Jump to content

Den läskigaste filmen?


Tux
 Share

Recommended Posts

Av filmer jag har sett så skulle jag säga Requiem For A Dream, Irreversible och Mulholland Drive. Jag kollar nästan aldrig på rena skräckfilmer fast jag minns att jag skrämde röven av mig med Scream för länge sen...

Cannibal Holocaust är den vidrigaste film jag har sett.

Det är ju inte renodlade skräckfilmer, men Requiem For A Dream är en av mina absoluta favoritfilmer. Mulholland Drive är också himla bra!

Blair Witch Project är ju inte läskig för fem öre. Möjligtvis om man är 12-13 år, men annars inte. Förstår inte hur ni tänker där. Fast ja, det kanske bara är jag som inte blev rädd/skrämd. Däremot är den bra, men fortfarande inte vidrig eller läskig.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blair Witch Project är ju inte läskig för fem öre. Möjligtvis om man är 12-13 år, men annars inte. Förstår inte hur ni tänker där. Fast ja, det kanske bara är jag som inte blev rädd/skrämd. Däremot är den bra, men fortfarande inte vidrig eller läskig.

Håller med. Förstår inte det läskiga med den filmen.

"Åh nej, vi har tappat kartan!"

Borde man bli rädd? :D

Det ända i filmen som är lite kusligt är när de kommer till platsen där det hänger massa kors och grejer i träden. Men annars är den mest..tråkig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Den BÄSTA skräck filmen e nog Rec, men det finns ju andra bra, tex. House of vax och The hills have eyes men den vidrigaste är nog Inside,

Dem sämsta jag sett e nog Friday the 13th och Halloween filmerna, asså dom va ju läbbiga, när man va typ 8 år, men nu...

och i Friday the 13th, det fanns helt för mycket blod, och kropps delarna flög hit o dit...

Redigerad av TemeTheWierdo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den BÄSTA skräck filmen e nog Rec, men det finns ju andra bra, tex. House of vax och The hills have eyes men den vidrigaste är nog Inside,

Dem sämsta jag sett e nog Friday the 13th och Halloween filmerna, asså dom va ju läbbiga, när man va typ 8 år, men nu...

och i Friday the 13th, det fanns helt för mycket blod, och kropps delarna flög hit o dit...

Schysst bump.

Bara jag som tycker att Rec överskattats lite i den här tråden? Helt okej film... Men den har sina störmoment, är rätt förutsägbar och jag tycker den bara är läskig precis i slutet. Får emellertid säga att det faktiskt fick mig att rysa mer än jag gjort på länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst bump.

Bara jag som tycker att Rec överskattats lite i den här tråden? Helt okej film... Men den har sina störmoment, är rätt förutsägbar och jag tycker den bara är läskig precis i slutet. Får emellertid säga att det faktiskt fick mig att rysa mer än jag gjort på länge!

Först säger du att den överskattas sedan säger du att den fick dig att "rysa". Snacka om att sända dubbla budskap :D:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först säger du att den överskattas sedan säger du att den fick dig att "rysa". Snacka om att sända dubbla budskap :D:confused:

Läs igen:

"...och jag tycker den bara är läskig precis i slutet. Får emellertid säga att det faktiskt fick mig att rysa mer än jag gjort på länge!"

M a o, enda stället jag tyckte var läskigt var slutet; det var däremot jävligt läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mulholland Dr., Halloween (originalet), Rosemary's Baby (inte lika vass idag som på sin tid, måhända), Suspiria och Repulsion på rak arm. Blair Witch Project tycker jag också är vansinnigt läskig. Barton Fink, trots att det inte är en skräckfilm till genren, var även den obehaglig från början till slut.

Lost Highway och pi (om jag minns rätt) har ju partier som är ruggiga också. Min favorit är

när Bill Pullman i förstnämnda träffar gästen på partyt, som påstår sig vara hemma hos honom. Bill ringer och mycket riktigt är han där.

IT/DET börjar alldeles fantastiskt bra, de som sett den vet vad jag talar om. Synd att inte resten av filmen håller lika hög klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Repulsion

Håller med om att den är riktigt ruggig! Sprickorna... psykologisk skräck is the shit!

En film som skrämde skiten ur mig när jag var runt 13-14 år var en b-skräckis från 1960-talet som på svenska hette "Det spökar på Hill House" eller något i den stilen. Tror inte den hade haft samma effekt på mig i dagsläget...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...