Jump to content

Vad är det viktigaste inom ett spel enligt dig?


ZcruweN
 Share

  

53 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nästan att jag skulle säga som Mr Tobbe, men vill inte bryta mot copyright lagen :)

Själv tycker jag att storyn och gameplay är nyckel delarna, grafiken och sådant är bara extra orgasmer!

Ett spel jag minns starkt är Halo 1, Halo 2 och Halo 3. Den totala storyn är GRYM!

Där även musik och grafik var orgasm givande för ögon och öron.

Men sedan är det ju som sagt anorlunda för vissa spel så som TF2, GMOD och CSS. Men för att dom ska bli något så känns det som att dom MÅSTE ha något speciellt, te.x Gmod är ju 100% fritt och naket = gör vad man vill. TF2 är ju snyggt OCH otroligt kul och Counter Strike (både med mods och utan) behöver ju knappast någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra stämning - alla bitarna sitter på plats, inte att allt är bra och ser bra ut, utan att allt smälter ihop, "rockaren med läderjacka inte hiphopparen med läderbyxor och tribalskjorta." ^^

Men tog story, för den är viktig för att man skall vilja spela överhuvudtaget.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Bra story.

--

Men när jag tänker efter så hade Metal gear: Guns of the patriots allt:

Bra story

Bra grafik

Onlineläge

Bra karaktärer

Bra musik

+Bra Gameplay

så votar MGS: Guns of the patriots som en av världens bästa spel genom tiderna. YAI!

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt? Halo är ju verkligen urtypen av en platt shooter.

Det är den inte. Snarare tvärt om. HALO blev milstolpen när shooters började göras mindre platt med att sätta vikt i story, musik och karaktärer. HALO har nåt av den bästa och mäst komplexa storyn i FPS historia så om du anser den är urtypen av platt shooter så måste du tycka att alla andra shooters är riktigt usla.

Kan du nämna några shooters med bättre musik, mer komplex episk story och mer komplexa djupa karaktärer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga vad du gillar för spel?

Jag är ingen spel-människa längre men de spel jag spelat/spelar är typ spel som Liero, Toribash, Tetris, counter-strike, Lugaro etc. Inget av spelen förlitar sig på story, karaktär eller grafik men alla är sjukt roliga, väldesignade och sköna att spela.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen spel-människa längre men de spel jag spelat/spelar är typ spel som Liero, Toribash, Tetris, counter-strike, Lugaro etc. Inget av spelen förlitar sig på story, karaktär eller grafik men alla är sjukt roliga, väldesignade och sköna att spela.

Okej, då vet jag. Förstod först inte vad du menade när du skrev det där om spelkänslan, men nu förstår jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...