Jump to content

Borderlands


-Razz-
 Share

Recommended Posts

Hur ser världen ut? Är den lika trist som i Red Faction: Guerilla?

Edit: Hur viktig är multiplayer delen? Går det att lira ensam?

Har lirat lite singleplayer och multiplayer på PC-versionen nu nyligen och ja, det går så klart att spela ensam! XP och loot skalas upp/ner beroende på om du spelar med eller utan kompisar, så om du skulle spela till t.ex. första bossen på både multiplayer och singleplayer skulle du nog hamna på samma level till slut. Det blir däremot svårare fiender ju fler du spelar med, så man får nog vara lite skarpare om man lirar med polare, hände flera gånger att en av oss då och då strök med, men det är bara att 'ressa' varran, ungefär som i L4D. :angry:

Världen är knappast trist. Även om det bara är sand är den färgrik med distinkta miljöer likväl karaktärer i dem, med dag och nattcykel!

Jäkla bra spel hittils, blir nog att köpa det här och supporta Gearbox! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Än så länge riktigt kul att spela, speciellt co-op. Dock är server-browsern helt åt skogen, ingen latency listad, extremt seg att refresha, ingen möjlighet (Vad jag vet) att refresha enskilda games, osv.

Dessutom fungerar inte hälften utav servrarna för mig, får antingen timeout eller blir disconnectad efter laddningsskärmen, händer också att jag blir disconnectad mitt i ett game.

Men när det väl fungerar är det grymt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att det "följer" fienderna? Det kan man stänga av isåfall.

Nej, mer att det är svårt att precis-sikta, t ex göra headshots osv, när fiender rör sig. Visst, det är aldrig lätt men här kändes det lite svårare än vanligt.

Att det följer fienderna märkte jag inte ens. :D Fast jag använde ofta siktet istället för att skjuta of-the-hip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ska testa detta då var lite skeptiskt mot att det var tecknat tänker man på det överhuvudtaget? Kan man kö fordon och dylikt? Samt är det Freeroam med i spelet eller är det som L4D fast med dag och natt grejs?

Cell-shading är bara skönt imo, och ja, man kan köra fordon och det är free-roam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borderlands blandar RPG och FPS om jag förstått rätt. Man levlar upp och grindar på olika mobs. Är det här ett spel man kan "casual-spela", alltså spela kanske 1-2 timmar åt gången utan att behöva känna att det tar en vecka att dra sig ur start-zonen? Hur lång tid tar det att klara storyn?

Jag kan lägga till att det inte direkt är mitt första FPS då jag spelat nästan alla de olika CoD/MoH/Wolfenstein ...etc.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade bara 3-4 timmar men storyn han typ inte ens börja. :naughty:

Jag skulle nog säga att spelet är perfekt för att spela lite åt gången. Questen är rätt korta (iallafall de jag han testa) och man kan inte spara utan det sker automatiskt helatiden, om jag förstått det rätt.

Det är rätt mycket som ett Multiplayer spel bara det att man kan spela singelplayer. Dör man så respawnas man vid närmaste punkt.

Start Zonen är inte så värst lång så det beror på hur mycket du lootar (mycket looting i spelet).

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om storyn knappt hann börja på 3-4 timmar så orkar jag nog inte spela Borderlands. Orkar inte riktigt sitta med spelet i en månad eller två :naughty:

Månad? Du menar väl år? :o 30 Main Quest och 130 Side Quest.

Det är inte ett spel man spelar från början till slut på raken utan ett spel man tar upp då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...