Jump to content

Hur gör man en krympt t-shirt större?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag har ett linne som är det skönaste plagg jag någonsin ägt. Dessvärre verkar det bli kortare och kortare för varje tvätt. :) (Ja, jag vet att det är inbillning)

Jag vill minnas att jag såg en video på youtube som visade hur man töjer ut en t-shirt MacGyver-style. Man lade den i blöt tillsammans med något medel. Men jag kan verkligen inte minnas vad youtubekanalen, som bara innehåller sådana "fixa hemma"-videor, heter och inte heller vad videon hette. Det stör mig något otroligt!

Så det jag undrar är om någon antingen är skicklig och kan söka fram den videon eller om ni sitter och trycker på egna husmorstips gällande hur man får en krympt t-shirt stor igen!

Tack på förhand. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provade att söka runt lite, utan något resultat.

Prövade också lite MacGyver-style själv,

Vek ihop shortan med horisontella sidorna mot varandra. Och sen drog och spände på

med min nacke som stöd, vann ca 3cm så.

Skulle kanske också fungera effektivt om stjortan hade varit blöt, när man tänker på hur lätt

ett toapapper brister när det är blött. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att om ni börjar dra i plagg, speciellt t-shirts och linnen så tappar dom formen och längst ner där det är sytt kan det bli väldigt slappt = ganska mycket fult.

Japp, och det är därför som jag febrilt försöker hitta videon som hade en helt annan lösning på problemet...

...Och fear no more! Det var visst HouseholdHacker som hade gjort den videon. Här är den:

Den stora frågan nu är ju om det verkligen är nödvändigt att både tvätta och tumla linnet separat? Det verkar oekonomiskt och omiljövänligt. :hmm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, och det är därför som jag febrilt försöker hitta videon som hade en helt annan lösning på problemet...

...Och fear no more! Det var visst HouseholdHacker som hade gjort den videon. Här är den:

Den stora frågan nu är ju om det verkligen är nödvändigt att både tvätta och tumla linnet separat? Det verkar oekonomiskt och omiljövänligt. :hmm:

Vad är det han häller i tvättmaskinen för att ta bort vinägerlukten?

Det där såg rätt lätt ut. Det enda jag undrar förutom det övre är vad för inställningar man kör på tvättmaskinen i det svenska systemet. Jag har då aldrig sett att man kan välja varmare vatten etc. Jag menar naturligtvis sådana tvättmaskiner som finns i källaren i lägenhetskvarter.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Disclaimer: As with this experiment and all other HouseHold Hacker videos. We cannot be held responsible for damage or mistakes made if attempting the experiments. These projects are for demonstration purposes only and should not be attempted at home. By watching our videos, you have agreed to the terms listed in the disclaimer. "

alltså HH är väl ganska fake?

edit: kommentar. "This absolutely is a scam...I did this and my shirt actually got smaller :(  . Use this video for entertainment purposes only as your clothes will just shrink more should you follow what the video says."

Yeah i was right!

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Disclaimer: As with this experiment and all other HouseHold Hacker videos. We cannot be held responsible for damage or mistakes made if attempting the experiments. These projects are for demonstration purposes only and should not be attempted at home. By watching our videos, you have agreed to the terms listed in the disclaimer. "

alltså HH är väl ganska fake?

edit: kommentar. "This absolutely is a scam...I did this and my shirt actually got smaller :lol:  . Use this video for entertainment purposes only as your clothes will just shrink more should you follow what the video says."

Yeah i was right!

Tänkte nästan det. Som Jag tyckte det syntes ganska tydligt att tröjan var någon storlek större och inte större. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte nästan det. Som Jag tyckte det syntes ganska tydligt att tröjan var någon storlek större och inte större. :(

Om man förstår deras videos så är dom funnyh. http://www.youtube.com/watch?v=GfPJeDssBOM

Edit: speciellt komments. "it didn't work for me... can the ipod be an ipod nano?...coz i've tried it three times and it really won't work..."

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man förstår deras videos så är dom funnyh. http://www.youtube.com/watch?v=GfPJeDssBOM

Edit: speciellt komments. "it didn't work for me... can the ipod be an ipod nano?...coz i've tried it three times and it really won't work..."

Den där är däremot riktigt enkel att se att det är fake. Varför tror du hans ipod ligger på en låda och sladdarna går bakom iPoden?

Han har ett hål i lådan med en riktig laddare där i eller någon annan stans, det som bara behöver förklaras är att hans USB-laddare börjar från lådan och inte från iPoden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där är däremot riktigt enkel att se att det är fake. Varför tror du hans ipod ligger på en låda och sladdarna går bakom iPoden?

Han har ett hål i lådan med en riktig laddare där i eller någon annan stans, det som bara behöver förklaras är att hans USB-laddare börjar från lådan och inte från iPoden.

Ja för det är ju troligt att en lök bildar spänning med hjälp av energidricka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...