Jump to content

Någon här som är en jävel på pixel art?


R2D2
 Share

Recommended Posts

Jag har som programmeringsläxa att göra att sänka skepp-spel till terminens slut. Själv programmeringsdelen har jag full koll på men jag skulle behöva lite bilder att rita ut spelplanen med.

Kan någon tänka sig att göra ett sänka skepp-kit till mig? Då tänker jag mig vatten-tiles (en tom, en med miss och en med träff) och ett skepp (som om du är smart går att redigera för att få alla olika storlekar). Vad är en bra storlek? 30x30 kanske?

Några kronor till ditt PayPal-konto kan jag utan problem bidra med och självklart all respekt som finns i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill spela! :(

Det kan du få när det är klart :lol:

Just nu är det bara en spelplan där man kan trycka för att byta ruttyp mellan orörd, miss och träff.

YEAH!

Kommer spelat att ha multispelarstöd? Utifall att svaret på den frågan är ja: kommer vi få spela? Om jakande svar: stöd för uppkopplat läge?

Till inlämningen tänkte jag ha någon simpel sorts AI men sen om det finns intresse kan jag absolut göra en multiplayerversion. Internetstöd borde gå att ordna också men eftersom java är så jävla pissigt måste jag i så fall göra i princip en hel hemisda för att java ska ha någonting att prata med.

Men om tillräckligt många vill det så javisst. Då kan vi ha en GTAsajten-turnering :D:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon egentlig strategi i Sänka Skepp, eller är det mest bara tur och bondförnuft - (inte placera skeppen bredvid varandra, skjuta bomberna på spridda ställen, osv)?

Eftersom att minsta båten är 2 rutor räcker det att upptäcka "varannan" ruta (kommer inte på någon enkel och bra förklaring till vad jag menar, men alltså att man inte bombar två rutor som sitter ihop när man letar efter skeppen). Det är den enda strategi jag kan komma på. Finns kanske massor om man tänker efter lite till. Sen finns det säkert statistiskt sett vissa områden som är bättre att placera ut skeppen på också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att minsta båten är 2 rutor räcker det att upptäcka "varannan" ruta (kommer inte på någon enkel och bra förklaring till vad jag menar, men alltså att man inte bombar två rutor som sitter ihop när man letar efter skeppen). Det är den enda strategi jag kan komma på. Finns kanske massor om man tänker efter lite till. Sen finns det säkert statistiskt sett vissa områden som är bättre att placera ut skeppen på också.

Det brukar väl finnas regler om att skeppen inte får "nudda" varandra också?

Det gör ju att man inte behöver kolla några av de rutom som är precis bredvid ett sänkt skepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...