Jump to content

The Godfather II


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Tänkte höra vilka som har hunnit och testat detta. Jag har själv kört detta och tycker det är jäkligt kul dock är bil fysiken dålig nästan lika dålig som ettan var. Men dom har fortfarande kvar att man kan skapa sin egen karaktär i spelet grafiken är iallafall bättre än ettan sen blir det blod stänk på bilarna med när man kör in i folk. Har kommit till

Florida

nu efter att ha tagit över alla affärer och industri i

New York

. Samt tagit över allt i

Florida

och tog väl typ 1-2 tim.

Det jag gillar med spelet är att när man har tagit över ett företag så kan man

köpa in vakter

för att byggnaderna ska klara sig bättre. Fast ja tror det inte var så bra att ta över

Florida

direkt då jag har uppdrag att göra samt att

gängen

är döda nu. Och tror detta gjorde svårare att göra uppdrag nu så jag kanske får loada om. Det jag gillar mer med spelet är nu att man inte kan slut föra uppdragen själv som i ettan utan nu måste man ha hjälp av andra att man måste rekryta folk som har den specialiteten för att utföra ett uppdrag eller ett rån. Så vilka har testat detta spel?

Själv skulle ja ge detta spel 7/10 för att grafiken var bättre än ettan funktionerna som finns i spelet. Sen fler hus att gå in i än vad ettan hade. Det dåliga med spelet var bil fysiken blod stänket blir ganska överdrivet när man slår nån så stänker det blod as mycket. Sen att man inte kan köpa

safehouse

eller

vapen

längre.

Spoilade en del saker som ja inte kanske skulle göra men gjorde det ändå för att vara på säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Rekommenderar ni ett köp??

Jag är ju vansinnigt förälskad i spel som GTA 4 och Saints Row 2 och i väntan på att något nytt ska släppas (kommer säkert ta en jävla massa år tyvärr) tänkte jag försöka hitta ett liknande spel,för att dämpa abstinensen lite hehe.

Vad kan man göra i spelet,alltså typ gå in i affärer,köpa bilar etc...

Tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du gör i spelet är att ta över rivalernas affärer och om du har tagit över 4 företag av en sort så kan du belönas med en bonus. Du kan bara köpa vakter till dina företag som hjälper till om andra kommer och tar över. Du kan varken köpa hus vapen eller bilar.

Okej,förutsätter att man kan sno bilar,alltså ta vilken bil man vill,men kan man köpa vapen och sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej,förutsätter att man kan sno bilar,alltså ta vilken bil man vill,men kan man köpa vapen och sånt?

Det du gör i spelet är att ta över rivalernas affärer och om du har tagit över 4 företag av en sort så kan du belönas med en bonus. Du kan bara köpa vakter till dina företag som hjälper till om andra kommer och tar över. Du kan varken köpa hus vapen eller bilar.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du gör i spelet är att ta över rivalernas affärer och om du har tagit över 4 företag av en sort så kan du belönas med en bonus. Du kan bara köpa vakter till dina företag som hjälper till om andra kommer och tar över. Du kan varken köpa hus vapen eller bilar.

Okej,verkar vara ett rätt tråkigt spel faktiskt,eller??

Är där absolut ingen Saints Row eller GTA känsla alls är det ju inte mycket att ha,då är det kanske bättre att vänta in Mafia 2??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej,verkar vara ett rätt tråkigt spel faktiskt,eller??

Är där absolut ingen Saints Row eller GTA känsla alls är det ju inte mycket att ha,då är det kanske bättre att vänta in Mafia 2??

Jag har lånat det av en polare, riktigt kul då jag gillar mafiagenren.

Förutom att man kan uppgradera sin familj med skills och nya vapen, även sig själv då, så har jag inte märkt något annat som kostar direkt ur fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet verkar lika yttligt, tråkigt och enformigt som det första. Bilfysiken kan antas vara väldigt dålig och orealistisk med tanke på vad man har sett på trailern.

Det blir nog inget köp för min del, väntar på Mafia II istället.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...