför man inte lägger mer krut på mus/musmatta än på sitt tangentbord, men det är väl bara jag som klarar mig med skit från Clas Ohlson för 59:-

Håller med om att mus är viktigare att lägga pengarna på. Men det skulle inte vara fel med ett extraordinärt tangentbord heller. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja, Dustin är superba som vanligt och jag fick tangentbordet redan dagen efter jag beställde det.

Jävlar vad litet det var! Jag hade förväntat mig att det skulle vara en aning större faktiskt, det är emellertid väldigt snyggt när det är så här minimalistiskt. Backspace är lite för liten imo, men sådant vänjer man sig vid antar jag. Det enda som stör mig när jag skriver det här är Space som jag tycker är lite för rund och obekväm att trycka på, jag hade föredragit om den varit plattare... Återigen är väl det förmodligen en vanesak. Tangentbordet är väldigt tyst när jag skriver på det och knapparnas platthet stör mig inte särskilt. Tack för tipset. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...