Jump to content

NFS Shift


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Trodde spelet skulle va lite stelt men ja jag älskar information om motion bluren när man kör 200-300 knyck. Hoppas allt stämmer det som har skrivit om spelet kan saxa informationen från igår:

Kvalitén på de senaste årens Need for Speed har varit dålig, med förra vinterns Undercover som lågvattenmärke.

De ärliga orden kommer från Patrick Söderlund, ansvarig för Electronic Arts spelproduktioner i Europa och producent på Need for Speed: Shift. Idag stod han på deras kontor vid Slussen i Stockholm för att presentera spelet som ämnar konkurrera i facket seriös bilkörning tillsammans med stortitlar som Grand Turismo 5 och Forza Motorsport 3. Hade någon sagt det för ett år sedan jag fnissat som en skolflicka, serien har dykt i anseende och är långt ifrån sina glansdagar. Efter att ha spenderat ett par timmar med spelet är det inte omöjligt att de lyckas.

Borta är lysande neonrör, pimp my ride-ambitioner och en körkänsla som hör hemma i sandlådan. Visst, du kommer fortfarande att kunna uppgradera dina kärror men fokus ligger då på det inre, att förbättra olika egenskaper och inte försköna. Söderlund tävlar själv i olika kördiscipliner och inför utvecklandet av Shift tittade han på konkurrensen ur ett autentiskt perspektiv. Vad kan göras bättre?

- Jag kände mig bortkopplad från körandet när jag spelade Gran Turismo och Forza Motorsport. I en riktig tävlingsbil bullrar och skakar det hela tiden men i förarsätet var allt lugnt och sterilt. Det första vi gjorde var därför att sätta utvecklarna från Slightly Mad Studios i passagerarsätet på en tävlingsbil och köra på en riktig tävlingsbana.

I Shift kommer det därför att märkas när du kör utanför asfalten eller kör in i en vägg, synfältet ruskas om och det tar några sekunder att rensa skallen. Du kan jämföra det med effekterna av en handgranat i ett förstapersonspangare. När du kommer i upp i de högre hastigheterna blir också allt annat än synfältet rakt fram suddigt. Bromsar du för kraftigt kommer du att åka fram i sätet. Smådetaljer som gör att upplevelsen kretsar kring föraren, och inte bilen, säger Söderlund. Något jag kan hålla med om.

Egentligen är det kanske inte så konstigt att Need for Speed: Shift känns mer gediget än de senaste årens dussintitlar. Den London-baserade utvecklaren var tidigare känd som Blimey Games som hjälpte svenska SimBin med GTR 2 och GT Legends. EA valde dem för att de dels inte ville eller hade möjlighet att utveckla spelet i någon av sina egna studios, inflikar Söderlund. Han nämner också att många anställda på DICE var sugna på att ta sig an serien men det fanns inte några resurser tillgängliga när produktionen drog igång.

Vi återkommer i slutet av nästa vecka med ett slutgiltigt tyckande, spana in de 22 färska skärmdumparna och instruktionsfilmen från banan Laguna Seca så länge.

FZ

Hoppas på sponsor grejs som det är i GRiD man kan vinna sponsorer och så. Sen är det typsikt EA att det ska stå EA Games på overallen som dom har hoppas man kan tabort det.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har spelat detta spel några minuter ja vad ska man säga. Dåligt portat om det nu inte är min dator kör allt på lägsta men sitter på 5 FPS hela tiden. Typ likadant nu när Undercover kom ut satt med skit låg FPS till en patch kom. Sen en annan sak man kan fan knappt svänga med bil fan i en kurva bromsar in svänger lite då får bilen ställ så man vinglar så man får tvärnita nästan för att få stopp på den.

Kommer fan inte spela detta först EA fixar en jävla patch till detta! Om spelet inte löser sig efter patchen med styrning och sånt skit så blir detta sista NFS spelet för mig tills nåt annat företag tar den licensen och utvecklar bättre NFS spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehrm..du kanske har missat det här, men Race Driver GRID är arkadracing medan detta är mer åt simulatorhållet..så nej, de kommer inte att patcha om inriktningen oå spelet till en arkadracer. Du kan inte förvänta dig att slänga dig in i kurvorna förutom i, just det, arkadracers. Tvinga aldrig bilen att göra två saker samtidigt.. :mf_doof:

Vem har sagt nånting om GRiD? Dom flesta racing spelet jag har kört har inte haft sån här kass körkänsla. Du behöver bara svänga lite gran i kurvan så får bilen tuppjuck och börja slira och sladda hela tiden så man får dutta åt det hållet man ska svänga.

