Jump to content

The Hunter


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Det går att komma in nu om man bara spammar sign in ett par gånger.

Edit: Bah, efter nån timmes jagande gav jag upp. Hittade mängder med spår, många som jag kunde följa och få tre röda prickar på och t o m läten, men aldrig hittade jag några förbannade kreatur. Spelet må vara realistiskt men det är även urbota långtråkigt.

Djuren verkar röra sig som ånglok genom skogen, konstant springades - t o m när de skiter. Ska det vara så, eller flyr de mig för att jag hela tiden springer? Känns som om jag ändå borde få en glimt av dem innan jag hinner skrämma iväg dem p g a min framfusighet.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det går att komma in nu om man bara spammar sign in ett par gånger.

Edit: Bah, efter nån timmes jagande gav jag upp. Hittade mängder med spår, många som jag kunde följa och få tre röda prickar på och t o m läten, men aldrig hittade jag några förbannade kreatur. Spelet må vara realistiskt men det är även urbota långtråkigt.

Djuren verkar röra sig som ånglok genom skogen, konstant springades - t o m när de skiter. Ska det vara så, eller flyr de mig för att jag hela tiden springer? Känns som om jag ändå borde få en glimt av dem innan jag hinner skrämma iväg dem p g a min framfusighet.

När du kommer så nära dem så att du hör dom så sätt dig nån stans och skrik, eller så går du sakta mot dem så kommer jäveln upp nån stans o då skjuter du odjuret :teehee: jag tycker spelet är jävligt rolit.. jag har nu skjutit 3 djur :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du kommer så nära dem så att du hör dom så sätt dig nån stans och skrik, eller så går du sakta mot dem så kommer jäveln upp nån stans o då skjuter du odjuret :naughty: jag tycker spelet är jävligt rolit.. jag har nu skjutit 3 djur :naughty:

Känns bara som att de hela tiden försvinner spårlöst från platsen jag hörde dem. Vare sig jag springer eller går emot den så verkar de har förflyttat sig mil.

Vad gör man i det här förutom att smyga runt och skjuta djur?

Den större delen av spelet går ut på att spåra dem. Man kan hitta spår efter klövar, spillning eller så kan man höra dem. Minimapen indikerar sedan vilken riktning man bör röra sig mot.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns bara som att de hela tiden försvinner spårlöst från platsen jag hörde dem. Vare sig jag springer eller går emot den så verkar de har förflyttat sig mil.

i feel the same way. och de känns som man alltid ligger så nära ett tag sen bara borta.. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wooh, nu jävlar!

Har börjat förstå mig på spelet bättre nu. Här är lite tips för de som inte fällt något än:

* Ni kanske inte förstår allt på huntermaten än:

- De gröna plupparna säger hurpass nära djuret ni är. Är ni på tre pluppar eller fler är det dags att ta det väldigt försiktigt, annars kommer ni att skrämma iväg dem.

- När ni hittat ett spår får ni en cirkel på er huntermate. Desto mindre cirkeln är, desto nyare är spåret - lägg märke till att cirkeln därför hela tiden växer.

* Djuren hör och ser er mycket bättre än ni gör. Ni kommer aldrig att kunna smyga er på ett djur, nyckeln är att sitta stilla och låta de komma till dig. Enda sättet att inte bli sedd är att sitta stilla.

* Ni ska i princip aldrig springa, om ni inte vill förflytta er till en bättre plats att jaga på. Är ni långt bakom djuren kan ni gå, men annars är det crouch som gäller.

* Tutan hjälper EN HEL DEL. Även fast man inte tror det. När ni HÖRT ett djur i närheten, sätt er mot riktningen ni hörde dem. Tuta en gång, full duration. Spana åt riktningen ni hörde och vänta ett par minuter. Får ni inget gensvar, croucha fram till platsen ni hörde dem och leta spår.

* När ni ska fälla djuret, tryck ner mellanslag. Då håller ni andan och får några sekunder att sikta bättre.

Det tog mig inte mer än tio minuter från att jag hört ett djur till att jag hade fällt det med dessa taktiker. Tio minuter senare hade jag redan hittat nästa. Jag sköt men missade. Efter en kvart till hade jag återigen hittat det och denna gången träffade jag... Sedan kraschade min klient. :naughty:

Hann således aldrig registrera kill nummer 2, men kill nummer 1 fick jag i alla fall.

Lite mer exakt hur jag spårade upp djur nummer 1:

Sprang runt i skogen på jakt efter spår, och helt plötsligt hörde jag ett läte en bit bortifrån. Satte mig på knä och spanade åt det hållet. Tutade en gång och satt still i ett par minuter. Tutade en gång till och väntade ett par minuter igen. När inget skedde kröp jag fram till där jag hört djuret och hittade lite spår efter det. Kröp en bit åt spårens riktning och satte mig sedan still igen. Tutade en gång till och väntade en stund. Fick gensvar, han var nära nu. Satt i någon minut och spanade ut mot där jag sett honom, och efter en stund kom han stilla fram. Efter några sekunders siktande smällde mitt gevär, och jag fick den jäveln. Han låg och kved i gräset, jag sprang snabbt fram och sköt honom en gång till och saken var biff. :naughty:

Jag orkar inte posta några bilder eftersom de inte ser ut på något annat sätt än de som redan postats. En hane på 50 kilo var den första iaf, den andra såg större ut men den hann jag ju tyvärr aldrig registrera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack som fan! <3

Ska försöka trycka mig in på på deras mini-server nu. :D

Edit: verkar helt omöjligt att komma in i spelet!

Edit2: Oh, första killen va nice! Fan vilken känsla när man visste att den smög omkring innom 50 meters avstånd, och sen när man såg den ååh

Har fällt 2 st nu, sista gav mig en extremt äcklig känsla, jag hörde först att den skrek på riktigt nära avstånd, sen hör jag hur den går förbi bakom mig. Helt skräckslagen ligger jag stilla och när den passerat smyger efter. härlig känsla när man ligger och har den i siktet och ska precis trycka av. :mf_doof:

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

härlig känsla när man ligger och har den i siktet och ska precis trycka av. :D

Instämmer :mf_doof: håller andan IRL med, typ.

Fan vad pressade deras servrar är atm...

Är det bara för mig som spelet kraschar ibland? Antingen fryser det efter bara några minuters spelande, eller så blir skärmen svart efter lite längre spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd. Nån som har tips hur man ska komma in? Har typ spammat inloggningen X antal gånger? Eller nån som vet vilken tid man ska försöka med?

Bara spamma inloggningen så kommer du in efter en stund. Varje gång mitt spel kraschar måste jag logga in på nytt så jag börjar bli rätt van. En annat knep är att sätta på en autoklicker och göra nåt annat en liten stund.

Spelade igen, efter fjorton minuter fällde jag en hona på 72kg. Två minuter därefter kraschar spelet. :D

Rätt störande position hon var på först :mf_doof:

Bilden är förminskad så man ser inte så bra, men hon står rakt bakom trädet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...