Jump to content

Busrigningar!


P-C
 Share

Recommended Posts

Alla har vi väl provat på busrigningens ädla konst? Snacka på!

God sed är väl att OP börjar.

En klassisk busrigning jag alltid kommer minnas var till en blattekompis där en äldre vän till mig låtsades vara Bosse Nilsson från Immigrationsverket och berättade att hans familj skulle deporteras på grund av den ena eller andra anledningen. Kan låta lite elakt men det var så sjuuukt roligt att höra hans reaktion. Tänk er en 10-minutersrant á la "asså vaffan mena du deportera ja ska komma dit o knulla er alla asså jävla skitland du och dina svennekontorshoror ska dö hör ni de ja ska knulla er!". Till slut kunde vi inte hålla oss och började asgarva. Epic. :>

En annan var när vi under flera dagar ringde ett random nummer som tillhörde någon kebabkiosk och frågade om "Dooley var där". Till slut började vi småsnacka med honom och jag vet inte vad som hände men han måste ha spelat in ett meddelande och satt det på repeat för vi ställde massa frågor om hans hund och kläder och hela tiden svarade han först "va?" och sen "jag vet inte". Efter 15 minuter av såna frågor frågade vi "vad gör du?" och det blev en lång paus föjt av ett väsande "jag spårar er!". Vi ringde nog honom i flera veckor tills han bytte nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en smått rolig grej var när jag och min kusin använde leifi kareoke grejen(vi hade tråkigt) och ringde till hans morsa som då var på övervåningen...

"hej jag ringer om er annons i gula sidorna"

"vi har inte satt ut en annons"

"jag har mycket pengar.. hundra tusen"

osv.

därefter ringde vi till min farsa, ungefär samma resultat.

dom trodde att det var på riktigt :ph34r:

inspelat och allt :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Weener ska posta sina busringningar, de är riktigt jävla roliga. :>

Själv har jag busringt en hel del som ung men jag var aldrig riktigt bra tbh. Det roligaste jag hade med busringningen var nog när jag använde Lokets soundboard.

Soundboards är aldrig kul. Lurade min far en gång med en Hassan-grej. Försökte sälja en magnum .47 till honom för att bli av med några zigenare som jagade mig men han sa typ "då borde du ringa polisen" och la på. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Weener ska posta sina busringningar, de är riktigt jävla roliga. :>

Själv har jag busringt en hel del som ung men jag var aldrig riktigt bra tbh. Det roligaste jag hade med busringningen var nog när jag använde Lokets soundboard.

"du har vunnit ett avgassystem som det står välkommen till göteborg på!"

det är svårt och klå killen som busringer till SJ:s automatiska kuntjänst

*blåser i luren*

"centrala stockholm, avgång 10:30 den 28 februari"

Eller något sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha. Jag ringde till någon Niklas Chwaoskus Larsson och sade att jag var Johan Fransson från migrationsverket. Jag berättade lugnt och ärligt att han behövde skaffa ett nytt visum för att stanna kvar i Sverige och att han skulle komma förbi nästgående dag. Efter ett tag frågade om det var Eurocop, sedan la han på :>

Sen ringde jag till en annan och uppgav mig för att vara butikschef för pressbyrån och att jag hade film över hur han snattade en snickers. Hahah, han gick på det och samtalet blev (L).

**

Sen ringde jag Vice. (han visste inte vem jag var) som skällde ut mig för att jag lät som en stockholmare. Han la på ganska snabbt. Men samtalet med Alle090 var ändå bäst. Jag sa att jag var från en nyskapad organisation som hette "Vi-hatar-rött-organisationen" och förklarade varför vi ringer runt till människor som skriver med rött. Han sa att det var natt, men klockan var bara åtta. Kommer inte ihåg så mycket mer än att han frågade massa konstiga frågor, men jag tror jag har det inspelat, kanske. Ringde även Myrcht klockan fyra på morgonen och behövde få lite information om hur mycket ett spel kostade, han var helt mållös så nyvaken som han var.

Ett bussamtal ledde faktiskt till att jag blev vän med han jag samtalade med. Tossie och Gof vet nog vem :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soundboards är aldrig kul. Lurade min far en gång med en Hassan-grej. Försökte sälja en magnum .47 till honom för att bli av med några zigenare som jagade mig men han sa typ "då borde du ringa polisen" och la på. :ph34r:

Åh, då kan de aldrig vara kul - du har rätt. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha. Jag ringde till någon Niklas Chwaoskus Larsson och sade att jag var Johan Fransson från migrationsverket. Jag berättade lugnt och ärligt att han behövde skaffa ett nytt visum för att stanna kvar i Sverige och att han skulle komma förbi nästgående dag. Efter ett tag frågade om det var Eurocop, sedan la han på :>

Sen ringde jag till en annan och uppgav mig för att vara butikschef för pressbyrån och att jag hade film över hur han snattade en snickers. Hahah, han gick på det och samtalet blev (L).