Det är inte meningen man ska få sladd på bilen bara för man svänger lite grann. Och sen sa jag aldrig nåt om Race Driver GRiD

Nej en patch vill jag ha till Shift innan jag ger det en verklig chans.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nämnt GRID ett antal gånger i den här tråden, och hoppats att spelet ska likna det. Vilket det inte ska göra. Vad är det för bilspel du brukar spela? Låter inte som att det är simulatorer i alla fall och det är inga problem med styrningen i det här spelet. Beroende på bilens konfiguration kommer den att börja slira om du styr för aggressivt och t ex har för hög hastighet eller försöker att göra två saker samtidigt (gasa och svänga, bromsa och svänga). Det är dina förväntningar på spelet det är fel på och inte bilarnas styrning i spelet.

Jo det är fel på bilarnas styrning jag bromsar innan kurvan kommer som jag alltid gör. Då svänger jag för att komma runt kurvan och jag svänger normalt då får den cp ryck så slirar den så man får sakta ner helt. Men nog om det och det med GRiD så ser det ut som att det är GRiD vid vissa bilder som visas upp. Det var där GRiD kom in.

Men f.ö så kanske detta spel är inte så dåligt men ändå men jag hoppas på en patch som fixar fps:en kör allt på lågt med sitter på 5 fps ändå. Men som sagt jag ger spelet en riktig chans när dom har släppt en patch som fixar fps droppen.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men f.ö så kanske detta spel är inte så dåligt men ändå men jag hoppas på en patch som fixar fps:en kör allt på lågt med sitter på 5 fps ändå. Men som sagt jag ger spelet en riktig chans när dom har släppt en patch som fixar fps droppen.

Eller så köper du bara en bättre dator helt enkelt? Systemkraven till spelet är ju usla, egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så köper du bara en bättre dator helt enkelt? Systemkraven till spelet är ju usla, egentligen.

Blir ny dator nästa år. Och jag hade samma problem med Undercover när det kom ut när dom släppte patch till spelet så gick det skit bra spela så jag kommer spela detta igen när en patch kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade det lite(ca. 2hx2), ganska okej. Åtminstone i början. Så fort man får lite bättre bilar så försvinner all känsla :lol: Tycker de snabbare bilarna är helmysko att köra :P Sen tycker jag AIn agerar aningen överaggresivt till och från? (Har inte särskilt många Aggression-points utan satsar på Precision-points..)

Ska spela lite mer senare ikväll, får se. Låste upp Tier 3 innan när jag lirade.

Edit:Kör med alla hjälpmedel av, manuell låda och AI på Medel...

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade det lite(ca. 2hx2), ganska okej. Åtminstone i början. Så fort man får lite bättre bilar så försvinner all känsla :lol: Tycker de snabbare bilarna är helmysko att köra :P Sen tycker jag AIn agerar aningen överaggresivt till och från? (Har inte särskilt många Aggression-points utan satsar på Precision-points..)

Ska spela lite mer senare ikväll, får se. Låste upp Tier 3 innan när jag lirade.

Edit:Kör med alla hjälpmedel av, manuell låda och AI på Medel...

Kör du med ratt eller tangentbord?

Nån som vet om det är planerat en patch eller inte? Om nån patch kommer senare? Skulle behöva en patch grymt mycket nu så jag får verkligen ge det en ärlig chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan är inte allt för långt ifrån GRiD och det var inte många alls som klagade på den styrningen. Tror fortfarande att det är er det är fel på, inte spelet.

Har spelat spelet några timmar nu och jag gillar det skarpt. Gillar styrningen och känslan mycket och har inget att klaga på där.

Provade nyss några online race också och gillar det lika mycket som grid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan är inte allt för långt ifrån GRiD och det var inte många alls som klagade på den styrningen. Tror fortfarande att det är er det är fel på, inte spelet.

Det kan jag hålla med om. Ganska snarlika. Provade att sätta på steering assist på low, det hjälpte ganska mycket mot den ostabilitet på raksträckor som jag kände av tidigare. Kan ju vara kontrollen som skapar lite ostabilitet när den får full kontroll. Eller något..

Anyhow så vill jag fortfarande inte, som man hört runt detta spelet, säga att NFS har hoppat ur serien arkad-racers. Det är fortfarande det där arkadaktiga adrenalinpumperiet. Vilket nog är det rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan är inte allt för långt ifrån GRiD och det var inte många alls som klagade på den styrningen. Tror fortfarande att det är er det är fel på, inte spelet.

Jag har smått spelat i 5fps och gillar det lite iallafall men fort en patch kommer så blir det att spela i timmar då man verkligen kan ge spelet en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har smått spelat i 5fps och gillar det lite iallafall men fort en patch kommer så blir det att spela i timmar då man verkligen kan ge spelet en chans.

Vad har du egentligen för dator? På min gamla sunkburk kan jag vrida upp på max på alla grafikinställningar och då kanske jag får 20-30FPS. Sen kanske du ska prova att köpa spelet istället för att vänta på en patch? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...