**

Sen ringde jag Vice. (han visste inte vem jag var) som skällde ut mig för att jag lät som en stockholmare. Han la på ganska snabbt. Men samtalet med Alle090 var ändå bäst. Jag sa att jag var från en nyskapad organisation som hette "Vi-hatar-rött-organisationen" och förklarade varför vi ringer runt till människor som skriver med rött. Han sa att det var natt, men klockan var bara åtta. Kommer inte ihåg så mycket mer än att han frågade massa konstiga frågor, men jag tror jag har det inspelat, kanske. Ringde även Myrcht klockan fyra på morgonen och behövde få lite information om hur mycket ett spel kostade, han var helt mållös så nyvaken som han var.

Ett bussamtal ledde faktiskt till att jag blev vän med han jag samtalade med. Tossie och Gof vet nog vem :ph34r:

Jag tänker mest på han, norsken.

F.ö gör Kicken dom bästa busringningarna på forumet. Den som säger emot är dum i huvudet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg när jag busringde till en blomsteraffär när jag var liten. Jag och en kompis tyckte att det var skitkul att gång på gång ringa upp samma blomsteraffär (det var samma kvinna som svarade varje gång) och skrika BLÄHAWHAHWHW! Kanske femte gången vi ringde upp så svarade hon skitsurt HALLÅ :> !!!!!!. Tänk er om det hade varit någon annan som ringde :ph34r:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pfft, dryger. Det är ju alltid så obvious att det är en soundboard. Visst är videos som denna sjukt roliga men när det kommer till att faktiskt lura folk så blir det oftast alltför uppenbart.

Jo, det är sant, men det gäller att ha ett bra soundboard och sluta i tid så kan det bli väldigt kul. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis ringer till nån random snubbe..

- Ja hej jag ringer från silja line, mitt namn var Roooooooland........ du har vunnit en blå container.

-Ehh jaha?

- Så, när kan du komma och hämta den?

- Öhh imorse

- skitbra då syns vi då

- Men... *klick*

Vi tyckte det var kul iaf! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHA!

Hahahaha förklara mer :>!

När jag tänker efter så var det inte inom samma timme utan snarare inom en tidsram på 20 minuter, jag och 2 kompisar, alla 12 år gamla. Vi ringde 1 till 3 gånger var dessutom.

Jag skulle ringa sista gångerna och börjar prata.

Ringde första gången, långt samtal, säkert 5 minuter och bara drygade, och avslutade med typ "Ja men har ni ingen gurkmjölk?"

"Nej det har vi inte!" svarade mannen bryskt. Andra gången var ännu drygare och det var säkert dubbelt så långt, pratade om allt möjligt och typ beställa en hel container mjölk till Coop och ja allt mellan himmel och jord. Tredje gången får man höra en helt annan person som svarar "Ja hallå det här är polismyndigheten, du pratar med ..."

Aldrig, aldrig mer milkos telefonsupport om jag så skulle bli förgiftad utav mjölken, slår vad om att gubben sitter där än och säger för sig själv "En dag ska jag nog få satungarna! Mohahaha" och skulle säkert känna igen mig eller nåt.

hahaha

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag tänker efter så var det inte inom samma timme utan snarare inom en tidsram på 20 minuter, jag och 2 kompisar, alla 12 år gamla. Vi ringde 1 till 3 gånger var dessutom.

Jag skulle ringa sista gångerna och börjar prata.

Ringde första gången, långt samtal, säkert 5 minuter och bara drygade, och avslutade med typ "Ja men har ni ingen gurkmjölk?"

"Nej det har vi inte!" svarade mannen bryskt. Andra gången var typ lika långt, och ännu drygare och det var säkert dubbelt så långt, pratade om allt möjligt och typ beställa en hel container mjölk till Coop och ja allt mellan himmel och jord. Tredje gången får man höra en helt annan person som svarar "Ja hallå det här är polismyndigheten, du pratar med ..."

Aldrig, aldrig mer milkos telefonsupport om jag så skulle bli förgiftad utav mjölken, slår vad om att gubben sitter där än och säger för sig själv "En dag ska jag nog få satungarna! Mohahaha" och skulle säkert känna igen mig eller nåt.

Haha, låter lite som Moe i Simpsons! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...